Retentia de personal - un factor cheie pentru succesul companiei

BUCURESTI - 9 octombrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Subiect dezbatut pe larg de Florin Petrescu (Citibank) la cursul Staffing&Career Development in data de 3 noiembrie 2008.

Retentia de personal - un factor cheie pentru succesul companiei

Modul in care ne selectam oameni potriviti si motivele pentru care este necesar sa ii ajutam pe cei mai ambitiosi angajati sa isi dezvolte cariera sunt lucruri a caror importanta devine evidenta atunci cand un angajat valoros isi prezinta demisia. Din pacate, atunci este prea tarziu!

Dupa ce investesc cantitati considerabile de timp si bani in recrutarea si instruirea angajatilor, companiile trebuie sa se asigure ca acestia devin productivi si loiali. Pierderea unui angajat cu experienta se traduce deseori in costuri suplimentare pe care firma trebuie sa si le asume si sa le acopere: fragmentarea relatiei cu clientii, slabirea coeziunii echipei sau eforturile pentru recrutarea unui nou angajat sunt doar cateva dintre acestea.

Mai mult, statisticile arata ca odata cu iesirea la pensie a asa-numitilor Baby Boomers, forta de munca disponibila in Statele Unite va scadea aproape la jumatate – de la un total de 76 de milioane de oameni, la doar 44 de milioane – scaderea urmand sa se generalizeze la nivel mondial. Este usor sa ne dam seama ca sarcina companiilor de a-si pastra angajatii de valoare devine din ce in ce mai provocatoare.

Motivarea si pastrarea angajatilor necesita insa abilitati manageriale solide, care sa faciliteze functionarea unui sistem adecvat de lucru: asa cum compania are nevoie de angajatii potriviti, asa si acestia au nevoie sa li se puna la dispozitie instrumentele si conditiile corespunzatoare realizarii atributiilor zilnice. Un aspect la fel de important este si existenta unui plan de recompensare bazat pe performanta, care sa consolideze loialitatea angajatilor fata de companie si sa-i incurajeze sa aduca o contributie semnificativa acesteia.

In acelasi sens actioneaza si un sistem de comunicare bine pus la punct, menit pe de o parte, sa fluidifice schimbul de informatii in vederea realizarii sarcinilor, iar, pe de alta parte, sa ofere fiecarui angajat sansa de a oferi si primi feedback la activitatea pe care o intreprinde. Identificarea frustrarilor pe care angajatii le pot acumula si gasirea unor solutii pentru eliminarea lor sunt, de asemenea, demersuri pe care un astfel de sistem comunicational le poate inlesni.

In egala masura, angajatii apreciaza sa li se recunoasca valoarea si sa li se pretuiasca eforturile. Uneori, aprecierea, implicarea in luarea deciziilor importante si increderea ce li se acorda, cantaresc mai mult pentru angajat decat o recompensa financiara primita intr-un mediu de lucru neplacut si apasator.
Fara doar si poate cunostintele si abilitatilor pe care le detin cei responsabili cu managementul resurselor umane vor determina succesul in crearea unei atmosfere in care angajatii sa se simta motivati si sa ramana loiali companiei.
Staffing & Career Development, curs sustinut de Florin Petrescu (Citibank) in data de 3 noiembrie, dezbate pe larg problemele legate de retentia de personal, alaturi de alte aspecte cheie ce tin de staffing si managementul carierei, oferind participantilor atat o definire clara a conceptelor implicate, cat si exemple concrete si modele de dezvoltare cu o mare aplicabilitate.


Din repertoriu:
A. STAFFING – “Getting The Right Person On Board”
•Rolul managerului intr-o selectie de calitate
•Cerintele pozitiei si specificatiile candidatului
•Interviul si alte tehnici de selectie
•Candidati interni sau externi organizatiei?

B. CAREER MANAGEMENT – ”Who’s Managing My Career?”
•Planificarea carierei
•Modelul de dezvoltare personala; Modelul lui Katz
•Provocari legate de tranzitia intr-un nou rol
•Retentia angajatilor cheie

Cursul se adresează cu precădere managerilor care conduc si coordoneaza oameni si, de asemenea, profesionistilor de resurse umane care doresc sa influenteze prin oameni succesul organizatiei lor. Nu este necesară o pregătire anterioară specifică pentru înţelegerea conceptelor predate şi exemplificate, insa experienţa in lucrul cu oamenii aduce un plus de valoare şi relevanţă conceptelor prezentate.

Pentru mai multe detalii si inscrieri vizitati www.qualians.com, scrieti la office@qualians.com sau sunati la 021.319.77.11 .

Despre Qualians

Gasiti in continuare agenda cursurilor oferite de Qualians, organizata pe categorii si tematici:

MARKETING, BRANDING & COMMUNICATION
Shopper Marketing - Mona Opran - 11 nov
Brand Equity in Branding Services - Aneta Bogdan - la cerere
Brand Equity in Branding Products - Aneta Bogdan - la cerere
Media Communication for Advertisers - Maria Tudor - 24 nov
Advertising - advanced - Bogdan Naumovici - 17-18 nov
Communication for Managers - Sorana Savu & Andrei Savu - 13 nov

MANAGEMENT & LEADERSHIP
Time Manager - Ciprian Teleman - 24-25 nov
Business Presentations - Florin Enache - 8-9 dec
Practical Leadership - Dorin Dancu - 15-16 dec
Advanced Business Presentations - Octavian Pantis - 21 nov
Coaching Skills - Octavian Pantis - 5 nov
Emotional Intelligence - George Avram - 4 dec
Project Management - Florin Enache - 30-31oct.; 25-26nov
Stress Management - Ciprian Teleman - 17 dec
Communication Skills - Dorin Dancu - 13 oct
Innovation & Creative Thinking - Florin Enache - 10 dec

SALES & NEGOTIATION
Profitable Negotiating – Cornel Costea - 27-28 oct
Key Account Development – Cornel Costea - 11-12 dec
Power Sales – Cornel Costea - 13 oct

HUMAN RESOURCES
Train the Trainers – Octavian Pantis - 10-11 dec
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - la cerere
Compensation&Benefits Advanced – Ruxandra Stoian - 12 nov
Staffing & Career Development – Florin Petrescu - 3 nov
Performance Management – Csaba Gergely - 20 oct
Training & Development – Csaba Gergely - la cerere

CUSTOMER SERVICE
Customer Service – Cristian Nicoara - 5 dec
Communication over the Telephone– Cristian Nicoara - 14 nov

FINANCE & TAX
Finance for non-finance – Erol Curtmola - 27 nov
Tax. Practice & novelties – Gabriel Biriş - la cerere

DEFENSIVE DRIVING
Defensive driving – Edwin Keleti & George Grigorescu - la cerere

PARENTING
•Managing kids 0 - 7 years old – Otilia Secară - la cerere
•Managing youngsters 8 - 18 years old – Otilia Secară - la cerere

Persoana de contact: Mihaela Pantis, Managing Director
021.319.77.11
office@qualians.com
www.qualians.com

office@qualians.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/qualians/retentia-de-personal-un-factor-cheie-pentru-succesul-companiei