Premiera in domeniul resurselor umane autohtone: D&D Research si HR-Romania studiaza folosirea metaforelor institutionale in Romania

BUCURESTI - 2 februarie 2005

Comunicat tip General in Stiinta / Cercetare

Portalul de resurse umane si recrutare de top HR-Romania.ro (http://www.HR-Romania.ro) impreuna cu D&D Research (http://www.ddresearch.ro) au demarat la, 1 Februarie 2005 primul studiu privind folosirea metaforelor institutionale in Romania.

Cercetarea, unicat in Romania, va fi desfasurata cu ajutorul specialistilor in resurse umane prezenti pe portalul HR-Romania.ro si va analiza reprezentarile consultantilor romani in resurse umane prin sintagme ca: organizaţia ca "închisoare", organizaţia "mamă", şeful "permisiv", programul de management "ruginit", concedierile care "mănâncă" credibilitatea, "ancorele" în carieră.

„Am ales HR-Romania ca mediu de desfasurare pentru acest proiect deoarece este cel mai serios forum din domeniul resurselor umane, si nimeni nu mai poate face abstractie de el. Ofera o larga acoperire intr-un mediu al profesionistilor HR in care este foarte greu sa ajungi altfel”, a declarat Dragos Iliescu, Director General D & D Research.

Acest studiu este un prim pas pentru definirea unui domeniu autohton al resurselor umane, cu caracteristici mulate pe cerintele locale, si pentru definirea viziunii despre organizatie pe care o au toti actorii implicati in acest domeniu (atat consultantii externi in resurse umane, cat si general manageri, specialisti in resurse umane, agentii de recrutare).

“E posibil ca rezultatele acestei cercetari sa ofere raspunsuri la probleme dezbatute de multi ani in departamentele de resurse umane ale companiilor din Romania, care nu au ajuns la o solutie deoarece specialisti diferiti au reprezentari diferite asupra acestor notiuni prin care isi definesc activitatile de zi cu zi. Studiul nostru va descoperi aceste diferente, le va analiza stiintific si va decide urmatorul pas, poate chiar directii noi, in studiul resurselor umane in Romania”, declara Eugen Dumbrava, directorul portalului HR-Romania.ro

Mai multe informatii despre acest proiect comun D&D Research/HR-Romania pot fi gasite pe portalul de resurse umane HR-Romania.ro, la sectiunea „Profesionisti HR”. Tot aici vor fi publicate in exclusivitate la sfarsitul lunii februarie si rezultatele finale ale acestuia, concluziile specialistilor care au colaborat la realizarea studiului, iar managerii de resurse umane, precum si alte categorii de public interesate, vor fi invitate sa dezbata ideile desprinse din aceste rezultate pe forumul portalului.

Despre netBridge Investments

HR-Romania.ro

HR-Romania.ro este singurul portal de resurse umane care ofera servicii profesioniste de recrutare pe segmentul de top si middle management, si in acelasi timp ofera specialistilor in resurse umane un instrument de dezvoltare profesionala prin informatiile cu caracter stiintific pe care le publica aici specialisti recunoscuti atat la nivel national cat si international in domeniul resurselor umane.
Portalul HR-Romania.ro este de realizat de NetBridge(http://www.netBridge.ro) impreuna HR-Club (http://www.hr-club.ro), asociatia profesionala a specialistilor din resurse umane din Romania. Aceasta colaborare a dus la dezvoltarea unui instrument complex, care ofera facilitati avansate atat candidatilor de top (confidentialitate maxima sau pe diferite nivele) cat si companiilor si agentiilor de recrutare (specialistii in resurse umane ai HR-Romania analizeaza atent fiecare CV si ii acorda un rating recunoscut de comunitatea romana de resurse umane)


D&D Research

Un grup de cercetatori romani din mediul academic au hotarit sa isi "institutionalizeze" preocuparile de cercetare si activitatile extracurriculare intr-o organizatie de tip comercial, infiintind in anul 1999 compania D&D Research.
Domeniile de cercetare acoperite in prezent sint: cercetare organizationala (diagnoza si interventie organizationala etc.) cercetare de marketing, cercetare dedicata industriei de advertising.
Punctele forte care diferentiaza D&D Research de alte companii de market research de pe piata sint: contactul strins cu mediul universitar; folosirea de metodologii si instrumente borderline, la granita dintre calitativ si cantitativ, la granita dintre psihologie si sociologie; faptul ca in cazul anumitor cercetari ofera solutii software de exploatare a bazei de date rezultata in urma cercetarii propriu zise; oferirea de metodologii proiectate special si dedicate unic proiectului de cercetare respectiv, faptul ca ofera cel putin doua solutii de design de cercetare.


Eugen Dumbrava, Project Manager HR-Romania
pr@netbridge.ro