Montessori Haus Timisoara se pregateste de noul an scolar

Timisoara - 30 august 2011

Comunicat tip Produse / Servicii in Educatie / Cultura, Media / Publicitate, Social

Vacanta de vara intra pe ultima suta de metri la Montessori Haus Timisoara. Aici noul an scolar incepe la 1 septembrie, iar copiii inscrisi in primul an de gradintia au participat la saptamana pregatitoare, alaturi de pedagogi, viitorii lor colegi, parinti sau bunici.

Montessori Haus Timisoara se  pregateste de noul an scolar
 La Montessori Haus Timisoara orice spatiu este mediu pregatit, inclusiv curtea. Aceasta este impartita in diverse zone de interes si actiune, avand spatii special amenajate pentru joaca si pentru activitati de gradinarit, agricultura, ingrijire si crestere a animalelor. Cladirile gradinitei si scolii Montessori Haus Timisoara au spatii special amenajate pentru desfasurarea activitatii didactice a grupelor, dormitoare, bucatarie si spalatorie, precum si o sala de sport ultra-moderna. 

Laura Caraiman, Director Executiv Montessori Haus Timisoara

Copiii din Timisoara care fac primul pas in educatia Montessori au participat in saptamana 22 – 26 august 2011 la programul de acomodare cu noul mediu in care isi vor petrece de acum inainte zilele de gradinita.

Intampinati cu drag de catre pedagogi, insotiti de parinti sau bunici, copiii au petrecut in fiecare zi a saptamanii trecute cate doua ore in curtea Montessori Haus Timisoara, fiind incurajati sa interactioneze cat mai mult cu ceilalti copii, cu pedagogii si cu mediul.  In pedagogia Montessori, mediul pregatit este un concept-cheie. De la curte, pana la sala de clasa, sala de sport sau oricare alt context de invatare, totul este mediu pregatit. 

„La Montessori Haus Timisoara orice spatiu este mediu pregatit, inclusiv curtea. Aceasta este impartita in diverse zone de interes si actiune, avand spatii special amenajate pentru joaca si pentru activitati de gradinarit, agricultura, ingrijire si crestere a animalelor”, precizeaza Laura Caraiman, Director Executiv Montessori Haus Timisoara. „Cladirile gradinitei si scolii Montessori Haus Timisoara au spatii special amenajate pentru desfasurarea activitatii didactice a grupelor, dormitoare, bucatarie si spalatorie, precum si o sala de sport ultra-moderna. Salile de clasa au o configuratie flexibila, care armonizeaza spatiul de lucru, cu cel de activitati libere, de odihna sau de luat masa”, completeaza directorul Montessori Haus Timisoara.

Mediul pregatit este un mediu educogen, structurat pe arii curiculare, bine organizat, adaptat la dimensiunile fizice ale copiilor, usor manevrabil si estetic. Mediul pregatit este creat nu doar prin materiale asezate ordonat pe rafturi accesibile si mobilier adecvat varstei, ci, la fel de important, printr-o atmosfera placuta, relaxata, in care copiii si adultii sa se simta confortabil. Pentru crearea unei asemenea atmosfere este necesar, cel putin in primele saptamani, ajutorul unui adult. De asemenea, sunt necesare anumite reguli, care se refera in primul rand la viata sociala, ajutandu-i pe copii sa se orienteze in noul mediu.

 

Detalii la www.montessorihaus.ro

Urmariti-ne pe facebook.

Despre INSIDE BRAND

Despre Mediul Pregatit Montessori
* Pentru a-si putea desfasura activitatea didactica zilnica specifica pedagogiei Montessori, cadrele didactice Montessori si elevii au nevoie de un mediu foarte bine organizat si structurat, numit mediu pregatit, care sa le permita sa actioneze independent. Curriculum-ul materializat (materiale didactice specifice) si cadrele didactice specializate in pedagogia Montessori sunt componentele obligatorii, integrate, ale mediului pregatit.
Salile de clasa Montessori nu sunt prevazute cu banci si catedra, acestea fiind inlocuite de mese si covoare, ca suprafete de lucru.
Mediul pregatit cuprinde intreg spatiul exterior si interior al institutiei, unde se pot desfasura activitati multiple si variate, posibilitatea de miscare fiind foarte mare.
Mediul pregatit este unul dintre conceptele-cheie ale pedagogiei Montessori si reprezinta contextul de lucru special creat pentru a-i asigura copilului ocazia de a actiona independent. Acest mediu este adaptat copilului, este ordonat si il „invita” permanent sa lucreze, sa actioneze singur, la propriul indemn, cu propriile lui capabilitati. Mediul pregatit il ajuta pe copil sa poata decide singur asupra activitatii pe care doreste sa o faca, ajutandu-l sa isi polarizeze atentia exclusiv asupra acelei activitati.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/inside-brand/montessori-haus-timisoara-se-pregateste-de-noul-an-scolar