“Proiectul tau: Viitorul!”, un program pentru o viata independenta financiar adresat studentilor

BUCURESTI - 14 martie 2011

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

ING Asigurari de Viata, cu sprijinul organizatiei Junior Achievement Romania, lanseaza programul de educatie financiara „Proiectul tau: Viitorul!”. Campania, ce reprezinta o componenta a strategiei de responsabilitate sociala a ING Asigurari de Viata, beneficiaza de parteneriatul media al publicatiei economice exclusiv online Wall-Street.ro.

“Proiectul tau: Viitorul!”, un program ce ofera studentilor informatii pentru o viata independenta financiar si posibilitatea de a castiga premii importante

• Programul se adreseaza studentilor romani cu varsta intre 18 si 26 de ani.• Pe platforma www.proiectultauviitorul.ro participantii au acces la informatii despre asigurarile de viata si la competitii cu tematica financiara. 

ING Asigurari de Viata, cu sprijinul organizatiei Junior Achievement Romania, lanseaza programul de educatie financiara „Proiectul tau: Viitorul!”. Campania, ce reprezinta o componenta a strategiei de responsabilitate sociala a ING Asigurari de Viata, beneficiaza de parteneriatul media al publicatiei economice exclusiv online Wall-Street.ro.

“Proiectul tau: Viitorul!” isi propune sa ofere tinerilor o sursa credibila si obiectiva de informatie despre asigurarile de viata, astfel incat sa poata lua decizii argumentate cu privire la acest tip de instrumente financiare. Programul se adreseaza persoanelor cu varsta intre 18 si 26 de ani, inregistrate intr-o forma de invatamant universitar sau post-universitar, si se desfasoara prin intermediul portalului www.proiectultauviitorul.ro. Campania include doua etape, cu participarea individuala si, ulterior, in echipa, a tinerilor.

Etapa initiala a programului a demarat deja si se desfasoara pana la sfarsitul lunii aprilie. Aproximativ 10.000 de studenti vor fi invitati direct prin e-mail sau SMS sa se inscrie in concurs iar in centre universitare importante din Bucuresti, Constanta, Timisoara, Galati, Iasi si Pitesti a inceput o campanie de comunicare a proiectului in randul studentilor.

Prima etapa a campaniei le propune tinerilor o incursiune in domeniul planificarii financiare si al asigurarilor de viata, prin intermediul a sase module educative. Concret, materialele vin sa ofere raspunsuri la intrebarile firesti care apar la inceputul vietii independente, precum cele legate de planificarea financiara, de sursele si obiectivele importante de economisire pe termen lung, de riscurile potentiale in viata si diminuarea lor etc. In acest context, sunt detaliate si clarificate notiuni esentiale despre asigurarile de viata, ca de exemplu tipurile de polite, costurile si beneficiile asigurarilor de viata, informatiile care trebuie cunoscute inainte de a incheia un contract de acest tip.

Fiecare dintre capitolele informative este insotit de unul sau doua quizuri pentru testarea cunostintelor dobandite. Participantii care isi insusesc notiunile financiare si raspund corect la cele 11 quizuri, intra in competitie si pot castiga, prin tragere la sorti, un notebook, un hard disk extern de 1T si un e-book Reader Kindle.

„Demersurile de educare a publicului cu privire la beneficiile planificarii de lunga durata sunt un punct central al strategiei ING Asigurari de Viata. Prin proiectul pe care il sustinem vorbim tinerilor intr-o maniera simpla si prietenoasa despre o tema cat se poate de importanta: responsabilitatea pe care trebuie sa si-o asume pentru siguranta propriului viitor financiar. Constientizarea nevoii de a economisi in acest scop chiar din anii tineretii este la un nivel redus inca in Romania”, a declarat Cornelia Aurelia Coman, director general ING Asigurari de Viata.

Necesitatea unor demersuri sustinute de informare si educare in randul tinerilor – si in particular a celor care participa la studii in cadrul unei forme de invatamant superior - este cu atat mai relevanta cu cat nivelul acestora de economisire este extrem de redus. Doar 7% dintre studenti au bani pusi deoparte si numai 0,5% detin o asigurare de viata cu plan de pensii sau de investitii, potrivit cercetarii Financial Markets Data System realizata de GfK Romania, care utilizeaza informatii culese la nivel national in perioada ianuarie-noiembrie 2010.

“Prin programele de educatie financiara derulate in scoli, licee si universitati in parteneriat cu comunitatea de afaceri urmarim cresterea gradului de informare a tinerilor, viitori consumatori de servicii financiare, astfel incat acestia sa fie mai bine pregatiti atunci cand aleg un anumit tip de serviciu financiar sau cand decid in favoarea unei anumite institutii financiare. Ele completeaza programele academice cu acele continuturi care aduc mai aproape de realitate planurile de viitor ale tinerilor si dorinta lor de independenta financiara in concordanta cu resursele disponibile”, a declarat Stefania Eugenia Popp, Director Executiv al Junior Achievement Romania.

Utilizarea mediului online pentru desfasurarea campaniei „Proiectul tau: Viitorul” vine ca raspuns la dorinta partenerilor de a ajunge cat mai aproape de publicul vizat – studentii – si de a le oferi acestora informatiile de care au nevoie intr-un limbaj si o prezentare cat mai placuta lor. Potrivit GfK Roper Reports, 47% dintre tinerii din mediul urban cu varsta intre 18 si 26 de ani, au folosit internetul in ultima luna pentru a obtine cele mai noi informatii, 27% pentru a obtine informatii despre produsele pe care doresc sa le cumpere si 13% in scopuri educationale.  

"Studiile releva ca tinerii au cunostinte reduse in ceea ce priveste managementul finantelor personale, si de aceea consideram ca este oportun pentru Wall-Street.ro sa sustina proiectul de educatie financiara <Proiectul tau: Viitorul!. Online-ul creeaza un spatiu interactiv pentru actorii principali ai acestui demers educativ: studentii", a declarat Claudiu Vranceanu, redactor sef Wall-Street.ro

„Proiectul tau: Viitorul” va continua in luna mai cu o competitie pe echipe, deschisa studentilor din Bucuresti si intreaga tara.

Pentru mai multe informatii, va rugam contactati:

ING Asigurari de Viata - Delia Carstean, CSR Manager, 0735 193 453, delia.carstean@ing.ro

JAR – Daniela Staicu,  Manager – Marketing & Communication ,  40-21-312 3194daniela.s@jaromania.org

Consultant extern - Ioana Ursu, 0733 057 890

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/junior-achievement-romania/proiectul-tau-viitorul-un-program-pentru-o-viata-independenta-financiar-adresat-studentilor