Ciocolata Poiana – de 10 ani numărul 1 în România

BUCURESTI - 17 octombrie 2005

Comunicat tip General in Afaceri

Creată şi lansată în anul 1995 de către Kraft Foods România, ciocolata Poiana împlineşte în această toamnă 10 ani de existenţă pe piaţa românească, de tot atâţia ani fiind numărul 1 în topul preferinţelor consumatorilor români. Marca Poiana este cunoscută de 98% dintre consumatorii români. Cantitatea de tablete Poiana produse şi vândute în acest deceniu a depăşit 32.000 tone, respectiv 320 milioane de tablete de ciocolată.

Totul a început în 1899, când în Braşov se năştea „Prima Fabrică de Bomboane şi Ciocolată din Transilvania”. Micuţa fabrică a supravieţuit celor două războaie mondiale şi s-a extins începând cu anul 1921, reuşind ca în 6 ani să îşi dubleze capacitatea de producţie. Anul 1922 este anul când fraţii Stollwerk din Bratislava deschid o altă fabrică de ciocolată în Braşov. În anul 1954 cele două fabrici se unesc sub numele de Dezrobirea. În următorii ani îşi schimbă denumirea şi continuă să producă bomboane şi ciocolată, iar în anul 1990 devine societate pe acţiuni.

În 1994 compania Kraft Foods se hotărăşte să investească în România, achiziţionând fabrica braşoveană. Astăzi investiţia sa a depăşit 28 milioane USD, cifra de afaceri în anul 2004 fiind de aproximativ 80 milioane USD, impozitele şi taxele plătite către statul român în toţi cei
10 ani ridicându-se la suma de 100 milioane USD. În spatele acestor rezultate stă o echipă de 700 de angajaţi care a făcut posibil succesul mărcii Poiana.

„Poiana este o marcă extraordinară. Ciocolata Poiana a fost lansată în anul 1995 şi a devenit rapid lider de piaţă în segmentul de ciocolată. Poiana este cea mai cunoscută marcă de ciocolată din România, menţinându-şi poziţia în topul preferinţelor consumatorilor români, prin faptul că de peste 10 ani le oferă produse şi ambalaje noi, inovatoare, de o calitate ce vine în întâmpinarea necesităţilor şi aşteptărilor acestora. Poiana este prima alegere a consumatorilor. Produsă la Braşov după o reţetă elveţiană, Poiana are la bază experienţa şi cunoştinţele celor mai buni producători de ciocolată din lume”, spune Peter Mueller, Managing Director Kraft Foods România.

Istoria mărcii Poiana a început cu două sortimente de tablete de ciocolată de 100g (Poiana cu Lapte şi Poiana cu Alune), iar astăzi, zece ani mai târziu, familia Poiana cuprinde peste 25 de sortimente.

În cartea recordurilor Poiana, dacă ar fi să înşirăm toate tabletele vândute în cei 10 ani am putea acoperi o distanţă de 49.600 km, cu peste 9.000 km mai mult decât lungimea Ecuatorului sau am putea construi un munte de ciocolată Poiana, cu baza de 3 mp, înalt cât Everestul.

„În această toamnă marca Poiana sărbătoreşte 10 ani de existenţă. Marca s-a impus ca lider pe piaţa românească, ciocolata Poiana fiind consumată de peste 9 milioane de români. Fabricată după o reţetă elveţiană, Poiana oferă românilor cea mai bună ciocolată, fapt confirmat şi de studiile GFK, care arată că 70% dintre consumatori consideră Poiana ca fiind un produs „de cea mai înaltă calitate”, declară Cristina Radu, Senior Brand Manager Chocolate.

Pentru a sărbători cum se cuvine, între 15 octombrie şi 24 decembrie 2005, marca Poiana oferă consumatorilor o promoţie construită în jurul cifrei aniversare 10. Astfel, pe o perioadă de 10 săptămâni consumatorii pot câştiga 10 premii în valoare totală de 100.000 Euro, precum şi 10.000 de cadouri aniversare Poiana.

Despre Prais Corporate Communications

Kraft Foods România este o filială a Kraft Foods Inc., a doua mare companie din lume din domeniul produselor alimentare. Kraft Foods comercializează, în peste 150 de ţări, mărci de renume internaţional, cum ar fi: brânza Kraft, cafeaua Jacobs şi Maxwell House, biscuiţii Nabisco, crema de brânză Philadelphia, preparatele de carne Oscar Mayer, cerealele Post şi ciocolata Milka.
Prais Corporate Communications
Tel: 021-317.53.39, 317.53.40, 316.82.04
Fax: 021-316.81.90

E-mail: prais@prais.ro