Tranzacții la click în cadrul bursei de publicitate online TradeAds

BUCURESTI - 12 mai 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Bursa de publicitate online funcționează începând cu data de 11 mai și în regim de plata cost per click (CPC), tranzacționând spatiile media a peste 70 de siteuri web. Licitațiile încep de la 5 cenți per click. În acest fel, prima bursa de publicitate online din România permite derularea de campanii publicitare online în doua regimuri de plată, funcție de obiectivele vizate: plata la click (CPC), fără o garantare a numărului de afișări consumate sau plata la mia de afișări (impresii; CPM) fără o garantare a numărului de clickuri obținut.

Tranzacții la click în cadrul bursei de publicitate online TradeAds

„Având în vedere tendința de a eficientiza investițiile în publicitatea online, am dezvoltat modalitatea de plata la click pentru advertiserii care cumpăra spatii media online prin intermediul bursei”, a declarat Valentin Oeru, director executiv în cadrul TradeAds. În luna aprilie au fost disponibile la tranzacționare peste 500 de milioane de afișări. „Bursa ofera în prezent acces la o audienta de peste 4,11 milioane de utilizatori unici, cifra ce este în creștere permanent, având solicitări de aderare din partea mai multor siteuri, iar altele fiind recent adăugate” a adăugat Valentin Oeru.

Principiul bursei de publicitate online se bazează pe Generalized Second-Price Auction, mecanismul de licitare permițând astfel stabilirea prețului în funcție de cerere și ofertă. Acest mecanism permite, mai ales în situația inventory disponibil foarte mare, eficientizarea campaniilor pentru advertiseri, dar și conversia în bani a unor spatii media ce altfel nu pot fi monetizate.

Prețul mediu în regim CPM pentru luna aprilie 2009 a fost de 0,64 euro fata de o plaja de rate-card al siteurilor înscrise în bursa de 10 - 18 euro. „Pregătim pentru perioada următoare o serie de indicatori ai bursei de publicitate online care să permită urmărirea unor tendințe în ceea ce privește piața. Ne dorim ca ceea ce se întâmpla în cadrul bursei de publicitate sa reflecte și să se reflecte în tranzacțiile de spatii media online, fie ca acestea sunt sau nu tranzacționate în cadrul TradeAds”, a declarat Ionel Naftănăilă, director adjunct în cadrul bursei de publicitate online. Dacă în 2007 și 2008 asistam la o inflație media și la creșteri anuale de 30-50% la rate-cardului siteurilor de afaceri, vom avea acum posibilitatea a a vedea care este prețul la care se încheie tranzacțiile, cifrele medii din luna aprilie fiind mult sub rate-cardurile afișate în piață, a completat Năftănăilă.

Despre new media Agency

Despre TradeAds

TradeAds este o platformă tehnologică ce permite optimizarea campaniilor publicitare online, atât din punct de vedere al prețului, cât și din punct de vedere al ad-urilor folosite. Acționând ca o bursă și nu ca un intermediar între ofertant și cumparator, TradeAds permite stabilirea prețului CPM sau CPC funcție de cerere și ofertă, prin intermediul unor licitații ce au loc de câteva sute de ori pe secundă. Componenta tehnologică asigură și funcționarea ca adserver, aplicația permitând livrarea mesajului în mod targetat, urmărirea și optimizarea campaniilor online desfășurate prin bannere standard IAB.
Contact:
pr@tradeads.eu
0212095679