O performanta salutara pe piata locala a companiei ROPECO Bucuresti

BUCURESTI - 14 aprilie 2016

Comunicat tip General in Afaceri, Banci / Asigurari, Industrie, IT&C, Retail

ROPECO a proiectat şi vândut peste 1.000 de echipamente Self-Service dezvoltate in-house.

La invitatia facuta de catre reprezentantii revistei Piata Financiara, domnul Iancu Bangheorghe, a fost provocat la o trecere în revistă a proiectelor de succes din ultimii ani din domeniul automatizării plăţilor şi al echipamentelor pe care le furnizează pentru operaţiuni de tip self-service, atât în sistemul financiar-bancar, cât şi retail, în transporturi, muzee, administraţii locale etc. Contractele finalizate vorbesc de la sine.

O performanta salutara pe piata locala a companiei ROPECO Bucuresti
 „Proiectul cu Banca Transilvania şi Ingenico (cel mai mare proiect Ingenico în România) a presupus instalarea a circa 17.000 de terminale EFT-POS la nivel naţional. Acesta poate fi considerat cel mai mare succes de acest gen din ultimii ani, având în vedere amploarea, complexitatea şi durata scurtă de implementare.“ 

Iancu Bangheorghe - Director General Adjunct, ROPECO Bucuresti

Câte proiecte de acest gen aţi dezvoltat până astăzi pe piaţa din România?

Foarte interesantă provocarea dumneavoastră de a face un bilanţ. E o provocare pe care vreau să o asociez cu sloganul companiei noastre, „The Smart Way to Performance’’. Noi evaluăm performanţa în termeni legaţi de succesul clienţilor noştri, considerând că acesta este factorul determinant al propriilor noastre reuşite. Până în prezent, compania Ropeco a proiectat şi vândut peste 1.000 de echipamente de tip self-service şi soluţii complexe aferente acestora, toate dezvoltate in-house. Prin aceste soluţii s-a urmărit nu doar preluarea unor operaţiuni de către echipamente dedicate, ci în principal creşterea disponibilităţii pentru interacţiunea cu clienţii, în afara orelor „standard” de program, optimizarea fluxurilor şi proceselor aferente, creşterea securităţii tranzacţiilor, dar şi reducerea riscurilor aferente.

Care a fost primul proiect de anvergură al firmei derulat de ROPECO în aceste domeniu?

Primul proiect, pe acest segment, care ne-a adus multă satisfacţie şi motivaţia de a continua în acest domeniu a fost Terminalul Automat de Plăţi (APT). Proiectul a constat în dezvoltarea unei reţele de echipamente,instalate în unităţile clientului şi folosite pentru efectuarea plăţilor de facturi şi rate de credit, pentru alimentări de cont şi alte operaţiuni de acest gen. Plăţile pot fi efectuate atât cu numerar, cât şi cu card bancar. Pentru plata cu numerar APT-ul ROPECO incorpo rează un seif certificat conform standardelor europene, singura soluţie de acest fel imple mentată în România. După succesul primului proiect, am reuşit să extindem un astfel de concept şi în alte domenii. De exemplu, am instalat kioskuri (automate) de eliberare tichete de acces pentru vizitatorii unor muzee. Contravaloarea tichetelor de acces se poate achita cu numerar sau cu card bancar (Plată Neasistată), deosebirea faţă de un automat clasic de plată fiind că plata în numerar se face cu eliberare de rest, iar tichetele de acces se tipăresc pe carton termic. Aceste kioskuri pot efectua operaţiuni într-un mod rapid şi uşor, iar din momentul instalării lor, înseptembrie 2011, au circa 400.000 de vizitatori anual, ceea ce le face să fie echi pamentele cu cel mai mare număr de tranzacţii per unitate.

Automatele de plăţi furnizate de ROPECO pot fi regăsite la tot pasul, în reţeaua BCR. Ce au adus nou acestea pe piaţa bancară românească şi ce beneficii au resimţit atât banca, dar mai ales clienţii acesteia?

Încă de la lansare, echipamentul a fost foarte apreciat şi foarte bine primit pe piaţă şi a adus multe beneficii atât clienţilor noştri, cât şi utilizatorilor finali. Astfel, utilizatorii pot efectua operaţiuni, atât cu numerar cât şi prin card, au comisioane reduse faţă de alte modalităţi de interacţiune cu banca, pot evitatimpi de aşteptare la  ghişee. În particular, soluţia de APT-uri are o interfaţă (touchscreen) simplă, intuitivă şi uşor de utilizat; acest lucru a influenţat foarte mult gradul de adoptare a produsului de către utilizatori, precum şi loializarea acestora, adică utilizarea lui cu o anumită frecvenţă. În acelaşi timp, băncile beneficiază de o soluţie modulară, flexibilă, adaptată în funcţie de procesele lor particulare au posibilitatea de a standardiza procesele şi a asigura o calitate constantă a tranzacţiilor pot genera optimizări ale proceselor interne relevante (activităţi de management numerar, monitorizare, securitate, raportări etc.) şi, într-o anumită măsură, chiar pot micşora încărcarea oamenilor din ghişee, crescând disponibilitatea acestora pentru activităţi de consiliere. Aş vrea să menţionez un aspect esenţial care a contribuit la succesul implementării integrarea cu sistemele băncii, asigurându-se un flux de procesare complet, fără intervenţii manuale.

„Poştaşul Facturel” a fost, de asemenea, o experienţă îndrăzneaţă pentru ROPECO, în bună colaborare cu Banca Transilvania. Cum au fost percepute de utilizatori cele aproape 500 de terminale care funcţio nează în reţeaua băncii?

Este un proiect similar cu cel al automatelor de plăţi, la fel de important, în care de asemenea ROPECO a furnizat întreaga soluţie: kioskuri (automate) de plată cu card bancar şi numerar (cu seif certificat), soluţie de injectare a cheilor de criptare a codului PIN, soluţie de monitorizare şi management al terminalelor (TMS), servicii de mentenanţă. Început cu un proiect-pilot, continuat apoi cu o fază intermediară/de implementare, putem considera astăzi proiectul un real succes atât pentru bancă, dar şi pentru noi ca furnizor. Succesul poate fi evidenţiat şi prin prisma rezultatelor obţinute. Încă de anul trecut, a fost atins şi depăşit pragul de 1.000.000 de tranzacţii/lună pe flota de echipamente.

Aţi furnizat pieţei bancare foarte multe terminale pentru plata cu cardul la comercianţi, ba chiar aţi înlocuit flote întregi de PoS-uri în cazul Libra Bank şi al Băncii Transilvania. Care a fost cea mai serioasă provocare pentru ROPECO în asemenea proiecte?

ROPECO a furnizat, într-adevăr, soluţia completă (hardware şi software) pentru reţele de terminale asistate pentru plata cu card bancar instalate la comercianţi (terminale PAX pentru Libra Bank şi terminale Ingenico pentru Banca Transilvania). De asemenea, soluţia a fost completată cu instrumentul de injectare a cheilor de criptarea codului PIN, respectiv Sistemul de Management al Terminalelor (TMS). ROPECO TMS este un produs software, într-o arhitectură complexă client-server, creat cu scopul administrării locale sau la distanţă a terminalelor EFT-POS din reţeaua unei bănci sau a unei alte companii de procesare a tranzacţiilor cu card bancar sau de alt tip. Aplicaţiile software de plată au fost dezvoltate astfel încât să respecte în totalitate standardele VISA/Master Card şi cerinţele beneficiarilor. Proiectul cu Banca Transilvania şi Ingenico (cel mai mare proiect Ingenico în România) a presupus instalarea a circa 17.000 de terminale EFT-POS la nivel naţional. Acesta poate fi considerat cel mai mare succes de acest gen din ultimii ani, având în vedere amploarea, complexitatea şi durata scurtă de implementare

Puţini ştiu faptul că aţi avut şi veţi avea şi clienţi de peste hotare, cu care aţi colaborat exemplar. Ce proiect merită amintit aici?

MoldMediaCard este un procesator de tranzacţii electronice din Republica Moldova ce deserveşte din acest punct de vedere un număr important de bănci din această ţară. ROPECO a furnizat acestuia soluţia de injectare a cheilor de criptare a codului PIN. Soluţia s-a bucurat de succes, având în vedere că a înlocuit procedura de introducere manuală a cheilor. Injectorul de chei de criptare furnizat de ROPECO a fost auditat VISA/MasterCard de către MoldMediaCard.

Aţi dus, recent, la bun sfârşit un proiect complex, de POS Sharing, pentru retailerul Lidl România. în ce a constat inovaţia şi ce câştigă concret din acest proiect respectivul lanţ de magazine?

ROPECO furnizează în acest proiect atât echipamentele hardware, aplicaţia de plată, aplicaţia de  management al terminalelor, precum şi serviciile de suport în vederea certificărilor, integrarea cu băncile procesatoare şi instalarea terminalelor în teren. Soluţia este integrată cu casa de marcat, preluând în mod automat suma de plată şi eliminând astfel posibilitatea erorii umane. Prin selectarea automată a băncii acceptatoare de sistem, se poate face o economie importantă în ceea ce priveşte comisioanele aferente. Un alt element esenţial îl reprezintă reducerea timpului necesar efectuării plăţii. Soluţia este certificată conform normelor EMV şi PCI DSS. De asemenea, beneficiarul poate rula pe ecranul POS-ului imagini cu campanii de marketing, având şi libertatea de a alege modelul de POS folosit nefiind restricţionat de flota băncilor partenere. În concluzie, putem menţiona succint principalele avantajele pentru un retailer implicat într-un astfel de proiect: eficientizarea costurilor şi rapiditatea şi simplitatea în efectuarea operaţiunilor.

Despre ROPECO Bucuresti S.R.L.

De ce ROPECO Bucuresti? ROPECO Bucuresti este o societate mixta romano-elvetiana, cu o experienta de peste 20 de ani pe piata de specialitate, oferind solutii si echipamente care inglobeaza inalta tehnologie testata cu succes la nivel mondial. Firma noastra a inceput prin a fi o companie mica, insa prin politici de management si marketing judicios selectate si aplicate, ROPECO a devenit una din cele mai reprezentative si de succes companii din domeniul sau de activitate.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/ropeco-bucuresti-s-r-l-/o-performanta-salutara-pe-piata-locala-a-companiei-ropeco-bucuresti