Cat costa sa nu investesti in Facebook daca esti companie?

BUCURESTI - 1 aprilie 2013

Comunicat tip Produse / Servicii in Afaceri, Monden / Lifestyle, Media / Publicitate, Social, Internet

Live site

Comunicarea în social media nu intră de multe ori în prioritățile alocării bugetului de PR ale unor companii din România. Este greu de cuantificat în materie de eficientă, nu se poate garanta o conversie a fanilor în cumpărători și nici nu se poate estima un “return of investment”. Neavând previziuni concrete pe care să-și bazeze deciziile, marketerii hotărăsc în multe cazuri să nu riște cu o pagină de Facebook de brand sau de companie și să “joace” în alte domenii mai sigure și mai ușor de controlat.

Cat costa sa nu investesti in Facebook daca esti companie?
 "Facebook atrage public și răspândește informația, iar site-ul o pune în valoare. Site-ul web fără o pagină de Facebook este ca un magazin fără o firmă luminoasă,” 

Sorin Voica, CEO și fondator Pixio Interactive

Atunci când costul pentru crearea, customizarea grafică, gestionarea și promovarea paginii corporate pare mare, întrebarea corectă ar fi: cât ar costa să nu comunici pe Facebook despre companie? 

În primul rând costul se poate traduce în ignorarea unui public de aproape 5,8 milioane de utilizatori români ai acestei rețele sociale. Apoi vorbim de refuzul de a intra în dialog cu publicul țintă. Facebook este platforma care pune la dispoziție comunicarea în ambele sensuri între reprezentații de brand și potențialii ambasadori de brand. În niciun alt canal clasic de publicitate nu există oportunitatea de a primi feedback, de a afla insight-uri și de a rezolva situații în care utilizatorii au experimentat cu brand-ul ca în această rețea de socializare. Reclama plătită transmisă în mass media, prin campanii outdoor și chiar prin bannere online nu “vorbește” înapoi companiei. Nu aflăm câți dintre consumatori au apreciat-o, dacă au mers să testeze produsul în magazine sau dacă au recomandat-o mai departe prietenilor. În acest caz, decizia de a nu investi în Facebook se traduce prin “costuri” calitative ale imaginii. 

Pe de altă parte, faptul că nu există un mediu activ precum o pagină în jurul căreia se poate crea o comunitate de consumatori, are efecte și asupra întregii prezente online a companiei.

 „Un brand care a investit câteva mii de euro în realizarea și întreținerea unui site web, va pierde bani cu fiecare zi cu care acesta nu este promovat și în social media. Conținutul său rămâne străin potențialilor consumatori care ar fi atrași prin Facebook să viziteze și pagini web. Orice tactică interactivă care ar putea fi dezvoltată în lumea virtuală este privată de oportunitatea viralizării ei prin câteva click-uri. Facebook atrage public și răspândește informația, iar site-ul o pune în valoare. Site-ul web fără o pagină de Facebook este ca un magazin fără o firmă luminoasă,” spune Sorin Voica, CEO si fondator Pixio Interactive.

Obișnuința în publicitate este ca reclama să fie transmisă în primul rând prin TV. Conform datelor de piață oferite de posturile TV, difuzarea unei reclame va fi anul acesta cu aproape 50% mai scumpă decât în 2007. În materie de costuri, acest lucru s-ar putea traduce în bugete de cel puțin 100.000 de euro pe lună, pentru producție și difuzare. Cât despre garanția ratei de conversie din privitori în cumpărători, aceasta nu există. Nu poți afla câți cumpărători au ales produsul la raft în urma vizionării reclamei și câți au “zappat” ratând cu totul mesajul. În schimb, orice campanie în online beneficiază de instrumente de măsurare extrem de detaliate: de la numărul de vizitatori pe pagină, la modul în care a parcurs utilizatorul informația într-un site web, la numărul de acțiuni pe pagina de Facebook și gradul de implicare a consumatorilor într-un dialog, până la cuantificarea ratei de succes al unui mesaj prin „like-uri” și „share-uri”. În plus, informația se actualizează continuu, iar răspunsurile vin instant.

Pentru o strategie de comunicare bine pusă la punct pe Facebook, o promovare susținută prin Facebook Ads și un site web profesionist, bugetul pe un o lună de zile s-ar putea încadra în 7000 de euro, în prima fază de dezvoltare.  Adică de 14 ori mai puțin. Diferența de bani este tot un cost pe care și-l asumă o companie care decide să nu aibă pagină de Facebook. 

Concluzia este că odată cu paleta largă de variante de promovare, orientarea către canale de comunicare mai puțin costisitoare și bine țintite poate crește eficiența și în niciun caz nu trebuie ignorate. Tendința companiilor românești de a investi doar pe drumuri bătătorite poate costa în final mai mult decât dacă ar testa o soluție mai puțin cunoscută sau înțeleasă. De la clasic la nou, dar mai ieftin și mai eficient, e un risc mic pentru oamenii de marketing, dar un câștig mare pentru companie.

Taguri: social mediaFacebookpixio
Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/pixio-interactive/cat-costa-sa-nu-investesti-in-facebook-daca-esti-companie