Campania 'Litoral Curat' a ajuns la final

Constanta - 15 septembrie 2010

Comunicat tip General in ONG

După două luni în care turiştii au fost informaţi, despre necesitatea colectării selective a deşeurilor, campania “Litoral Curat” a ajuns la final. Voluntarii Mare Nostrum au reuşit să informeze peste 2000 de persoane, mesajul campaniei fiind potenţat şi de materiale informative. Proiectul a fost finanţat de Coca – Cola Hellenic şi susţinut de Hotel Vega, din Mamaia.

Campania 'Litoral Curat' a ajuns la final

De la începutul proiectului au fost colectaţi 51 de saci de deşeuri, dintre care: 20 de saci de pet – uri, 9 saci de aluminiu, 5 saci de sticlă, 9 saci de hârtie şi 8 saci de gunoi menajer. Turiştii, care au colectat responsabil şi selectiv deşeurile, la coşurile corespunzătoare, au putut participa la tombola, organizată de Mare Nostrum. În cadrul acesteia, au fost acordate 80 de premii.
„Litoral Curat este unul dintre cele mai longevive proiecte ale ONG Mare Nostrum. Astfel că, în fiecare an, încercăm să găsim strategii noi de abordare a cetăţenilor, precum şi a problemei deşeurilor. Şi, la fel ca şi în ceilalţi ani, şi anul acesta ne-am confruntat cu reacţii diverse, din partea turiştilor. Am întâlnit atât oameni dispuşi să ne asculte, oameni etuziasmaţi de o astfel de iniţiativă, cât şi oameni mai puţin receptivi, dar care, în schimb, ne-au citit, cu interes, materialele informative. Ne-am obişnuit, însă, cu tot felul de reacţii. Doar luptăm de atâţia ani, pentru schimbarea mentalităţilor şi a practicilor actuale. Anul acesta am considerat că este necesar ca, pe lângă sfaturile, referitoare la colectarea selectivă, turiştii să fie îndemnaţi să adopte şi un comportament civilizat, atât faţă de ceilalţi turişti, cât şi faţă de mediul înconjurător. Am organizat chiar şi tombole, pentru a-i răsplăti pe cei care colectează responsabil deşeurile. Şi am observat că, motivaţi sau nu, turiştii au ales să arunce deşeurile, la pubelele corespunzătoare şi să nu transforme plaja într-un coş de gunoi”, declarat Alexandra Telea, coordonator de proiect.
Proiectul “Litoral Curat” se adresează atât turiştilor, prezenţi pe litoral, locuitorilor, din zona costieră românească, administraţiei locale, cât şi agenţilor economici, implicaţi în procesul de salubrizare şi colectare a materialelor reciclabile.

Despre Mare Nostrum

Mare Nostrum este o organizaţie deschisă tuturor cetăţenilor preocupaţi de degradarea mediului litoralului românesc, a cărei misiune este de a determina schimbarea practicilor şi atitudinilor actuale ale comunităţilor locale, factorilor de decizie şi altor grupuri de interese, cu cele care asigură conservarea şi utilizarea raţională a resurselor naturale din zona costieră românească. Punând accentul pe parteneriat şi respectul faţă de mediul înconjurător, Mare Nostrum activează în direcţia conştientizării publice, a educaţiei pentru mediu şi a presiunii faţă de factorii decizionali, pentru protecţia efectivă a mediului Mării Negre şi zonei costiere româneşti.
MARCELA ROMAN
RESPONSABIL PR
ONG MARE NOSTRUM
office@marenostrum.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/mare-nostrum/campania-litoral-curat-a-ajuns-la-final