Potrivit GhiseuluiBancar.RO, Bancile nu se bazeaza pe internet pentru atragerea clientilor

BUCURESTI - 5 august 2004

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Internetul a devenit un mijloc de informare utilizat de toate bancile din Romania. Analiza realizata de GhiseulBancar.RO releva insa faptul ca majoritatea bancilor folosesc website-urile doar ca un simplu mijloc de informare, fara a exploata avantajele internetului de a atrage clientii si de a-si vinde produsele si serviciile prin intermediul acestui modern canal media.

Functia utilitara a spatiului virtual nu este utilizata aproape deloc, putine banci punand la dispozitia vizitatorilor un calculator de rate credit on-line sau formulare in format electronic necesare pentru contractarea unui credit. Doar citeva banci ofera vizitatorilor posibilitatea de a lua legatura cu reprezentantii bancii, pentru informatii suplimentare, sau pentru a alege si a comanda on-line un produs bancar (emiterea unui card sau contractarea unui credit), prin intermediul unui formular disponibil pe site.

BRD, Volksbank, Finansbank sau Banca Transilvania au asemenea formulare, insa raspunsul bancilor la cererile trimise de noi nu au fost conform asteptarilor. Unele banci au raspuns cu intirziere la solicitarile de credite online, iar altele n-au avut nici o reactie.

GhiseulBancar.RO a realizat acest studiu in perioada mai-iulie 2004. Au fost luate in considerare 5 criterii: aspectul, gradul de actualizare, de utilitate si cel informativ, precum si usurinta de utilizare a website-urilor institutiilor bancare din Romania. Fiecare din cele cinci criterii au fost notate cu puncte de la 1 la 11. Cea mai importanta concluzie este aceea ca bancile utilizeaza internetul in proportie covarsitoare doar in scop informativ. Cele mai multe site-uri prezinta pe primele pagini informatii generale despre banca, in prim-plan fiind activitatea si realizarile institutiei, in detrimentul ofertei de produse si servicii disponibile.

Topul celor mai bune site-uri bancare


1. BRD - 46 puncte

Chiar daca nu exceleaza prin design si informatie, site-ul are calitatea de a exploata cel mai bine, in comparatie cu celelalte banci, latura utila a internetului. Astfel, clientii au posibilitatea de a comanda, printr-un formular online securizat, trei tipuri de carduri. De asemenea, vizitatorii au la dispozitie un simulator de calculare a ratelor de credit plus un formular de solicitare disponibil pentru toti cei care vor sa contracteze un credit.

2. BCR - 45 puncte


Simplitatea este caracteristica acest portal, ceea ce il face usor de utilizat, cu acces rapid la informatiile dorite. Dispune de informatii destul de generoase privind produsele si serviciile bancii. Are un calculator de rate credit insa nu si alte facilitati, precum posibilitatea de a lua legatura prin intermediul site-ului cu banca, pentru a formula o cerere de credit.

3. Volksbank - 45 puncte

Site-ul Volksbank este elegant si bine structurat. Informatiile sunt bogate (inclusiv dobinzi si comisioane) foarte bine organizate, cu meniuri scurte pentru toate informatiile, care permite accesarea rapida a acestora. In plus fata de alte site-uri bancare, acesta ofera informatii privind dobinzile si comisioanele percepute la credite. Functia utilitara este si ea bine definita: site-ul dispune de un calculator a ratelor la credite si a sumei maxime care se poate obtine, precum si formulare online pentru transmiterea cererilor de contractare a unui produs bancar, la care insa nu am primit raspuns.

4. Banca Romaneasca - 35 puncte

Banca Romaneasca beneficiaza de un portal elegant si bine structurat. Principalele atu-uri sunt actualizarea si informatiile. Ceea ce lipseste site-ului este latura de utilitate, banca neoferind vizitatorilor, spre exemplu, un calculator de credite.

5. HVB – 32 puncte

Site-ul acestei banci este elegant, cu grafica originala si bine structurat. Informatia este bine organizata, permitind accesarea rapida a ofertelor de servicii si produse. Se poate afla suma maxima a creditului si dobinzile si comisioanele percepute la credite insa nu sunt dispunibile si formulare electronice.

6. Banca Transilvania - 30 puncte

Banca Transilvania dispune de un site bilingv (romana si engleza), cu informatii care reflecta bine activitatea bancii. In privinta informatiilor despre produse, acestea sunt destul de laconice, fara amanunte importante precum rata dobinzii sau taxe percepute. Vizitatorii au la dispozitie, pe linga simulatorul de credite, si de un E-Chestionar prin care reprezentantii bancii culeg opinii si observatii cu privire la produsele si serviciile oferite. Nu sunt disponibile formulare de creditare online. De asemenea, site-ul ofera celor care vor sa se angajeze in cadrul bancii, posibilitatea sa aplice on-line, printr-un formular standard.

7. Banc Post - 24 puncte

Banc Post beneficiaza de un site bine structurat, cu acces rapid, prin intermediul unui meniu scurt, la toate informatiile oferite de banca. Acestea insa sunt putine si fara specificarea dobinzilor sau a altor taxe percepute, cu exceptia celor pentru depozite si carduri. Site-ul pacatuieste mai ales in privinta utilitatii. Vizitatorii nu au la dispozitie, spre exemplu, un calculator de credite. Multi vizitatori sunt in cautarea unor astfel de instrumente on-line, care le ofera o viziune de ansamblu asupra produsului respectiv si obligatiilor de plata. Nu exista nici formulare care sa se poata printa direct de pe site si nici posibilitatea de a comanda online un produs al bancii.

8. Banca Tiriac - 24 puncte

Portalul Bancii Tiriac nu are o grafica prea reusita, fiind destul de tern. Se poate obtine formularistica de pe site, ceea ce este un mare avantaj fata de alte website-uri bancare, insa nu exista si alte instrumente utile, precum un calculator rate credit. Banca are informatii pentru fiecare produs si serviciu, insa destul de sarace in detalii: ce venituri trebuie sa ai ca sa obtii un anumit credit, care este dobinda sau taxele percepute de banca.

9. Alpha Bank - 20 puncte

Site simplu, nu foarte atragator. Chiar daca ajungi destul de greu la un produs sau serviciu anume, site-ul dispune si de un meniu cu link-uri rapide, eficient insa doar de pe prima pagina. Alpha Bank prezinta pe larg doar cateva produse, cu posibilitatea de a obtine formularistica de pe site. Restul serviciilor si produselor sunt amintite laconic. Banca nu are un numar verde sau o comunicare interactiva cu clientii prin intermediul site-ului, ci doar prin e-mail.

10. Raiffeisen Bank - 19 puncte

Raiffeisen Bank are un site simplist si tern, cu o sectiune centrala a primei pagini inflexibila, care prezinta o informatie neinlocuita de mult timp. In schimb, are multe meniuri pe prima pagina, care te duc imediat la informatia dorita. Portalul dispune doar de informatii strict necesare pentru fiecare produs, fara amanunte precum ratele dobinzii si comisioane. In schimb, banca are meritul de a oferi informatii educative pentru clienti, carora le sunt descrise elocvent ce inseamna un depozit sau un credit. Din pacate, site-ul Raiffeisen nu ofera si posibilitatea de a descarca formulare sau de a lua legatura prin intermediul site-ului cu banca, printr-un formular special.

11. UniCredit - 8 puncte

Site-ului UniCredit ii lipseste cel mai important lucru: o varianta in limba romana. Dincolo de acest aspect extrem de important, portalul nu exceleaza la capitolele aspect si informatii la zi. In privinta design-ului, se poate spune ca este cel mai slab produs web din categoria bancilor.

GhiseulBancar.RO, un site dedicat serviciilor si produselor bancare

Ghiseul Bancar.RO este un portal destinat informarii publicului larg cu privire la noutatile din domeniul bancar.

Interesul romanilor fata de produsele si serviciile bancare a crescut semnificativ in ultimii ani, mai ales pe fondul evolutiei ascendente a economiei în ansamblu. Am considerat astfel oportuna aparitia unui spatiu virtual care sa raspunda tuturor nevoilor clientilor sistemului bancar.

Portalul vine in sprijinul bancilor romanesti si a clientilor lor, furnizand informatii, noutati, opinii si analize despre sistemul bancar.

Site-ul este util pentru toti cei care vor sa gaseasca rapid si eficient produsele si serviciile bancare de care au nevoie. Astfel, site-ul contine rubrici speciale in care se gasesc prezentarile si datele de contact ale celor mai importante banci din romania, precum si descrierea in detaliu a produselor si serviciilor acestora.

GhiseulBancar.RO transmite periodic, prin e-mail, unui numar de peste 2000 de abonati, un newsletter cu ultimele noutati din domeniul financiar-bancar, precum si informatii utille, analize si articole de sinteza privind produsele si serviciile bancare.

Despre RomanianLeader

Romanian Leader este o companie privata, infiintata in anul 2001, care administreaza, pe langa GhiseulBancar.RO, un alt proiect, reprezentat de revista liderilor din Romania - RomanianLeader.COM. Acest site constituie o sursa de informatii de top pentru liderii din tara noastra.
0723.412.475
contact@ghiseulbancar.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/romanianleader/potrivit-ghiseuluibancar-ro-bancile-nu-se-bazeaza-pe-internet-pentru-atragerea-clientilor