Când aleg o bancă, românii se uită în principal la dobânzi şi la reţeaua băncii

BUCURESTI - 25 iulie 2006

Comunicat tip General in Banci / Asigurari

Din cele 39 de bănci existente pe piaţă, conform statisticilor Băncii Naţionale a României (BNR), mai mult de jumătate au o politică agresivă pe partea de retail, ceea ce a determinat apariţia unei oferte extrem de diversificate pe piaţă. Aproape toate băncile se află în expansiune accelerată, încercând în primul rând să îşi dezvolte reţeaua, iar apoi, implicit, să atragă mai mulţi clienţi şi să îşi crească veniturile.

Portalul financiar-bancar www.SMARTbank.ro, aparţinând agenţiei de new-media SMART press, a realizat un sondaj în rândul vizitatorilor săi, încercând să afle cum aleg aceştia serviciile unei anumite bănci dintr-o ofertă atât de vastă. La întrebarea “Care dintre următoarele criterii este cel mai important atunci când alegeţi în mod special să folosiţi serviciile unei bănci comerciale din România?” au răspuns 545 de persoane, votul fiind limitat pe baza de IP, pentru ca rezultatele să poată fi reprezentative pe segmentul 18-45 de ani, mediul urban, persoane cu venituri medii şi mari, active în societate - mai exact targetul www.SMARTbank.ro.

Mai mult de o treime dintre respondenţi (35%) au spus că nivelul dobânzilor este criteriul principal în funcţie de care aleg serviciile unei bănci. Acest lucru demonstrează o lipsă de fidelitate a românilor faţă de bănci, alimentată şi de politica acestora din urmă de a atrage clienţi prin promoţii şi dobânzi speciale şi mai puţin de a-şi fideliza publicul, aşa cum probabil se va întâmpla când piaţa bancară din România se va maturiza, iar calitatea serviciilor va creşte.

Celălalt criteriu foarte important pe care se bazează românii atunci când aleg o bancă este legat de reţeaua băncii respective. În acelaşi sondaj, pe www.SMARTbank.ro, 10% dintre cei chestionaţi au votat Reţeaua de sucursale, 12% Reţeaua de ATM-uri, iar 11% Apropierea de agenţie, ceea ce duce la un total de 33% pentru categoria “reţea bancară”.

“Rezultatele confirmă faptul ca mulţi români se uită mai puţin la brandul băncii - 9% - şi mai mult la costurile sau beneficiile directe ale serviciului bancar pe care îl aleg. De asemenea, mulţi români aleg comoditatea, încercând să se adreseze băncii care se află în imediata apropiere a locuinţei sau băncii care are agenţii şi ATM-uri în cât mai multe locuri de interes”, a comentat Răzvan Iancu, Marketing Manager SMART press şi coordonator al proiectului SMARTbank.ro.

Diversitatea serviciilor îi atrage în mod direct pe 5% dintre români, însă 15% consideră că o bancă alături de care lucrează trebuie să ofere şi un serviciu de internet banking cu tarife convenabile, ceea ce indică totuşi o educare a segmentului mai sus menţionat, din mediul urban. Nevoile tot mai multor români se diversifică, iar băncile moderne au de câştigat în dauna celor ce nu şi-au modernizat încă paleta de produse şi servicii. În fine, 3% dintre cei ce au votat pe www.SMARTbank.ro au spus că îşi aleg banca în funcţie de alte criterii.

SMARTbank.ro este o publicaţie financiar-bancară exclusiv electronică, ce oferă în principal informaţii bancare şi legate de piaţa de capital. Categoriile de ştiri sunt: Noutăţi bancare, Credite de consum, Credite locuinţă, Credite pentru IMM, Credite nebancare, Carduri de debit, Carduri de credit, Credite & Finanţare, Carduri co-branded, Asigurări, Depozite bancare, Fonduri de investiţii, Piaţă de capital, Internet banking, Leasing.

Despre SC Smart Press SRL

www.SMARTfinancial.ro , www.SMARTbank.ro , www.SMARTtourist.ro si www.SMARThoreca.ro sunt produse SMART press.
Răzvan Iancu
0788 71 71 71
www.SMARTpress.ro
office@smartfinancial.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sc-smart-press-srl/cand-aleg-o-banca-romanii-se-uita-in-principal-la-dobanzi-si-la-reteaua-bancii