Braconajul in marketing - Metode vechi, metode noi

BUCURESTI - 26 februarie 2013

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri, Banci / Asigurari, IT&C, HR, Cursuri

Live site

Publicul captiv a fost si a ramas prima prioritate ca metoda de promovare in optiunile anunciatorilor inca de la inventarea publicitatii sub pretextul randamentului comunicarii.

Iar daca tot a fost sa asemanam marketingul si vanzarile cu o veritabila vanatoare, numindu-ne potentialii cumparatori, public tinta, atunci sa vedem cat de multe asemanari sunt intre vanatoarea reala si vanatoarea de clienti. Asta pentru ca unii se duc de cand lumea la “vanatoare cinstita” si vin cu tolba cam goala, iar altii observam ca se bucura din plin de “vanat”, punand capcane din ce in ce mai inteligente si eficiente.

Design logo blog personal BLOGODEALA

Design logo blog personal BLOGODEALA

 Progresul este imposibil fara schimbare; si aceia care nu-si pot schimba mentalitatile, nu pot schimba nimic. 

George Bernard Shaw

Pentru ca subiectul legat de ultimele metode de propulsare a vanzarilor pe timp de criza prin metode neconventionale a generat interes, am mai tratat atat in cadrul cursului de vanzari “Vinde fara sa para ca vinzi”, cat si in cele de comunicare integrata si in articolele postate pe BLOGODEALA.

Tot timpul ne vom intreba cat de avantajoasa este metoda si ce presupune asta in vremuri de criza.

Ideea exploatarii publicului captiv vine de la avantajul nedrept de a-ti “pompa” reclama in ochii si urechile publicului tinta folosindu-te de neputinta lui de a alege sa evite acest lucru.

Deseori ne uitam la pasagerii unui autobuz, troleibuz sau altor mijloace de transport cum suporta nu doar inghesuiala fizica, ci si “inghesuiala” tirurilor cu reclame.

Cum ti se pare asta? Ce te-au sfatuit consultantii in marketing cu care ai discutat?

Mie nu-mi suna deloc onest, nu-i asa?

De aceea indraznesc sa numesc aceasta metoda: Braconaj in marketing.

Ti se pare onorabil sa fii bombardat din toate partile si din toate unghiurile cu reclame cat se poate de stridente, atunci cand te afli intr-un astfel de spatiu?

As indrazni sa sper ca epoca reclamelor care te strivesc a cam trecut sau ca nu mai au nici pe departe efectul scontat.

Dovedindu-se ca marketingul se redefineste la fiecare 5 ani, putem translata aceasta situatie si asupra metodelor de publicitate neconventionala deja uzate, care ar trebui pensionate, facand loc noilor metode neconventionale.

Asadar se cere o reinventare, o redefinire pe cale de consecinta si a publicului captiv, ceea ce inseamna ca trebuie schimbate si “momelile” din marketing si vanzari pentru a ne reusi “braconajul”.

Eu NU mi-as “reinventa” insa afacerea, dupa modelul American Airlines din 1987, cand au facut peste 40000 de dolari eliminat cate o maslina din salatele de la business class sau ca aceia care isi optimizeaza costurile lucrand cu mana de lucru din Asia, dar nu-si scad deloc preturile.

Studiind luni la rand comportamentul de cumparare al clientilor mei, as identifica toate neplacerile pe care le-as putea elimina in relatia cu publicul tinta, as studia atent evolutia sau trendurile in gandire din ultimii ani si concurenta indirecta sau din afara categoriei de produs si, mai ales, as automatiza cea mai mare parte din afacere, de fapt acele lucruri esentiale, pe care cei mai multi le ignora pur si simplu.

Trebuie sa recunoastem, pana la urma, ca avantajele nedrepte sunt cele care ne propulseaza serios afacerea, nu ai observat chestia asta?

Daca nu ai identificat bine avantajele nedrepte si nu ai identificat inca metodele noi de vanzari sau ceea ce reprezinta “branconajul etic” in marketing, strategiile si tacticile rapide de a-ti depasi competitia, aboneaza-te la newsletter-ul Optimum Communication si vei afla in curand ceva extrem de folositor.

Ce numesc eu “braconaj etic”: as zice ca sunt acele “capcane” de marketing prin care ii dai o sansa potentialului client sa aleaga, evident, intre tine si tine :)... Dar pentru asta trebuie sa fii mereu pregatit.

Mai multe detalii pe BLOGODEALA:

http://www.optimum-communication.ro/ro/braconajul-in-marketing

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/optimum-communication-srl/braconajul-in-marketing-metode-vechi-metode-noi