Consumatorul online – pe primul loc în strategiile retailerilor

BUCURESTI - 8 aprilie 2016

Comunicat tip General in IT&C, Media / Publicitate, Tehnologie, Retail

Site-ul unui magazin online este destinat celor 3 tipuri de vizitatori cel mai des întâlniți: cei care nu vor cumpăra niciodată, cei deciși că vor să cumpere și cei care trebuie convinși să cumpere. În ceea ce privește tendințele comportamentului consumatorului în mediul digital, acesta este definit printr-o suită de elemente cheie, elemente care trebuie identificate și monitorizate constant pentru a găsi, în funcție de acestea, cele mai adecvate strategii prin care să abordăm vizitatorul pentru a converti.

Controlează-ți business-ul online, “Speranța nu este o strategie” - debate în cadrul TeCOMM - eCommerce Conference&Expo București

Controlează-ți business-ul online, “Speranța nu este o strategie” - debate în cadrul TeCOMM - eCommerce Conference&Expo București

 ”Plata online este doar o verigă în experiența clientului de a cumpăra online. De aceea, ea trebuie să fie simplă, comodă și rapidă, în ton cu așteptările clientului, astfel încât la sfârșitul întregului proces de achiziție online acesta să-și dorească să repete astfel de experiențe”. 

Marius Flore (Director, E-delivery Channels@Banca Transilvania).

Orice business, fie el online sau offline, trebuie să inoveze continuu și să fie în pas cu trendurile, iar folosirea datelor despre comportamentul clienților pe site sunt informații extrem de importante. O companie nu are cum să funcționeze profitabil fără să aibă la bază date despre fiecare canal de marketing pe care îl folosește și rezultatul acțiunilor sale “The trouble with data - Understanding what different sources can and can’t tell you about your customers and their decision journey to purchase your product”, punctează Steen Rasmussen, Web Analytics &Senior Partner@IINordic, speaker care a confirmat prezența la TeCOMM – Conferința de eCommerce din 21 Aprilie din București, în cadrul debate-ului dedicat strategiilor.

 Nevoia de a fi online, în creștere și în 2016

Un studiu realizat de compania de cercetare Ibi Research arată ca peste 80% din cumpărători se informează în mediul online înainte de a cumpăra un produs, conform www.zf.ro, ceea ce ridică interesul celor care doresc să mențină un business de succes în mediul online.

În anul 2015, 50% dintre respondenții români accesau zilnic internetul și 72% dintre respondenții din UK, se arată în instrumentul “Consumer Barometer”, dezvoltat de Google, iar procentul este în continuă creștere și în anul 2016.

 Controlează-ți business-ul online, “Speranța nu este o strategie” - debate în cadrul TeCOMM - eCommerce Conference&Expo București

 Peste 250 retaileri online vor dobândi în această lună cunoștințe noi legate de strategii, de la speakeri precum Steen Rasmussen (DK, IHH Nordic), Marius Flore (Director, E-delivery Channels@Banca Transilvania), Claudiu Fărcaș, (Manager ProfitShare), Toma Matei (Head Of Commercial VeInteractive) și Horia Grozea (Director Card Payments@mobilPay).

 În eCommerce, un loc aparte în simplificarea procesului de cumpărare îl are modul în care se face plata și, totodată, cât de familiarizați sunt clienții cu acest proces. ”Plata online este doar o verigă în experiența clientului de a cumpăra online. De aceea, ea trebuie să fie simplă, comodă și rapidă, în ton cu așteptările clientului, astfel încât la sfârșitul întregului proces de achiziție online acesta să-și dorească să repete astfel de experiențe”, afirmă Marius Flore (Director, E-delivery Channels@Banca Transilvania).

 În business-urile eCommerce, afilierea este un canal obligatoriu de implicat în procesul de vânzare și este necesar a se aloca resurse pentru a atrage afiliați, iar ulterior resurse suficiente, în raport cu impactul în vânzări. Claudiu Fărcaș, Manager ProfitShare (lider de piață în marketing afiliat), unul dintre cei mai cunoscuți specialiști din țară, cu mai bine de 6 ani de experiență în mediul eCommerce, consideră că: În funcție de atractivitatea programului de afiliere, comerciantul va reuși să își crească vânzările chiar până la 20-30%, succesul însă nu este asigurat doar de lansarea unui program de afiliere și intrarea într-o așteptare a rezultatelor. Diferența este realizată de strategia abordată de către comerciant și chiar în înțelegerea importanței fiecărui canal de promovare. De cele mai multe ori, 8-10 dintre toți afiliații care promovează vor aduce peste 90% din vânzări, adică pot avea un impact de până la 15% din totalul vânzărilor online ale unui comerciant.”

 În 2015, 46% dintre consumatorii români foloseau smartphone, cu 12% mai mult decât în anul precedent, iar 44% dintre români accesează internetul cel puțin la fel de des de pe un smartphone ca de pe un computer, se arată în instrumentul “Consumer Barometer”, dezvoltat de Google.

33% dintre consumatori caută recenzii și opinii în mediul online, prin intermediul smartphone-ului, iar 29% dintre respondenți compară produsele și preturile online de pe device-urile mobile.  

“Retailul online este in continuare o piata tanara, insa imatura – deloc. Clientii magazinelor online sunt printre cei mai informati consumatori din Romania – compara preturi, cer feedback, fac review-uri, cumparara doar atunci cand sunt 100% informati si vor sa faca achizitia cat mai rapid si mai simplu cu putinta. Daca toti acesti pasi ii satisfac, vor reveni la acel magazin, si nu doar o data. Optiunea de plata online pe site este obligatorie pentru orice retailer care isi respecta clientul, iar, acum, mai mult decat oricand, plata mobila este o nevoie pe care consumatorul si-o exprima deschis, clar si raspicat”, afirmă Horia Grozea (Director Card Payments@mobilPay).

 Printre principalele bariere pentru care oamenii nu cumpără online se numără și faptul că aceștia nu pot atinge și testa produsele, dar și din teama că nu pot încerca produsele. Este considerat complicat procedeul de returnare, dar și livrarea contra cost pentru sume mici.

 

"Pentru asigurarea unei experiențe cât mai bune pentru clienții tăi ai nevoie de informații despre intențiile și preferințele lor, iar în mediul online poți construi o strategie bazată pe date concrete. Se pot implementa campanii de prospectare prin care să descoperi interesele potențialilor clienți, iar programele de remarketing îți permit să fii pe lista de preferință a clienților prin livrarea ofertelor relevante în contextul relevant. Cuvântul cheie este: personalizarea!“, afirmă Toma Matei (Head of Commercial@Veinteractive – lider mondial în domeniul tehnologiei, ce lucrează cu peste 10.000 de clienți din domeniul de eCommerce din întreaga lume).

 Înscrierile la TeCOMM București se fac pe www.bucharest.tecomm.ro. Organizatorii au pregătit prețuri speciale care oferă participanților reduceri considerabile din prețul integral al biletelor, în funcție de perioada înscrierii. Până pe 8 aprilie, prețurile pentru biletele All Event pornesc de la 79 euro. Mai mult, organizatorii oferă si reduceri atractive pentru grupuri. Vezi aici toate preturile.

 Companiile care au înteles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea societății și a mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt:

 

Gold Sponsor:  MasterCard, UrgentCargus, Veinteractive

Silver Sponsor: Banca Transilvania

Recommended payment processor: mobilPay

Travel partner: Paravion

Official car: Tiriac Auto, CityLimo

Supported by: Conectoo, ProfitShare, MxHost, Creative News, CSDesign, TwoDesign, Champollion, Mobiladalin, Jobus

Partners: Moloso, Simartis, SearchAds, Hostvision, DWF, DPD, ProClick, Wasabi Running Sushi.

 

Despre Libero Events

Libero Events este agenţia de evenimente şi PR, B2B şi B2C, sub semnătura căreia au loc conferinţe şi workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture, Software Architecture Day, Digital Travel Forum, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar şi  târguri: Touristica.

-----------------------------------------------------

Laura Biriş

Project Manager Libero Events

0728484102

laura@liberoevents.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/libero-events/consumatorul-online-pe-primul-loc-in-strategiile-retailerilor