Marcare

Definitie Marcare

Operatiune de atribuire a unui nume de marca unui produs in unele cazuri acesta dobandeste o notorietate atat de mare incat ajunge sa se identifice cu produsul generic (V. branduct). Marcarea este o componenta esentiala a strategiei de produs a companiei, o reclama pentru produsele firmei, un mijloc important de castigare si fidelizare a clientelei. Strategii de marcare folosite pentru marcile de fabrica: marcare individuala (marca de produs, marca de linie, marca de gama, marci multiple) - fiecare produs/linie/gama de produs are un nume distinct (precum si o pozitionare unica). Exemplu: marcile Organics, Dove, Lux, Axe, Rexona, Omo, Rama s.a. - apartinand companiei Unilever Zanussi, Kelvinator, White - ale companiei suedeze Electrolux Coca-Cola, Fanta, Sprite, Seven Up - ale companiei Coca-Cola etc. marcarea familiei (marca unica, marca umbrela/generica) - un nume de marca (de multe ori numele companiei - spre exemplu, Shell, Samsung, LG, Virgin s.a. - sau o combinatie intre acesta si nume ale marcilor de produs - spre exemplu, Nestle cu Nescafe, Nesquik) este folosit pentru a defini o varietate larga de produse:-  o linie sau o colectie de produse-  una sau mai multe game de produse-  un ansamblu de produse avand un suport identitar comun - marca-umbrela (Sony, Ford, Apple, Carrefour, Peugeot, 3M).In cazul marcarii familiei, numele companiei este folosit pentru marcarea unei parti sau intreg portofoliului de produse al companiei (aceeasi identitate, acelasi valori de marca) extinderea reputatiei firmei asupra portofoliului de produse si servicii favorizeaza dezvoltarea personalitatii acestora (insa si riscul unei imagini nefavorabile, pe ansamblu, creste - daca unele produse se dovedesc esecuri rasunatoare). V. strategie de marca, strategia marcilor multiple/multi-brand.Operatiune de aplicare pe ambalaje a semnelor si inscriptiilor legale necesare. Marcarea poate fi: de identificare, de informare, de avertizare, de inventariere etc.

Doresti sa adaugi un termen in dictionar ? Propune termen
Stii o definitie mai buna pentru Marcare? Propune definitie

Comunicatedepresa.ro cuprinde informatii relevante pentru domenii diversificate precum: politica, afaceri, sport, lifestyle, informatii si stiri despre personalitatile sau institutiile cele mai mediatizate din Romania. Sectiunea de fata este dedicata definitiilor care se refera la subiectul Marcare.

Aceasta zona va concentra cele mai noi definitii referitoare la Marcare. Definitiile termenilor despre Marcare cuprinse in aceasta sectiune sunt adaugate de catre utilizatorii site-ului, prin urmare responsabilitatea continutului acestora revine acestora. In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii companiilor care au emis evenimentele si comunicate referitoare la Marcare, va invitam sa accesati paginile de comunicate si evenimente create referitor la Marcare.