NEWS: Retailul online din Romania schiopateaza. Posta Romana va lansa portalul postmarket.ro

BUCURESTI - 11 august 2004

Comunicat tip General in Media / Publicitate

In timp ce companiile private bat pasul pe loc, o companie de stat - Posta Romana, vrea sa relanseze comertul electronic. Compania nationala pregateste portalul www.postmarket.ro .


Internetul in Romania ramane un domeniu care se dezvolta intr-un ritm constant. In prezent 2.2 milioane romani utilizeaza Internetul. Conform unui studiu (GFK Romania), cei mai multi utilizatori acceseaza Internetul din locuri publice si de la birouri. Un raport publicat anul trecut de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei anunta ca doar 4% dintre cei care acceseaza Internetul la noi fac cumparaturi online, ceea ce inseamna mai putin de 100.000 de oameni.
Pentru acei oameni care muncesc toata ziua, au aparut magazinele virtuale. Nu intamplator, un cotidian central remarca faptul ca o avocata care are o gramada de procese pe rol si face zeci de drumuri in fiecare luna intre biroul sau, tribunale si judecatorii, a recurs la comertul electronic. In Romania, e-commerce inseamna comenzi cu plata la primire. Cel mai adesea cu cash si aproape niciodata cu card bancar. Romanii nu se inghesuie sa foloseasca cartile de credit pentru comenzile online. Majoritatea firmelor care opereaza in acest domeniu nu sunt in stare sa dezvolte retele profesioniste de distributie locala. Noul site PostMarket.ro va miza pe infrastructura si credibilitatea Postei Romane.
In prezent, utilizatorul roman care comanda online este apelat telefonic pentru confirmarea comenzii, dupa care este trimis sa ridice pachetul cu produsul dorit de la un oficiu postal. Sunt cazuri in care firmele folosesc si curieri pentru acest serviciu. Pentru un produs pe care il poate cumpara de la un maazin normal cu acelasi pret, utilizatorul este nevoit sa astepte cateva zile si sa stea la coada la un oficiu postal. Normal, utilizatorul de Internet trebuie sa isi faca cumparaturile online fara sa stea la coada, rapid si simplu.
In Romania exista cateva magazine virtuale care au reusit sa se impuna: CasadeComenzi.ro, MagazinulTau.ro, Emania.ro, Emag.ro, Dol.ro, BestComputers.ro, Gameshop.ro si Flamingo.ro.

Cel mai mare magazin virtual din Romania, DivertaOnLine, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 100.000 Eur, in conditiile in care site-ul este operational din aprilie 2003.
Totusi comertul electronic nu este inca o afacere din care sa poti face bani repede si usor. Firmele din domeniul e-commerce estimeaza ca anul trecut nu s-au vandut produse online pentru mai mult de 3 milioane USD.

Despre iSense Media

ISense Media este una din cele mai recente prezente inregistrate pe piata romaneasca de web, scopul sau initial constand in dezvoltarea rapida a unei baze de clienti si a unui portofoliu semnificativ de lucrari reprezentative in domeniu. Desi o companie tanara, ISense Media pune la dispozitia clientilor sai o echipa experimentata, ai carei membri s-au format in cadrul unor prestigioase firme locale de profil, unde au avut ocazia sa contribuie la realizarea unor site-uri folosite in prezent ca etalon pentru creatorii de pagini web.
Daniel Todoran
PR Manager
daniel@isense.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/isense-media/news-retailul-online-din-romania-schiopateaza-posta-romana-va-lansa-portalul-postmarket-ro