Junior Achievement aduce antreprenoriatul cultural in scoli

BUCURESTI - 14 septembrie 2016

Comunicat tip General in Afaceri, Educatie / Cultura, ONG, Social

• Junior Achievement Romania si Ungt Entreprenørskap Norvegia dezvolta un proiect axat pe antreprenoriat cultural
Bucuresti, 14 septembrie 2016 – Industriile creative genereaza 3% din PIB-ul global si ofera locuri de munca pentru 1% din populatia globului, conform studiului Cultural Times, realizat de EY pentru Confederatia Internationala a Societatilor de Autori si Compozitori. Acelasi studiu, ce analizeaza 11 industrii creative la nivel global, arata ca dezvoltarea unei infrastructuri culturale este in mod special importanta pentru tarile emergente, cum este si Romania, care vor ajunge sa atraga mai bine de jumatate din numarul de turisti internationali pana in anul 2030.

De asemenea, Comisia Europeana in Planul de actiune Antreprenoriat 2020 – relansarea spiritului de intreprindere in Europa considera ca antreprenoriatul este un vector esential al cresterii economice si al crearii de locuri de munca: acesta creeaza noi intreprinderi si locuri de munca, deschide noi piete si stimuleaza noi aptitudini si capacitati. 

Avand in vedere cadrul european, in urma unei vizite de studiu in Norvegia – actiune bilaterala de parteneriat finantata din Fondul pentru Relatii bilaterale, Masura B, in cadrul Programului PA17/RO13 Promovarea diversitatii in cultura si arta in cadrul patrimoniului cultural european, prin Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 – Junior Achievement Romania si Ungt Entreprenørskap Norvegia au luat decizia de a colabora pentru a dezvolta in viitor un proiect de antreprenoriat cultural.

Scopul principal al proiectului este de a dezvolta abilitatile tinerilor in domeniul antreprenoriatului cultural, a diversitatii culturale, schimbul de experienta si dialogul intercultural, precum si cresterea optiunilor lor de insertie pe piata muncii si oportunitatilor de deschidere a propriei afaceri.

Proiectul va mari gradul de implicare a liceenilor romani si norvegieni in comunitatile lor, promovand diversitatea culturala prin folosirea:

• Young Entrepreneur Toolkit (cunostinte): bazat pe o combinatie de concepte si instrumente din domeniul cultural si a sistemelor de gandire specifice stiintelor sociale cu cele ale antreprenoriatului, oferindu-le astfel elevilor posibilitatea de a intelege cauzele care stau la baza problemelor din comunitatile lor si de a propune solutii pentru acestea.

• Invatarea de tip „learning by doing” (practica): o experienta educationala care provoaca elevii sa inceapa o afacere sociala-pilot pentru promovarea elementelor culturale valoroase din comunitatile lor – un concurs interactiv (de tip Innovation Camp) pentru liceeni care lucreaza in echipe si primesc sfaturi de la voluntari experti (membri ai institutiilor publice si companiilor din mediul de afaceri), urmand sa difuzeze ideile lor in cadrul comunitatii.

Colaborarea dintre parteneri va fi concentrata pe transferul de cunostinte si expertiza in zonele de antreprenoriat cultural si replicarea unor bune practici si a unor lectii invatate pentru a asigura un parcurs educational complex, acces la materiale educationale moderne si activitati practice pentru dezvoltarea cunostintelor participantilor. 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/junior-achievement-aduce-antreprenoriatul-cultural-in-scoli