Tinerii s-au implicat in combaterea consumului de droguri

BUCURESTI - 4 septembrie 2006

Comunicat tip General in Social

Salvaţi Copiii a organizat în perioada 27 iulie – 20 august 2006, pentru al doilea an consecutiv, campania “Marea, singura noastră dependenţă” pentru prevenirea consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor care şi-au petrecut vacanţa pe litoralul românesc.

Campania s-a desfăşurat în acest an în Costineşti, Mangalia, 2 Mai şi Vama Veche prin intermediul a 50 voluntari care au oferit informaţii unui număr de 10,000 adolescenţi şi tineri despre riscurile la care aceştia se expun în urma abuzului de droguri licite şi ilicite. Aceste informaţii au fost oferite fie în cadrul discuţiilor directe de pe plajă, de la punctul de informare, fie în cadrul concursurilor sportive, concursurilor tematice tip carte poştală sau a celor organizate la postul de radio VOX Costineşti. Discuţii directe au fost purtate cu 5,000 adolescenţi şi 520 tineri s-au implicat în concursurile sportive (volei, fotbal). Concursurile tematice au reunit un număr de 850 adolescenţi şi tineri.
De asemenea, această campanie a fost susţinută de un spot radio care a fost difuzat de 5 ori/zi la postul de radio Vox Costineşti şi de postarea afişului campaniei în trenurile cu destinaţia Bucureşti - Constanţa – Mangalia şi în Gările de pe litoral (Constanţa, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Neptun, Mangalia).

Comparativ cu anul trecut, tinerii – beneficiarii campaniei de anul acesta s-au dovedit mult mai receptivi la mesajele transmise de către voluntarii Salvaţi Copiii, venind cu sugestii ce au vizat mărirea impactului campaniei asupra lor (ex. amplasarea la punctul de informare a unor imagini sugestive care să scoată în evidenţă degradarea fiinţei umane, existenţa unor specialişti (psihologi, medici psihiatri) care ar putea discuta „ în direct” cu utilizatorii de droguri, difuzarea pe timpul nopţii, în spaţii publice a unor secvenţe/filme de scurt metraj care au ca protagonişti utilizatorii de droguri).

De asemenea, informaţiile pe care tinerii le au despre droguri sunt inexacte şi incomplete. Numai 21% dintre tinerii care au depus chestionarul – tip carte poştală au răspuns corect la întrebările ce vizau verificarea de cunoştinţe.

Campania „Marea singura noastră dependenţă!” a avut şi o componentă de evaluare a impactului asupra tinerilor, prin aplicarea de chestionare în timpul desfăşurării campaniei.
60% dintre tinerii chestionaţi au auzit despre campanie (70% de la voluntarii Salvaţi Copiii, fie ca urmare a intervenţiilor acestora la postul de radio Vox Costineşti, fie din discuţiile avute cu voluntarii, 55% au auzit prin materiale publicitare ale campaniei - afişaje, bannere, punct de informare iar 20% de la prieteni).

Ca puncte tari ale campaniei, tinerii au identificat dinamismul voluntarilor 50%, calitatea informaţiilor transmise de către aceştia 45%, mesajul efectiv al campaniei 43%, conţinutul informaţional al materialelor 40% şi existenţa concursurilor sportive 30%.
Ca puncte slabe, tinerii au menţionat: perioada scurtă de desfăşurare a acestui tip de campanie, o slabă promovare pe canalele de televiziune, amplasarea necorespunzătoare a punctului de informare şi lipsa de implicare a unor instituţii ale statului.

La rândul lor voluntarii implicaţi în desfăşurarea campaniei au menţionat ca puncte tari: existenţa lor ca o echipă unită, întâlnirea unui număr redus de utilizatori de droguri injectabile comparativ cu anul trecut, întâlnirea cu tineri care ştiau despre campanie de anul trecut, organizarea concursurilor sportive ca alternativă de petrecere a timpului liber, intervenţiile lor la postul de radio, condiţiile de cazare/masă şi vremea bună. Puncte slabe: incapacitatea temporară a unor voluntari de a-şi desfăşura activităţile specifice din cauza căldurii excesive, întâlnirea cu tineri care refuzau să discute despre riscurile la care se expun atunci când consumă droguri.

Campania „Marea, singura noastră dependenţă”, finanţată de Ministerul Sănătăţii – Programul Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA, Tuberculoză şi Malarie se înscrie într-o serie amplă de acţiuni, desfăşurate începând cu anul 2000, cu scopul de a reduce rata consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor prin formarea de comportamente sănătoase, responsabile. În acest sens, activităţile desfăşurate de Salvaţi Copiii cuprind cursuri de formare pentru voluntari, cadre didactice, personalul din centrele de protecţie, campanii de inter-relaţionare pentru adolescenţii şi tinerii din şcoli şi licee şi campanii media antidrog la nivel naţional.

Anul trecut, Salvaţi Copiii a desfăşurat campania media „Drogurile ucid” pentru prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor. În acest an, Salvaţi Copiii a dezvoltat mesajul campaniei, adresându-se în mod special părinţilor datorită rolului semnificativ pe care aceştia îl joacă în combaterea consumului de droguri. Desfăşurată sub sloganul „Poţi să renunţi la droguri dacă te laşi ajutat”, în perioada iunie-august 2006, campania include spoturi difuzate pe canalele de televiziune şi radio, adprint si outdoor.

Pentru activităţile derulate în cadrul proiectului “Prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor”, organizaţia Salvaţi Copiii a fost premiată şi în 2005 cu distincţia “Special Award for continuous Excellence”, în cadrul celei de-a treia ediţii a Galei Excelenţei în Relaţii Publice.

Sponsorii şi partenerii campaniei „Marea, singura noastră dependenţă”, 2006

Sponsori
Elmiplant, Tetra Pack, Microsoft România, Editura Litera, Best Foods, Quadrant Amroq Beverages

Parteneri
Primăria Costineşti, Primaria Municipiului Mangalia, Ministerul Transporturilor, Comunicaţiilor şi Turismului, Şcoala Nr. 1 „Sfinţii Voievozi”, Bucureşti

Parteneri media: Comunicatedepresa.ro, Vox Radio Costinesti

Despre Salvati Copiii Romania

Salvaţi Copiii România, un membru activ al Alianţei Internaţionale Salvaţi Copiii este o organizaţie neguvernamentala, non-profit, bazată pe activitatea voluntară a membrilor săi, ce desfăşoară activităţi in beneficiul copiilor, in special celor aflaţi in dificultate. Înfiinţata în anul 1990, organizaţia are în prezent filiale în 15 judeţe, peste 6 000 de membri şi beneficiază de activitatea voluntara a peste 3500 de persoane. Salvaţi Copiii este recunoscută pentru participarea sa activă şi capacitatea de coordonare în dezvoltarea studiilor şi strategiilor naţionale care au un impact direct în sistemul de protecţie a copilului în România.


Pentru mai multe informaţii suplimentare contactaţi: Simona Zamfir, Coordonator Proiect, tel: 021 316 61 76.
rosc@salvaticopiii.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/salvati-copiii-romania/tinerii-s-au-implicat-in-combaterea-consumului-de-droguri