39 de companii ale elevilor in finala nationala a competitiei Europene Compania Anului 2011

BUCURESTI - 20 aprilie 2011

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Junior Achievement Romania a ales cele mai bune echipe de elevi care au demonstrat ca pot transforma o idee intr-o afacere viabila, in cadrul programului international de antreprenoriat Compania. Elevii antreprenori si-au prezentat produsele si serviciile vizitatorilor Targului Absolventilor si au incercat sa convinga juriul ca merita bursa pentru participarea la finala europeana, care va avea loc la Oslo in august 2011.

Competitia Compania Anului 2011 este o experienta reala de antreprenoriat, prin care echipe de elevi au oportunitatea de a-si conduce propria afacere pentru a intelege ce presupune infiintarea, functionarea si succesul unei societati comerciale. De-a lungul anului scolar, 320 echipe din 96 de scoli, 72 de orase , 32 de județe au conceput un produs sau un serviciu, avand la dispozitie consultantul voluntar din mediul de afaceri si instrumentele oferite de JA Romania pentru a-si transforma ideea in profit sau intr-un prototip convingator pentru investitori.

Cei 39 de finalisti din Bucuresti si din tara si-au prezentat produsele si serviciile la standurile dedicate lor din cadrul Targului Absolventilor 2011. Cei mai buni elevi antreprenori au castigat o bursa Junior Achievers, care le asigura participarea la rundele europene ale competitiei. Echipele au beneficiat de consultanta din partea voluntarilor din mediul de afaceri.  In acest an, JA Romania si EximBank au organizat 5 intalniri cu tineri „intreprinzatori” din liceele inscrise in program din Bucuresti, Craiova, Baia Mare, Iasi si Oradea in cadrul careia elevii au beneficiat de sesiuni de pregatire pentru mini-companiile pe care le-au creat.

In finala de la Bucuresti au concurat echipe din  18 licee: Colegiul Național Alexandru Lahovari, Ramnicu Valcea, Valcea; Colegiul Național de Informatica, Piatra Neamț, Neamț; Colegiul Național I.L. Caragiale, Bucuresti; Colegiul Național Mihai Viteazu, Bucuresti; Colegiul National Gib Mihaescu, Dragasani, Valcea; Colegiul Tehnic Alexandru Roman, Alesd, Bihor; Colegiul Tehnic Campulung, Campulung, Arges; Colegiul Tehnic de Cai Ferate Unirea Pascani, Pascani, Iasi; Colegiul Tehnic George Barițiu, Baia Mare, Maramures; Colegiul Tehnic Traian Vuia, Oradea, Bihor; Colegiul Tehnic Victor Ungurean, Campia Turzii, Cluj; Grup Scolar Agricol Costesti, Costesti, Arges; Grup Scolar Agricol Mihail Kogalniceanu, Miroslava, Iasi; Grup Scolar Cobadin, Cobadin, Constanța; Grupul Scolar de Industrie Alimentara, Fetesti, Ialomița; Liceul de Informatica Petrosani, Petrosani, Hunedoara; Liceul Internațional de Informatica, Bucuresti; Liceul Teoretic  Octavian Codru Taslauanu, Toplița, Harghita.

Castigatoarea premiului Compania Anului 2011 a fost echipa Wise Enterprise de la Liceul International de Informatica Bucuresti, companie care ofera clientilor sai un sistem de operare mobil pe stick USB, usor de folosit si de personalizat, care poate fi transferat intre calculatoare pentru ca utilizatorul sa pastreze intotdeauna propriul spatiu de lucru. Sistemul foloseste infrastructura calculatorului fara sa interactioneze cu sistemul deja instalat avand de asemenea si  o multitudine de aplicatii IT, care sa-i ajute la organizarea eficienta a tuturor activitatilor pe care acestia le desfasoara. Echipa va reprezenta Romania la finala europeana Company of the Year 2011 – Europe, care va avea loc in August 2011 in Oslo, Norvegia.

Competitia pentru premiul special Produsul Anului a fost foarte stransa, castigatoare fiind desemnate doua echipe. Echipa GlassKeep de la Colegiul Național I.L. Caragiale, Bucuresti, a creat o carcasa de lemn pentru calculatorul personal care poate fi integrata ca piesa de mobilier, avand un design original si practic care ofera un aspect placut camerei. Carcasa are incorporat si un suport pentru cd-uri si un mic sertar. Acesta poate fi folosit de asemenea ca suport pentru obiecte de birou sau ca extensie a biroului.  Echipa Clock Records, de la Liceul Internațional de Informatica Bucuresti, are ca produs un ceas inovator, realizat din materiale reciclabile:  o combinatie intre un disc de vinil si un mecanism de ceas. Ceasurile pot fi personalizate: forma, culoare, imagine de fundal. Ambele echipe vor reprezenta Romania la Targul European de produse si servicii care va avea loc in aprilie 2012 la Zurich in Elvetia.

Premiul Special pe IT a fost castigat de echipa Virtual Aiming, de la Colegiul Național Mihai Viteazu, Bucuresti, care a dezvoltat un soft interactiv de lectii de marketing, care contine un ghid despre marketing, modalitati noi de creare site-uri web si modul in care pot fi prestate diferite servicii de marketing. Echipa a castigat produse electronice.

La sectiunea de Turism premiul a fost adjudecat de echipa Descopera Neamțul prin TINEri, de la Colegiul Național de Informatica, Piatra Neamț, Neamț. Tinerii au realizat o campanie de promovare a turismului in judetul Neamt, ca o  alternativa de petrecere a timpului liber pentru tineri.  Echipa a castigat participarea gratuita a echipei de management la o scoala de vara pe antreprenoriat organizata de Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret.

Tot la sectiunea Turism, Romanian-American Foundation a acordat un premiu special in valoare de 1.000 USD echipei Entertainment Events, de la Colegiul National Gib Mihaescu, Dragasani, Valcea. Compania Entertainment Events furnizeaza servicii culturale, artistice si educative care ofera solutii si conditii interesante pentru valorificarea timpului liber, in mod placut si instructiv pentru tinerii orasului Dragasani. 

Premiul pentru Antreprenoriat in mediul rural si mic urban (localitati sub 50.000 locuitori) a fost castigat de compania Flony Franchising de la Grup Scolar Agricol Costesti, Arges. Compania are ca obiect de activitate realizarea de poze, puzzle-uri, reviste, jocuri, felicitari, articole, calendare personalizate, organizarea de evenimente, dezvoltand si un sistem de extinderea a activitatii prin franciza.  Echipa a castigat din partea Romanian-American Foundation un grant in valoare de 2.000 USD, bani care vor fi folositi pentru dezvoltarea afacerii.

Antreprenoriatul social si comunitar a avut un rol deosebit in competitia nationala, concurenta si la aceasta categorie fiind foarte mare.  Romanian-American Foundation a acordat doua premii de 1.000 USD echipelor Teen's Shows si Butterfly Style. Echipa Teen's Shows, de la Grup Scolar Cobadin, Constanța organizeaza evenimente pentru adolescenti. Elevii echipei s-au hotarat sa utilizeze caminul cultural din localitate pentru a revigora viata socio-educativa a tinerilor (filme, spectacole, teatru). Echipa Butterfly Style de la Colegiul Tehnic de Cai Ferate Unirea Pascani, Iasi ofera sprijin financiar persoanelor cu dificultati prin dezvoltarea unor activitati cultural – artistice (baluri, festivaluri de folclor si comercializarea de produse lucrate manual).

Tot un premiu special din partea juriului pentru antreprenoriat social l-a castigat echipa Junior Club Luceafarul, de la Colegiul Național de Informatica, Piatra Neamț care a creat un magazin online cu produse artizanale, realizate de tinerii cu dizabilitați din Piatra Neamt. Echipa a castigat participarea gratuita a echipei de management la o scoala de vara pe antreprenoriat organizata de Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret.

Un studiu realizat de Junior Achievement-Young Enterprise, Europe in randul elevilor de liceu din Europa a demonstrat ca 25% dintre acestia doresc sa devina antreprenori dupa ce au urmat unul dintre programele JA. “Nu aveam niciun plan inainte sa incep programele JA in clasa a noua. Acum am deschis propria afacere.” (elev din programul Compania).

Programul Compania ii ajuta pe tineri sa afle concret ce inseamna sa fii antreprenor prin activitati care presupun introducerea pe piata a unui produs sau serviciu viabil, infiintarea, functionarea si mentinerea pe piata a unei afaceri. Prin parcurgerea tuturor etapelor necesare functionarii unei companii reale, de la studiu de fezabilitate, atragerea de capital, organizarea companiei, pana la planul de afaceri si efectuarea inregistrarilor contabile, elevii isi dezvolta abilitati de leadership, de comunicare in echipa, capacitatea de a lucra in conditii economice reale.

Website: www.companiaanului.roPentru informatii suplimentare:Junior Achievement RomaniaCalin Dorin  Program ManagerTel: +40 730 330 883E-mail: dorin.calin@jaromania.orgWebsite: www.jaromania.org    

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/39-de-companii-ale-elevilor-in-finala-nationala-a-competitiei-europene-compania-anului-2011