Un succes 100% romanesc: Diverta imi place!

BUCURESTI - 17 ianuarie 2007

Comunicat tip General in Afaceri

Dupa cinci ani de prezenta pe piata de retail, numele celui mai mare lant de magazin media din Romania a devenit mai mult decat o marca: Diverta inseamna locul pe care il viziteaza, in fiecare luna, peste 750.000 de persoane.

Un succes 100% romanesc: Diverta imi place!

Motivatia celor 9 milioane de oameni care au intrat in 2006 in Diverta a fost multipla: dorinta de a afla care sunt noutatile culturale, intentia de a achizitiona unul din produse sau nevoia de a petrece timp “intr-un loc care le place”.

Un studiu la nivel national realizat recent de Gallup Romania releva faptul ca diversitatea ce caracterizeaza conceptul Diverta determina publicul sa asocieze brandul cu cateva elemente definitorii: Diverta este cel mai cunoscut magazin din Romania care vinde carte, cel mai cunoscut magazin care vinde produse media si are cea mai mare notorietate intre magazinele care vand articole scolare si produse office. 31% din bucurestenii intervievati considera Diverta ca fiind cel mai cunoscut magazin de carte, 18% din acestia mentionand Diverta ca prima optiune. Mai mult de jumatate din locuitorii capitalei - 54% - localizeaza Diverta ca fiind cel mai cunoscut magazin care vinde papetarie si produse office, 19% din ei mentionand Diverta ca prima optiune in decizia de cumparare.

In ceea ce priveste grupa de IT&C, magazinele Diverta sunt localizate de catre consumatorii acestui tip de produse alaturi de marii retailisti consacrati, 6% din cei intervievati mentionand Diverta ca prima optiune pentru magazinele care comercializeaza produse IT.

Acelasi studiu subliniaza faptul ca reteaua Diverta atrage mai multe categorii de consumatori. Cumparatorii impulsivi (39%) obisnuiesc sa cumpere produse doar pentru ca le-au placut sau le-a placut reclama lor; ei au sub 35 de ani, un nivel ridicat de venit si sunt dispusi sa plateasca mai mult doar pentru a cumpara din cadrul unui magazin renumit. Pe locul al doilea se afla cumparatorii “turist” (32%), asa-zisii window-shopper, care intra in magazine fara a avea ceva de cumparat in mod special, ci doar pentru a se relaxa; au varsta medie (35-45 ani) si sunt in general femei. A treia categorie de public o reprezinta cumparatorii meticulosi (29%), aceia care analizeaza serios pretul si cumpara planificat, in general barbati, familisti, peste 54 de ani, cu venituri cel mult medii.

Punctele tari ale magazinelor Diverta sunt: calitatea produselor, aspectul general al magazinelor, ambientul si nu in ultimul rand mix-ul comercial.


In ceea ce priveste aspectul loialitatii si satisfactiei clientiilor, studiul releva faptul ca 78% din clienti sunt multumiti si extrem de multumiti de magazinele Diverta, iar 6% „nu-si pot imagina lumea fara Diverta” – acest indicator relevand practic faptul ca magazinele Diverta sunt considerate ca fiind mai mult decat un spatiu comercial, Diverta fiind asociata cu un mediu prietenos si relaxant in care te simti foarte bine: „Diverta imi place!”.

Studiul a fost realizat la nivel national, in 31 de orase in care Diverta are deschise magazine (Iasi, Constanta, Timisoara, Craiova, Galati, Cluj-Napoca, Brasov, Campia Turzii, Ploiesti, Oradea, Bacau, Pitesti, Arad, Sibiu, Medias, Satu Mare, Ramnicu Valcea, Focsani, Targu Jiu, Resita, Caransebes, Bistrita, Slatina, Hunedoara, Deva, Alba Iulia, Zalau, Slobozia, Miercurea Ciuc, Curtea de Arges si Bucuresti).

Chestionarul a fost aplicat fata in fata, la domiciliul a 938 de respondenti cu varsta peste 18 ani.

Despre RTC Holding

Diverta este un brand al RTC Holding – unul din cele mai mari grupuri de retail si distributie din Romania. Pentru construirea si promovarea Diverta, Grupul RTC a investit peste 3 milioane de euro.
In ianuarie 2007, Diverta reprezinta cea mai mare retea de magazine media din Romania, cu 80 de locatii deschise in 31 de orase. La sfarsitul anului 2006, cifra de afaceri la nivelul intregii retele Diverta a fost de 38 mil euro, inregistrandu-se o crestere de aproximativ 20% fata 2005.
In 2007, Diverta intentioneaza sa deschida 10 magazine noi, cu suprafete mari, cuprinse intre 500-1000 mp, in cadrul marilor centre comerciale din tara.

Alina Oprea
Account Manager Divizia Diverta
Departament Relatii Publice RTC Holding

alina.oprea@rtc.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/rtc-holding/un-succes-100-romanesc-diverta-imi-place