OMNILOGIC anunta rezultatele financiare finale pentru anul fiscal 2005

BUCURESTI - 17 aprilie 2006

Comunicat tip General in IT&C

Omnilogic anunţă rezultate financiare record pentru anul fiscal 2005, atât din punctul de vedere al veniturilor (o creştere cu 35% faţă de anul fiscal 2004), cât şi al rentabilitatii (mai mult decât triplu comparativ cu anul fiscal 2004).

Astfel, confirmand previziunile anterioare, veniturile totale pentru 2005 au ajuns la 162,3 milioane de dolari (o creştere cu 35% faţă de anul anterior - 2004). Din această sumă, aproximativ 112 milioane USD provin exclusiv din vânzări in moneda naţionala (distribuţie tradiţională IT&C de hardware şi software). Proiectele locale sau regionale, finantate si realizate împreună cu partenerii externi, reprezintă diferenţa pana la cifra finala mentionata mai sus.
Totodată, rentabilitatea (EBIDTA) s-a triplat comparativ cu 2004.

Analiza verticalelor de business adresate de Omnilogic, a subliniat ca peste 83% din cifra de afaceri a fost realizată din vânzări indirecte de produse şi servicii cu valoare adăugată prin reţeaua proprie de parteneri, vizând preponderent afacerile mici şi mijlocii. Restul de procente provine din vânzări directe în sectorul financiar-bancar, respectiv din sectorul operatorilor de comunicaţii si al administratiei publice. Ar fi de subliniat totusi ca din păcate, sectorul public nu a reprezentat in 2005 si inceputul lui 2006, decat o parte infima din volumul afacerilor, fata de anii trecuţi cand ponderea a fost considerabil mai mare.

În ce priveşte structura de vânzări din perspectiva liniilor de produse, peste 90% provin de la furnizorii hardware şi software tradiţionali: IBM, Hewlett-Packard, Cisco, Dell, SUN, Nortel Networks, Lexmark, Xerox, etc. Astfel ca pondere in cadrul întregii structuri de vânzări de produse, IBM este pe locul întâi, cu vânzări de aproximativ 38 milioane USD, urmată de Hewlett-Packard şi Cisco Systems.

“Trebuie să admitem totuşi că aprecierea monedei naţionale în 2005, comparând atât USD, cât şi Euro cu RON, a avut o influenţă extrem de favorabilă asupra rentabilităţii afacerilor IT&C pe piaţa naţională, întrucât marea majoritate a componentelor şi produselor din piaţă sunt importate, iar vânzările locale în RON au generat mai mulţi dolari sau euro pentru plăţile către furnizorii străini.
Mai mult decât atât, reacţiile de la partenerii noştri locali au confirmat faptul că zona de distribuţie cu valoare adăugată, cel puţin cea vizată de OMNILOGIC, a crescut semnificativ din punct de vedere al rentabilităţii în 2005, comparativ cu 2004.
Pe de altă parte, este adevărat că, în ansamblu, piaţa românească nu a crescut în mod spectaculos. Piata traditionala IT&C (daca scadem produsele si serviciile specifice de telefonie) nu credem ca a depasit substantial 600-650 milioane USD.
În mod remarcabil insa, atât pentru Omnilogic, cât şi pentru partenerii săi, creşterea a fost considerabil mai mare şi mai rapidă decât a mediei pieţei, în principal deoarece noi preluăm progresiv o cotă de piaţă care a aparţinut unor companii concurente mai puţin competitive. Aceasta este o realizare extraordinară, în special când majoritatea competitorilor noştri de pe piaţa traditionala IT&C nu fac faţă evaluărilor negative ale balanţelor anterioare, evaluări care, poate nesurprinzător, arată scăderi dramatice, de zeci de procente, în ce priveşte in special profiturile.
Credem că suntem martorii inceputului unei faze rapide de consolidare a pieţei tradiţionale IT&C din Romania. Cu siguranţă, în următorii 2 ani, care vor fi marcaţi de integrarea noastră în UE, o parte din actorii specializaţi fie vor ieşi de pe piaţă, fie se vor reorienta către alte zone de afaceri, altele decât zonele tradiţionale IT&C”, a declarat Gabriel Marin, Managing Director la OMNILOGIC.

Despre OMNILOGIC

Infiintata la sfarsitul anului 1992, OMNILOGIC a devenit rapid liderul necontestat al pieţei româneşti IT&C. De la început până în prezent, compania a iniţiat şi a consolidat parteneriate strategice cu producători de vârf din domeniul IT&C (IBM, HP, Dell, SUN Microsystems, Cisco, Nortel, Ericsson, Harris, SMC, RAD DataCom, Novell, Corel etc). Totodată, OMNILOGIC a fost implicată direct sau indirect în majoritatea proiectelor de infrastructură IT&C naţionale şi regionale, atât în sectorul privat, cât şi în cel public.
Acţionând exclusiv pe piaţa specializata de IT&C, Omnilogic are o strategie coerentă ca distribuitor cu valoare adăugată. Cu o cifră de afaceri consolidată în România şi Europa Centrală şi de Est, de 118 milioane USD în 2004 şi peste 162 milioane USD în 2005, OMNILOGIC se poziţionează în avangarda dezvoltării tehnologice a industriei IT&C naţionale şi regionale.

Claudia Beimel,
Marketing & PR Manager,
OMNILOGIC,
Telefon: +40 21 3033103
Fax: +40 21 3033152

cbeimel@omnilogic.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/omnilogic/omnilogic-anunta-rezultatele-financiare-finale-pentru-anul-fiscal-2005