e-Sondaj: Sfarsitul cercetarii de piata asa cum am cunoscut-o pana acum

BUCURESTI - 8 decembrie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

S-au spus atatea despre marketing si despre cercetarea de piata, s-au emis atatea teorii si intregul domeniu a fost atat de saturat de informatie redundanta incat vechile tehnici de a vinde se dovedesc ineficiente intr-o societate care se transforma tot mai rapid, de la o luna la alta, uneori de zi la zi. Doar ideile originale si informatiile acurate si in timp real din piata mai pot aduce succesul unei companii. Marketingul se muta si el din ce in ce mai mult in mediul virtual iar metodele clasice ale cercetarii de piata se dovedesc prea lente pentru societatea actuala. Astfel, cercetarea de piata se muta si ea online si tinde sa devina tot mai rapida.

e-Sondaj: Sfarsitul cercetarii de piata asa cum am cunoscut-o pana acum

De fiecare data cand vedeam un om cu un clipboard, timid tinut in mana, incercam sa-l evit, sa schimb directia sau sa fortez imposibilul si sa incerc sa trec pe langa el fara sa-l privesc stiind ca el, operatorul de interviu, ma va opri, invariabil, de fiecare data cand trebuie sa ajung undeva si sunt grabit pentru a-mi pune “doar cateva intrebari”. Asta iarna pe geruri cuplite sau vara in insuportabila caldura unde mai pui ca respondentul, adica eu, eram “rasplatit” cu tot felul de obiecte promotionale si produse de care oricum nu aveam nevoie iar operatorul era platit cu prea putini bani pentru orele pe care trebuia sa le petreaca alergand pe strada dupa respondenti.
Iata premisa prapastiei dintre agentia de cercetare de piata si omul de pe strada intervievat.
Mai mult decat atat: sfarsitul cercetarii de piata asa cum o cunoastem.
Asa a aparut e-Sondaj; ca o metoda de a turna liantul intre mediul business si cel consumer, o metoda de a aduce mai aproape omul intervievat de client si in acelasi timp, clientul de omul de pe strada si de nevoile lui, o metoda care aduce valoare ambelor parti implicate, in fine, o metoda care duce cercetarea de piata, prin interactivitate, la nivelul 2.0.
Si ce-am facut? Pai am luat omul de pe strada, l-am trimis la adapostul comfortabil al caminului sau si l-am incoronat “respondent profesionist”. I-am pus la dispozitie uneltele unui respondent, i-am cerut cateva minute de concentrare si multa sinceritate iar in schimb i-am dat toti banii care in trecut se duceau in sutele de buzunare ale operatorilor de interviu oricum nemultumiti de remuneratii, i-am dat banii care in trecut se aruncau pe imprimarea chestionarelor pe hartie (unde mai pui ca am facut si un favor padurilor), i-am dat si salariul coordonatorilor de proiect si al celorlalte persoane implicate in logistica unei firme de culegere a datelor, i-am dat si banii care in trecut se traduceau in pixuri, pachete de cafea sau diverse tricouri de proasta calitate folosite ca metode de persuasiune. Mai presus de asta, i-am dat si posibilitatea de a face parte dintr-o baza de date de respondenti profesionisti garantandu-i astfel un job pentru acasa care il poate ajuta sa plateasca de la banalul telefon mobil la mancarea zilnica. Totul printr-o incredibila proportionalitate business – consumer caci e-Sondaj creste o data cu clientii sai iar o data cu clientii e-Sondaj, cresc si respondentii profesionisti e-Sondaj.
Dar clientilor? Ce le-am dat clientilor? In primul rand, le-am dat costuri mult mai scazute si rapiditate pentru diversele cercetari de piata. Apoi le-am dat acuratetea datelor caci, bazandu-ne pe experienta sutelor de chestionare culese online, am putea spune ca responsabilitatea respondentului este mult mai ridicata atunci cand stie ca e platit pentru raspunsurile lui. Aceasta acuratete e ridicata la puterea a doua prin imposibilitatea tehnica ca un om sa poata completa mai multe chestionare chiar si de pe conturi diferite. Validarile sunt atat de elaborate incat nici un mincinos convins nu ar putea sa le pacaleasca.
Iar daca vorbim despre toate astea intr-un mediu tot mai informatizat, un mediu in care penetrarea Internetului a crescut si creste exponential tinzand spre acoperirea telefoniei mobile atunci am putea spune ca e-Sondaj reprezinta prin profesionalism, inovatie si inteligenta, viitorul cercetarii de piata, cheia de bolta a informatiei din piata care poate duce orice afacere spre un succes deplin.

Despre S.C. e-Sondaj S.R.L.

e-Sondaj este prima companie din Romania specializata in cercetari de marketing online bazate pe respondenti profesionisti. Beneficiind de o echipa de profesionisti in domeniul cercetarilor de marketing va punem la dispozitie o gama larga de studii de piata desfasurate in mediul online.
S.C. e-Sondaj S.R.L.
0749.012.445
0723.557.030
0724.371.340
0768.487.646
office@e-sondaj.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/s-c-e-sondaj-s-r-l-/e-sondaj-sfarsitul-cercetarii-de-piata-asa-cum-am-cunoscut-o-pana-acum