Presa scrisa

Definitie Presa scrisa

Media de masa care include ansamblul mijloacelor de informare scrise, principalele grupe fiind: presa cotidiana (nationala, regionala sau locala), publicatiile periodice (reviste/magazine saptamanale sau lunare), presa gratuita, presa tehnica si profesionala s.a. Inglobeaza, de asemenea, presa vorbita (informatiile radio), presa audiovizuala (jurnalul televizat, engl. - audiovisual media), presa electronica (online/web publishing, webzine s.a.). periodicitate- presa cotidiana, saptamanala, bilunara, lunara etc.- tiraj- numarul de exemplare tiparite - de la cateva mii, la zeci si sute de mii de exemplare, conform BRAT- difuzare- tiraj - (minus) exemplarele nevandute ale publicatiei- audienta- numarul mediu de cititori, intr-o perioada determinata- profilul geografic al lectoratului - presa nationala, regionala sau locala- continutul redactional- presa generalista, de informatii/de actualitati, presa sportiva, turistica, de moda, economica, pe probleme de sanatate, gastronomie, imobiliare etc. sau dedicata unui segment particular (copii, femei, pensionari)- modul de difuzare- chioscuri stradale, abonament- modalitatea de achizitie- presa platita, presa gratuita (se autofinanteaza, in inregime, din publicitate - anunturi de mica si de mare publicitate, publicatii de prestigiu ale unor companii s.a.- publicul vizat- marele public, plublic profesional.Caracteristici ale suporturilor de presa:Ca suport promotional de masa, presa scrisa prezinta un atu puternic: vizualizare si argumentatie - prin ilustratie si text (permanenta cuvantului scris da o forta mai mare comunicarii). Prezinta si avantajul ca actiunile promotionale pot fi bine directionate in profil geografic - pe segmente tinta de cititori. Elaborarea campaniei depinde de criterii socio-demografice si socioculturale ale segmentului-tinta de audienta, de posibilitatile de vizualizare a ofertei, de mediul redactional s.a. Este utilizata si ca suport media purtator – in diverse actiuni promotionale: esantioane, doze de incercare (sampling), bonuri/cupoane de reducere, pliante, brosuri etc, inserate in ziare si reviste de specialitate s.a. Ansamblu complex de publicatii imprimate, activitati jurnalistice, institutii specifice, impreuna cu modul de organizare si de functionare, legaturile cu celelalte institutii si cu societatea, in general.

Doresti sa adaugi un termen in dictionar ? Propune termen
Stii o definitie mai buna pentru Presa scrisa? Propune definitie

Comunicatedepresa.ro cuprinde informatii relevante pentru domenii diversificate precum: politica, afaceri, sport, lifestyle, informatii si stiri despre personalitatile sau institutiile cele mai mediatizate din Romania. Sectiunea de fata este dedicata definitiilor care se refera la subiectul Presa scrisa.

Aceasta zona va concentra cele mai noi definitii referitoare la Presa scrisa. Definitiile termenilor despre Presa scrisa cuprinse in aceasta sectiune sunt adaugate de catre utilizatorii site-ului, prin urmare responsabilitatea continutului acestora revine acestora. In cazul in care doriti sa luati legatura cu reprezentantii companiilor care au emis evenimentele si comunicate referitoare la Presa scrisa, va invitam sa accesati paginile de comunicate si evenimente create referitor la Presa scrisa.