Cum isi decoreaza romanii casele?

BUCURESTI - 26 octombrie 2007

Comunicat tip General in Arhitectura / Design

Bucuresti, 26 octombrie 2007 – Studiul realizat de compania de cercetare Brand Behavior Research & Data in perioada 17 septembrie – 17 octombrie 2007 arata in detaliu preferintele romanilor in materie de produse pentru amenajari interioare. Rezultatele sunt suprinzatoare cu privire la modalitatile de informare a romanilor cand ajung la momentul amenajarii unei locuinte – vizitele la magazine si parerile proprii conteaza cel mai mult, in detrimentul sfaturilor prietenilor. Sunt romanii atat de increzatori in gustul propriu?

Concluzii ale studiului (va rugam sa faceti referire la graficele din documentul alaturat acestei informatii de presa):
1.Romanii prefera sa isi amenajeze singuri locuinta. Doar 22% apeleaza la ajutorul unei firme de arhitectura/ design interior. Dintre cei care apeleaza la un specialist de decoratiuni interioare, 79% le indica precis marca si tipul materialelor pe care si le doresc. Implicarea personala a romanilor in cum arata casa proprie este mult peste cea a europenilor, care au o medie de 36% atunci cand sunt intrebati cum prefera sa isi amenajeze locuinta.

2.De unde se inspira romanii in amenajarea locuintei? Majoritatea respondentilor iau in calcul mai multe de o singura sursa atunci cand doresc sa iti amenajeze locuinta. Magazinele de specialitate din orasul in care traiesc detin cea mai mare pondere in inspiratie (30%), urmata de revistele de case (28%) si de Internet!!. Prietenii se afla pe locul al patrulea abia.

3.Romanii nu sunt 100% hotariti daca prefera locuinte cu spatii deschise sau compartimentate. Procentul este aproape egal (48 versus 52%).

4.Romanii nu vor incalzire in pardoseala (87%) sau nu cunosc aceasta procedura de incalzire a spatiilor de locuit.

5.Stilul retro este inca in preferintele romanilor. 31% dintre respondenti au locuintele amenajate cu lambriuri.

6.Romanii prefera parchetul laminat. 88% dintre respondenti aleg parchetul laminat din motive de montare usoara, intretinere usoara si posibilitate de schimbare rapida. Cu toate

7.acestea, multi romani schimba parchetul abia o data la 8 ani, iar un procent semnificativ 66% doar atunci cand este nevoie. Culorile preferate ale parchetului sunt stejar, decoruri exotice si cires (in aceasta ordine), iar de cele mai multe ori asortarea parchetului se face



cu mobilierul. 22% dintre romani isi asorteaza parchetul cu usile si caturile geamurilor, in timp de 16% dintre respondenti au afirmat ca isi asorteaza parchetul cu culoarea peretilor. Romanii sunt pretentiosi si atenti la armonia culorilor in locuintele proprii, arata studiul.

8.Spre deosebire de tendintele europene, romanii nu prea utilizeaza parchet in bucatarie. In general, cumparatorii Proges investigati folosesc parchetul in cel putin doua incaperi, cel mai des mentionate fiind dormitorul si camera de zi. Urmeaza camera de lucru in preferinte. Bucataria cu parchet este foarte putin preferata, din aceleasi motive traditionale sau de preferinte retro.

9.Cel mai nou trend european – mocheta, este preferata de romanii investigati in magazinele Proges in procent de abia 19%. Restul si-au aratat preferinta pentru clasicele covoare.

10.Suprinzator de placut in concordanta cu aceleasi tendinte europene, clientii Proges prefera ca spatiul ocupat de covoare sau mocheta in locuinta lor sa fie cat mai putin posibil (69% dintre respondenti). 14% au raspuns contrariul, preferand cat mai mult spatiu din pardoseala acoperit de covoare. Aceasta preferinta este relationata cu respondentii de varsta cu media peste 45 de ani.

11.Cum platesc romanii produsele de amenajare interioara? Cu banii jos, majoritatea. In mod egal (procente mici, de cate 6%) este preferata plata in rate sau prin ordin de plata.

Concluziile studiului realizat in magazinele si printre cumparatorii Proges arata ca notorietatea unui magazin de produse pentru amenajari interioare este formata prin vizitarea tuturor magazinelor de specialitate din oras si prin compararea produselor si a serviciilor. Majoritatea romanilor incep sa frecventeze cu regularitate un magazin care le-a castigat increderea, sau il viziteaza atunci cand cunosc proprietarul si au incredere in acesta.

Ca apreciere generala, desi partea conservatoare a romanilor ramane bine consolidata, insa in procent mic, romanii devin din ce in ce mai mult atenti la tendintele europene si la modalitatea de compartimentare si amenajare a locuintei.

Studiul va continua cu alte intrebari specifice la inceputul anului 2008.

Despre MACSYSNET

Sumar al metodologiei studiului:
Studiul a fost realizat in magazinele Proges Romania din orasele Bucuresti, Brasov, Braila, Buzau, Deva, Iasi, Oradea, Ploiesti si Satu-Mare. Universul studiului a fost format din cumparatori de produse Proges, cu distributie proportionala pe ambele sexe, cu varsta peste 22 de ani. Metoda utilizata a dost ancheta pe baza de chestionar: intrebari cu raspuns multiplu asistat. Durata de aplicare a chestionarului a fost de 5 minute. Nu au fost oferite recompense pentru participare.

Annamaria Anton-Bako, Director Marketing: annamaria.anton@proges.ro
Macsys Network, partener comunicare Proges, Alexandru Seremet: alexandru.seremet@macsysnet.ro
Mai multe despre companie si reteaua de magazine in tara: www.proges.ro


Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/macsysnet/cum-isi-decoreaza-romanii-casele