www.infopromotii.ro trage invataminte din 52 de ani de promotii

BUCURESTI - 30 noiembrie 2006

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Echipa Infopromotii a efectuat un studiu pe o baza de 270 de promotii derulate intre 1 ianuarie 2005 – 1 decembrie 2006, ale caror durate insumeaza 52 de ani.

www.infopromotii.ro trage invataminte din 52 de ani de promotii

www.infopromotii.ro trage invataminte din 52 de ani de promotii

Echipa Infopromotii a efectuat un studiu pe o baza de 270 de promotii derulate intre 1 ianuarie 2005 – 1 decembrie 2006, ale caror durate insumeaza 52 de ani.

Durata medie (ponderata) a unei promotii este, conform studiului, de 61 de zile. Cele mai lungi promotii monitorizate au fost Cotidianul – “Campania de abonamente 2006” (298 zile), promotia Western Union Money Transfer (291 zile) si Rehau – “Profil de castigator” (274 zile). Pe locul 4 apare concursul Joe – “Mixeaza pe gustul tau” (261 zile), o campanie ampla pentru categoria alimente-bauturi si, cel putin la fel de interesant, care nu solicita participantilor sa cumpere produsul.

Cele mai scurte promotii (3-14 zile) sunt cele punctuale, de tip activare, desfasurate in anumite magazine sau locatii, inclusiv HoReCa. Mecanismul acestora tinde sa fie cat mai simplu si sa ofere cumparatorilor premii pe loc (de obicei acordate pe baza unor cupoane, dincolo de casa de marcat), de valoare mai mica.

Ca mecanism de inscriere, intre promotiile monitorizate continua sa predomine clasicul oficiu postal (31%), dar pozitia lui este amenintata de SMS (22%), in timp ce Internetul isi face simtita prezenta din ce in ce mai puternic (8,2%). Alte mecanisme dovedesc creativitatea organizatorilor si dorinta lor de a veni in intampinarea publicului cu sisteme mai simple (ex.: inscriere prin telverde, caravane, premii instant sub capace sau pe interiorul ambalajelor, cu modalitati variate de revendicare) sau mai distractive (atribuirea premiilor in urma unor jocuri pe un site dedicat sau la standuri special amenajate).

Fata de anii anteriori, chiar si mecanismele ce presupun expedieri prin posta s-au simplificat: nimeni nu mai trimite plicuri cu capace in zilele noastre. Plicurile sunt mai suple si contin cel mai adesea ambalaje mici, cupoane sau etichete. SMS-urile tind sa se raspandeasca mai ales in categoria bunurilor de larg consum, in timp ce Internetul da semne ca incepe sa fie perceput ca un mijloc de a oferi consumatorilor si o experienta mai placuta cu marca sau marcile participante.
Simplificarea mecanismelor clasice si adoptarea celor noi se pare ca da batai de cap organizatorilor: 6% dintre promotiile monitorizate au publicat ulterior regulamentului cel putin un act aditional prin care se modifica modul de participare sau de revendicare a premiilor.

Studiul mai releva ca organizatorii de promotii tind sa prefere premiile instant (51,1%) si premiile de valoare mica sau medie, alocate prin tragere la sorti sau alte mecanisme (34,4%). Premii mari, de peste 5000 euro fiecare, sunt oferite la 27,4% dintre promotii, in timp ce combinatia de premii mari + premii instant se regaseste in proportie de 13,3%.
Categoria alimente-bauturi cuprinde cele mai multe promotii cu premii instant (48,6%) si cu premii mari (51,4%). Tot aceasta categorie gusta cel mai mult combinatia premii mari + premii instant (72,2%).

Sezonalitatea aparitiei promotiilor, deja atenuata in 2005, a fost aproape imperceptibila in 2006. In ambele intervale, cele mai putine promotii incep in luna ianuarie. Dar daca in 2005 martie si octombrie erau varfuri de sezon, in 2006 se remarca o uniformizare: intregul interval martie – iunie este marcat de lansari de noi promotii si diferenta fata de celelalte luni (cu exceptia lunii ianuarie) devine mai mica, de numai 3-4 intrari noi.

In esantionul prelucrat predomina categoria alimente-bauturi, cu 40%. Pe locul al doilea se afla categoria cosmetice-frumusete (13,7%), iar pe locul al treilea, la egalitate, produsele de curatat si cele din categoria igiena personala-sanatate (5,9%).

Studiul a fost realizat in perioada octombrie-noiembrie 2006 sub coordonarea Irinei Tomsa, Project Manager Infopromotii si nu include promotiile de tip co-pack, gratuitatile sau reducerile de pret. Au fost prelucrate exclusiv regulamente oficiale din arhiva www.infopromotii.ro sau publicate in presa (sursa: Alfacont).

In decembrie 2006, www.infopromotii.ro implineste 2 ani de existenta ca singurul site independent de pe teritoriul romanesc al Internetului dedicat in exclusivitate promotiilor.

Despre Ingenius Impex

www.infopromotii.ro este o initiativa a companiei Ingenius, care mai detine si site-ul www.infoproduse.ro.
Irina Tomsa
Project Manager
irina.tomsa@infopromotii.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ingenius-impex/www-infopromotii-ro-trage-invataminte-din-52-de-ani-de-promotii