Peste 72000 de elevi au experimentat VIATA DE CERCETAS

BUCURESTI - 9 aprilie 2012

Comunicat tip General in Educatie / Cultura, Media / Publicitate, ONG

Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului a provocat “Cercetasii Romaniei” sa duca in fiecare scoala din tara activitatile cercetasesti, recunoscute prin eficienta de a educa lideri. Acestia au pregatit un program special numit SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC, de care au beneficiat in saptamana 2-6 aprilie peste 72.000 de elevi din 500 de scoli si peste 80 de orase.

Peste 72000 de elevi au experimentat VIATA DE CERCETAS
 La Jamboreea nationala a Romaniei, RoJAM, in 2011, am lansat Cercetasilor Romaniei o provocare: sa organizeze, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, o zi din Saptamana SCOALA ALTFEL, in spiritul cercetasiei. Raspunsul primit, Suntem Gata Oricand!, a fost un proiect amplu, care a cuprins aproape toate judetele tarii. Este imbucuratoare deschiderea copiilor si a dascalilor catre acest tip de activitate. Pentru anul viitor, provoc Cercetasii Romaniei sa extindem impreuna acest frumos demers. 

Oana Badea, secretar de stat MECTS, initiatorul programului SCOALA ALTFEL

Peste 60.000 de elevi au beneficiat de activitatile propuse prin SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC. Impreuna cu cele 297 de cadre didactice  instruite in acest program de educatie non-formala, ei compun bilantul primului proiect pe care Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului l-a derulat impreuna cu Organizatia Nationala “Cercetasii Romaniei”, in saptamana SCOLII ALTFEL. Acestora li s-au adaugat si 12.000 de elevi pentru care Uniunea Cercetasilor Maghiari din Romania, partener in proiect, a derulat activitati cercetasesti. De asemenea, partener al proiectului a fost si Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret.

 

SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC este un succes la nivel national, atat pentru organizatori, cat si pentru participanti.

 

Cadrele didactice si elevii au fost deopotriva incantati de aceasta experienta, considerand ca activitatile relaxante, pline de voie buna si de spirit de aventura au reusit sa ii scoata din rutina zilnica. Copiii au fost foarte activi, iar activitatile le-au satisfacut interesul pentru lucruri noi, practice si foarte aplicabile in viata. Jocurile si activitatile cercetasesti i-au captivat si le-au trezit interesul asupra cunoasterii de sine, necesitatii de a cauta noul, de a participa, de a explora, de a descoperi, de a ajuta si de a face cu mana lor lucruri utile.

Copiii si dascalii au avut prilejul sa afle misiunea si viziunea miscarii cercetasesti, care ii pregateste pe copii pentru viata, pentru a deveni adulti responsabili, independenti, creativi si activi participanti implicati  in viata societatii.

In spirit cercetasesc, copiii s-au regasit in altfel de situatii decat cele cu care se confrunta in mod obisnuit, intelegand mai bine ideea de echipa, de colaborare si intrajutorare si si-au manifestat dorinta ca astfel de ALTFEL  de experiente sa continue, sa se repete si pe viitor.

"Elevii au fost incantati sa desfasoare astfel de activitati; s-au simtit liberi, increzatori, au simtit ca este ceva ALTFEL decat ceea ce fac in fiecare zi; am reusit sa ne cunoastem mai bine, am invatat sa NE JUCAM, sa ne amintim de copilarie, de adolescenta (eu, din postura de adult)”, precizeaza unul dintre profesorii implicati in proiect.

Prin activitatile cercetasesti din SCOALA ALTFEL,copiii au avut posibilitatea sa experimenteze un program educativ non-formal,aceste activitati au reusit sa le valorizeze talentele, preocuparile extra-scolare si competentele in domenii cat mai diverse si interesante.

V-ati indeplinit scopul in totalitate, in sensul ca ati reusit sa atingeti latura afectiva a elevilor, dandu-le posibilitatea sa se exprime liber, sa relationeze prin toate mijloacele de comunicare, sa fie pusi in situatii diverse, pe care trebuie sa le rezolve, am reusit impreuna sa le transmitem copiilor ca dorim sa ii educam pentru viata. Copiii s-au simtit bine, s-au simtit importanti si mai toti au recunoscut la sfarsitul unei activitati ca au ramas cu ceva, ca au invatat ceva”, apreciaza un alt dascal care a adoptat programul propus de MECTS si cercetasi.

 

Principiile si valorile cercetasiei au fost transmise catre elevii si profesorii din scolile primare, gimnaziale si liceale in mod diferit, adaptat la context. Cei care au participat la cursurile de formare au fost foarte incantati de informatiile aflate si chiar cred ca au aplicat ceea ce au invatat. Ceilalti s-au informat si au incercat sa se grupeze cu un alt coleg care stia despre ce este vorba. Toti elevii au vrut sa participe la acest gen de activitati si s-au bucurat mult de jocurile la care au participat.

Fotografii de la activitatile cercetasesti pot fi vazute aici https://www.facebook.com/romanianscouts/photos

Cateva dintre impresiile lasate de proiectul SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC, preluate direct de la cei implicati:

-       Prin recreere si aventura i-am capacitat fizic, psihic, intelectual, social si spiritual elevii nostri.

-       Copiii au comunicat si relationat eficient si placut in grupul de elevi intr-un mod nediscriminatoriu,exprimandu-si in mod liber trairile si demostrand responsabilitate.

-       S-a invatat activ, direct, nemijlocit in natura.

-       Elevii au fost foarte incantati de acest tip de activitate, mai ales pentru ca a fost in aer liber, jocurile au fost adecvate grupei lor de varsta.

-       Vom continua acest tip de activitati de fiecare data cand timpul ne va permite.

-       Elevii au fost captati de activitatile desfasurate, intelegand cercetasia ca educatie pentru viata.

-       Este cu adevarat altceva... noutatea aduce binefaceri.

-       Oricand este loc de mai bine, iar acesta este un inceput.

-       Am facut activitati in interior si exterior. La un moment dat copiii au spus ca parca sunt intr-un film si ca e cea mai frumoasa zi! La activitatile in exterior trebuia sa petrecem 4 ore si in final am stat 5 ore si jumatate; le-a placut extraordinar de mult: au facut focul, au pescuit, au copt cartofi in foc si s-au murdarit cu funingine, au facut jocuri, au cantat. A fost minunat, ca diriginte la clasa, vazand cum s-au distrat, pot spune ca a fost o idee minunata cercetasia si ca as face oricand activitati in spiritul cercetasiei. Va multumim pentru idei si ajutor.

-       Activitatile au avut un caracter inedit, au transmis un suflu nou, au deschis un drum.

-       Principiile si valorile cercetasesti pot fi transmise elevilor  mai bine de catre reprezentantii organizatiei si pe o perioada mai lunga de timp.

-       Activitati placute, relaxante, utile. O aplicare in practica cunostintelor dobandite, socializare, comunicare.

-       A fost o experienta extraordinara. As repeta-o oricand. Am fost din nou copii, am redescoperit bucuria jocului. Am retrait placerea jocului din copilarie, pentru ca am avut ocazia sa ma joc ca un copil alaturi de elevii mei. 

La Jamboreea nationala a Romaniei, RoJAM, in 2011, am lansat Cercetasilor Romaniei o provocare:  sa organizeze, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, o zi din Saptamana SCOALA ALTFEL, in spiritul cercetasiei. Raspunsul primit,  Suntem Gata Oricand!, a fost un proiect amplu, care a cuprins aproape toate judetele tarii. Este imbucuratoare deschiderea copiilor si a dascalilor catre acest tip de activitate. Pentru anul viitor, provoc Cercetasii Romaniei sa extindem impreuna acest frumos demers”, afirma Oana Badea, secretar de stat MECTS, initiatorul programului SCOALA ALTFEL.

Pentru 2012 -2013, “Cercetasii Romaniei”  pregatesc nou program national: Educatie pentru viata! – o campanie pentru romanii care cred in Romania, cu ocazia celebrarii a 100 ani de Cercetasie in Romania.

Despre INSIDE BRAND

DESPRE Organizatia Nationala "Cercetasii Romaniei" (ONCR – www.cercetasiiromaniei.ro ; www.scout.ro/scoalaaltfel), miscare educativa de tineret din Romania, cu peste 2.500 de membri in peste 55 de centre locale (filiale) raspandite in toata tara.
Misiunea Cercetasiei este de a contribui la educarea tinerilor printr-un sistem de valori bazat pe o Promisiune si o Lege, de a ajuta la construirea unei lumi mai bune, in care oamenii sunt impliniti ca indivizi si joaca un rol constructiv in societate. Aceasta se realizeaza prin: implicarea tinerilor intr-un proces educativ non-formal, pe toata durata anilor in care se formeaza ca indivizi; utilizarea unei metode specifice, care face din fiecare individ principalul agent al propriei dezvoltari ca persoana increzatoare, motivata, responsabila si deschisa; sprijinirea tinerilor in stabilirea unui sistem de valori bazat pe principii spirituale, sociale si personale.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/inside-brand/peste-72000-de-elevi-au-experimentat-viata-de-cercetas