Pozitionare a produsului

Definitie Pozitionare a produsului

Strategie de marketing, tehnica care vizeaza construirea unei imagini de marca fiecarui produs/serviciu din portofoliul firmei, prin atribuirea unor trasaturi distinctive favorabile, menite sa le faca usor de identificat si de diferentiat fata de marcile concurente. Atuurile marcii, avantajele oferite cumparatorului (spre exemplu, calitate, confort, satisfactie, economie etc) trebuie evidentiate si semnalizate eficient pieteitinta imaginea distinctiva a marcii devine astfel, pe de o parte, mai usor de recunoscut si de retinut (se va intipari in mintea cumparatorilor), iar pe de alta parte, mai usor de diferentiat (pentru a nu fi confundata) de oferta concurentei. Pozitionarea stabilita la lansare poate ramane neschimbata pe durata ciclului de viata a marcii, in timp ce, pentru a corecta la un moment dat perceptia nefavorabila a clientelei fata de un produs/serviciu din portofoliu sau pentru a imbunatati imaginea de marca si (re)numele companiei, se procedeaza la repozitionare. Insemnatatea alegerii voluntare a unei pozitionari (identitati) adecvate pentru un produs – pozitie care trebuie sa fie compatibila cu segmentul de piata vizat – rezulta din faptul ca, daca nu este stabilita, de la bun inceput, marca va trebui sa suporte pozitionarea spontana a pietei. In conditiile unei oferte abundente si diversificate, consumatorul asociaza mental fiecarui produs de pe piata, o eticheta proprie, care poate fi nefavorabila (cazul produselor pozitionate confuz, indoielnic sau subpozitionate, cand cumparatorii au doar o idee vaga despre marca respectiva).Pozitionarea unei marci de produs sau unei companii pe o piata poate fi ilustrata cu ajutorul hartii de pozitionare a marcii (engl. - brand map, mapping). V. harta perceptiilor. Fiecare companie trebuie sa-si elaboreze o strategie precisa de pozitionare, simpla dar originala, care sa raspunda asteptarilor consumatorilor (sa permita aprecierea exacta a pozitiei firmei in raport cu concurenta).Pozitionare a pretului: strategie constand in decizia stabilirii nivelului pretului produselor firmei in raport cu concurenta (preturi mai joase, pentru a stimula cererea sau preturi mai ridicate, pentru a beneficia de o cerere aflata in crestere, pentru a urmari reactiile concurentilor sau pentru a se asigura ca produsul dispune de argumente solide, care sa permita mentinerea clientelei).

Doresti sa adaugi un termen in dictionar ? Propune termen
Stii o definitie mai buna pentru Pozitionare a produsului? Propune definitie

Comunicatedepresa.ro cuprinde informatii relevante pentru domenii diversificate precum: politica, afaceri, sport, lifestyle, informatii si stiri despre personalitatile sau institutiile cele mai mediatizate din Romania. Sectiunea de fata este dedicata definitiilor care se refera la subiectul Pozitionare a produsului.

Aceasta zona va concentra cele mai noi definitii referitoare la Pozitionare a produsului. Definitiile termenilor despre Pozitionare a produsului cuprinse in aceasta sectiune sunt adaugate de catre utilizatorii site-ului, prin urmare responsabilitatea continutului acestora revine acestora. In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii companiilor care au emis evenimentele si comunicate referitoare la Pozitionare a produsului, va invitam sa accesati paginile de comunicate si evenimente create referitor la Pozitionare a produsului.