Ignoranţa arde la buzunar! Responsabilitatea Socială Corporatistă poate să facă diferenţa în Moldova

Iasi - 23 aprilie 2008

Comunicat tip General in Afaceri

Responsabilitatea Socială Corporatistă este o investiţie, nicidecum o cheltuială, aceasta a fost una dintre concluziile conferinţei regionale CSRUpDate Moldova – “Ajutându-i pe ceilalţi, îţi ajuţi afacerea!” – desfăşurată la Iaşi pe 21 aprilie, care s-a bucurat de prezenţa a 20 de experţi, dintre care 3 de talie internaţională.

Într-o zi de prezentări şi dezbateri intensive, vorbitori precum James Rapinac, Managing Partner - Gallup UK, Florian Beranek, Senior Partner - The CSR Company, Anca Teiosanu, PR Specialist – Orange, Mihaela Radulescu sau Shachar Shaine, CEO – Tuborg, Georgeta Bora, Director de Dezvoltare Durabilă – ABN Amro, Tincuţa Baltag, Director Executiv – Fundatia Dinu Patriciu, au abordat subiecte ca: Responsabilitatea Socială Corporatista (CSR) - parte a conceptului de Dezvoltare Durabila - un factor de succes pentru o afacere profitabilă, Ce pierdeți dacă nu investiți în CSR?, Împărtășirea experienței - cele mai bune practici în domeniu, Contribuția ONG-urilor la dezvoltare - un partener de încredere în implementarea strategiilor de CSR.
Florian Beranek a sustinut prezentari in cadrul sesiunilor Ce pierdeți dacă nu investiți în CSR si Împărtășirea experienței - cele mai bune practici în domeniu, unde a abordat subiecte precum riscurile la care este supusă o afacere dacă nu este responsabilă social si implementarea standardului de responsabilitate sociala, ISO 26000, incepand cu anul 2009.
„CSRUpDate este o initiativa valoroasa de a aduce aceste concept de business in atentia Moldovei si de a functiona ca un catalizator pentru ca actiunile responsabile sa se intample. Numai printr-o asemenea initiativa locala care porneste de la identificarea solutiilor se poate transmite ideea de CSR si a aduce o schimbare in viata oamenilor” , spune Florian Beranek, Managing Partner la CSR Company, Austria.
Dupa cum spune acesta, consumatorii au inceput sa fie interesati de maniera in care a fost fabricat produsul, investitorii pun mare pret pe strategia de afaceri, iar comunitatea ofera companiei „licenta de a opera” - daca da gres, acea afacere va inceta sa mai existe.
Mihaela Radulescu a subliniat in cadrul sesiunii dedicate ONG-urilor importanta monitorizării şi raportării in cadrul unei companii responsabile, transparenta fiind cea mai importanta componenta a unei acţiuni de CSR.
A avea o atitudine proactivă in ceea ce priveste Responsabilitatea Socială Corporatistă oferă un avantaj competitiv atât extern prin protejarea reputatiei companiei cat şi intern prin implicarea angajatilor, a spus James Rapinac, Managing Partner la Gallup UK, in cadrul sesiunii Ce pierdeți dacă nu investiți în CSR?.
„Conferinta CSRUpDate Moldova, promoveaza conceptele de devoltare durabila si responsabilitatea sociala a companiilor in zona Moldovei, concepte si principii in care noi credem si pe care le integram in modul in care desfasuram activitatea.” spune Georgeta Bora, ABN Amro.
Participanţii considera că dacă o companie nu integrează responsabilitatea socială in modul sau de a face afaceri are de pierdut: 36% imagine, 27% bani, 14% resurse umane, credibilitatea partenerilor 9% si potentiali investitori 9% (Sursa: voturi exprimate in timpul conferinţei).

Dezbaterea problemelor regionale a identificat probleme serioase, cele mai importante fiind, dupa parerea participantilor, infrasctructura, educatia si lipsa de initiative pentru proiecte. Acestia au concluzionat, in procent de 89%.(Sursa: voturi exprimate in timpul conferinţei), că responsabilitatea socială poate ajuta la o revitalizare economică și socială a Moldovei.
“Suntem mandri sa fim parteneri la prima conferinta de CSR in Moldova si suntem siguri ca va oferi o noua perspectiva asupra dezvoltarii acestei regiuni. Credem in responsabilitate sociala si consideram ca este singura abordare de business pe termen lung”, spune Anca Teiosanu, Specialist PR Orange.
Evenimentul a avut loc sub auspiciile Global Compact la Grand Hotel Traian în Iași.
Mai multe detalii despre eveniment puteti găsi pe site-ul: http://www.csr-updates.eu

Despre SAGA Business and Community

Saga Business & Community este o agentie dedicata furnizarii de servicii specifice in domeniul social si de mediu. Consideram de datoria noastra sa folosim expertiza proprie in beneficiul celor din jur si sa jucam rolul nostru in rezolvarea problemelor majore ale acestei perioade.
SAGA Business&Community
Catalina Benga
Media Relations Officer
0746129055
catalina.benga@sbc.com.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/saga-business-and-community/ignoranta-arde-la-buzunar-responsabilitatea-sociala-corporatista-poate-sa-faca-diferenta-in-moldova