Raport audiente

Ploiesti - 30 septembrie 2004

Comunicat tip General in Administratie Publica

Primăria municipiului Ploieşti dispune în prezent de un program de audienţe care le permite cetăţenilor o legătură directă cu edilii locali şi care asigură transparenţa decizională necesară la nivelul comunităţii locale.

Raport audiente

În acest context, peste 1.000 de ploieşteni s-au adresat Primăriei Municipiului Ploieşti de la începutul acestui an, în cadrul audienţelor săptămânale, pentru a obţine rezolvarea problemelor cu care se confruntă.

Trebuie totodată menţionat faptul că, de la introducerea sistemului de audienţe zilnice în urmă cu trei luni, numărul ploieştenilor care au comunicat direct cu primarul, viceprimarii şi secretarul municipiului a crescut cu aproximativ 400 de persoane faţă de aceeaşi perioadă similară a anului 2003.

Locuinţele şi locurile de muncă reprezintă cele mai importante probleme pentru 40 % dintre cetăţenii care au solicitat sa fie primiţi în audienţă. Urmează ca priorităţi în viaţa locuitorilor municipiului Ploieşti, soluţionarea diferitelor situaţii care apar în cadrul asociaţiilor de proprietari (15%), aplicarea Legii 10/2001 (10%), precum şi reconstituirea dreptului de proprietate pentru terenuri sau imobile (10%).

14 % dintre ploieştenii veniţi la audienţe au cerut sprijin material, ajutor social sau posibilitatea de a beneficia de abonamente la Cantina de Ajutor Social a Primăriei. În procent de 5,5 % persoanele primite în audienţă s-au arătat interesate de programul derulat de municipalitate pentru reabilitarea străzilor, iar 5,5 % aveau nevoie de sprijin pentru a rezolva diferite situaţii legate de spaţii comerciale.

Până la ora actuală, Primarul Emil Calotă a primit în audienţă 357 de ploieşteni care i-au solicitat sprijinul în soluţionarea problemelor pe care le au, sau care, printr-un dialog deschis, i-au semnalat direct diferite nereguli existente la nivelul municipiului Ploieşti. Sugestiile cetăţenilor au fost atent analizate, iar în cazul problemelor ridicate de ploieşteni s-a încercat obţinerea unei soluţii viabile.

În urma analizării fiecărui caz, 52% dintre ploieştenii care au discutat direct cu Primarul Emil Calotă au beneficiat de răspunsuri favorabile, 13 % au fost orientaţi către alte instituţii în vederea soluţionării, în timp ce doar 35 % au primit răspunsuri nefavorabile.

Problemele din interiorul asociaţiilor de proprietari, ca şi cele de urbanism, autorizaţii de construcţii, achiziţionarea sau revendicarea imobilelor, terenuri sau utilităţi publice au fost semnalate primarului de 130 dintre cetăţenii prezenţi la audienţe.

De asemenea, 67 dintre cetăţenii care au solicitat să fie ascultaţi de primarul Ploieştiului au cerut rezolvarea unor probleme legate de intervenţia Poliţiei şi a gardienilor publici în diferite zone din municipiul Ploieşti, transportul local, scutirile de taxe şi impozite, activitatea Administraţiei Domeniului Public şi Privat. O parte dintre aceştia au semnalat primarului necesitatea unui sprijin material acordat de municipalitate sau au solicitat sprijin pentru închirierea unor spaţii comerciale

Primarul Emil Calotă a fost pus însă şi în faţa unor solicitări cel puţin inedite. I s-a cerut, spre exemplu, să desfiinţeze un magazin de pompe funebre, să rezolve un litigiu de muncă, să facă rost de un bilet de tratament sau chiar să intermedieze un schimb de apartamente între Ploieşti şi Timişoara.

Despre Primaria Municipiului Ploiesti

Biroul Comunicare Promovare
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI
B-dul Republicii nr. 2
2000 – PLOIEŞTI
Tel.:0244 / 592.255
Fax:0244 / 513.829

alinafm@ploiesti.ro;roxana@ploiesti.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/primaria-municipiului-ploiesti/raport-audiente