Efectele coachingului asupra eficientei echipei

BUCURESTI - 14 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Subiect dezbatut pe larg de Octavian Pantis (TMI) la cursul Coaching Skills
din 5 noiembrie.

“Valoarea unui manager este data de performanta pe care o poate atinge echipa, in lipsa managerului” este principiul pe care se bazeaza cursul Coaching Skills sustinut de trainerii TMI. Aceasta afirmatie este pe cat de abstracta, pe atat de adevarata! Un bun manager stie ca pentru a creste aceasta performanta, el are nevoie nu doar de niste buni executanti, ci de niste oameni a caror experienta si pregatire sa fie puse in valoare. De aceea, premisa de la care porneste orice proces de coaching este de a determina oamenii sa-si gaseasca propriile solutii la provocarile cu care se confrunta. Astfel, in viziunea TMI, contributia managerului este de fapt o serie de intrebari bine puse.

Efectele coachingului asupra eficientei echipei

„Coaching-ul nu trebuie privit ca un mod elegant de a determina subordonatii sa adopte o solutie asupra careia managementul a decis deja. In aceste conditii, intrebarile inductive de genul ‹nu crezi ca asa trebuie facut? › sau ‹sa alegem varianta asta, nu vrei? ›, sunt o forma de manipulare, cu consecinte vizibile la nivelul increderii subordonatului”, e de parere Octavian Pantis, trainer TMI.
Unii manageri manipuleaza intentionat, considera trainerul TMI, fiind hotarati asupra unei variante de lucru la care nu vor sa renunte si dorind sa-si motiveze angajatul sa treaca la treaba. Altii manipuleaza fara sa-si dea seama, completeaza acesta, mai mult dintr-o lipsa de rabdare: „stiu exact ce trebuie facut si nu mai au rabdarea sa-l astepte pe angajat sa se invarta inca 30 de minute pana ajunge la aceeasi solutie”.
Atunci, este pertinent ca managerul sa se intrebe ce e de facut daca frecvent se regaseste in aceasta situatie, in care stie ce trebuie facut, dar ii lipseste rabdarea sau timpul de a astepta ca angajatul sa identifice propria solutie? Raspunsurile pe care trainerii TMI le identifica, sunt doua: „managerul poate alege varianta deciziei si trecerii la actiune, caz in care nu mai vorbim de coaching, ori se poate inarma cu rabdare si lasa lucrurile sa alunece in ritmul lor catre solutia sa sau catre alta. Alegerea variantei tine strict de obiectivul pe care acesta si l-a trasat. In primul caz, obiectivul este acela de a actiona acum pentru ca niste lucruri trebuie rezolvate, in celalalt caz obiectivul este dezvoltarea treptata a angajatului, in asa fel incat in viitor managerul sa fie mai putin implicat in acest tip de probleme”.

Printre beneficiile pe care cei care iau parte la procese de coaching le mentioneaza adeseori in evaluarile lor se numara atingerea rezultatelor dorite intr-un timp mult mai scurt; identificarea domeniilor care necesita imbunatatiri, capitalizarea punctelor forte si a setului de compentente; si consolidarea increderii de sine. De asemenea, la fel de important este faptul ca metodele si tehnicile folosite in cadrul procesului de coaching sunt specifice fiecarui membru al echipei: nevoile si dorintele acestuia constituie punctul de plecare pentru selectarea lor. In plus, oricine beneficiaza de un proces de coaching are oportunitatea de a obtine o perspectiva obiectiva si un punct de vedere diferit asupra problemelor cu care se confrunta, fiind in acelasi timp complet implicat in proces si responsabil pentru rezultatele acestuia.


Interesant este sa privim coaching-ul ca pe un tratament. Sub aspectul sau profilactic, coaching-ul poate fi un mijloc eficient de a indemna si indruma indivizii sa reflecte asupra experientelor lor, pentru ca apoi sa foloseasca invatamintele trase la sporirea eficientei si la dezvoltarea profesionala. Pe de alta parte, in cazul in care un individ resimte dificultati in rezolvarea unei sarcini sau ducerea la bun sfarsit a unui proiect, coaching-ul poate constitui “doza soc” ideala pentru a clarifica provocarile si prioritatile cu care acesta se confrunta, a identifica cele mai potrivite strategii si mai mult, a implementa corespunzator respectivele strategii astfel incat sa conduca la rezultatele dorite.

O intelegere ampla a procesului de coaching si a principiilor dupa care se ghideaza folosirea eficienta a acestui instrument de management, o ofera cursul Coaching Skills oferit de Qualians si sustinut de Octavian Pantis (TMI) in 5 noiembrie 2008. In urma acestui curs participantii vor sti mai bine sa:
•Conduca un proces de coaching
•Valorifice din plin potentialul fiecarui om din echipa
•Dea si sa primeasca feed-back
•Puna intrebarile potrivite la momentul potrivit
•Ii ajute pe oameni sa-si gaseasca raspunsurile de care au nevoie
•Dezvolte stima de sine a oamenilor

Pentru mai multe detalii si inscrieri vizitati www.qualians.com, scrieti la office@qualians.com sau sunati la 021.319.77.11 .

Despre Qualians

Gasiti in continuare agenda cursurilor oferite de Qualians, organizata pe categorii si tematici:

MARKETING, BRANDING & COMMUNICATION
Shopper Marketing - Mona Opran - 11 nov
Brand Equity in Branding Services - Aneta Bogdan - la cerere
Brand Equity in Branding Products - Aneta Bogdan - la cerere
Media Communication for Advertisers - Maria Tudor - 24 nov
Advertising - advanced - Bogdan Naumovici - 17-18 nov
Communication for Managers - Sorana Savu & Andrei Savu - 13 nov

MANAGEMENT & LEADERSHIP
Time Manager - Ciprian Teleman - 24-25 nov
Business Presentations - Florin Enache - 8-9 dec
Practical Leadership - Dorin Dancu - 15-16 dec
Advanced Business Presentations - Octavian Pantis - 21 nov
Coaching Skills - Octavian Pantis - 5 nov
Emotional Intelligence - George Avram - 4 dec
Project Management - Florin Enache - 30-31oct.; 25-26nov
Stress Management - Ciprian Teleman - 17 dec
Communication Skills - Dorin Dancu - 10 nov
Innovation & Creative Thinking - Florin Enache - 10 dec

SALES & NEGOTIATION
Profitable Negotiating – Cornel Costea - 27-28 oct
Key Account Development – Cornel Costea - 11-12 dec
Power Sales – Cornel Costea - 13 oct

HUMAN RESOURCES
Train the Trainers – Octavian Pantis - 10-11 dec
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - la cerere
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - 12 nov
Staffing & Career Development – Florin Petrescu - 3 nov
Performance Management – Csaba Gergely - 20 oct
Training & Development – Csaba Gergely - la cerere

CUSTOMER SERVICE
Customer Service – Cristian Nicoara - 5 dec
Communication over the Telephone– Cristian Nicoara - 14 nov

FINANCE & TAX
Finance for non-finance – Erol Curtmola - 27 nov
Tax. Practice & novelties – Gabriel Biriş - la cerere

DEFENSIVE DRIVING
Defensive driving – Edwin Keleti & George Grigorescu - la cerere

PARENTING
•Managing kids 0 - 7 years old – Otilia Secară - la cerere
•Managing youngsters 8 - 18 years old – Otilia Secară - la cerere

Persoana de contact: Mihaela Pantis, Managing Director
021.319.77.11
office@qualians.com
www.qualians.com
office@qualians.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/qualians/efectele-coachingului-asupra-eficientei-echipei