Ministrul Nicolăescu: prizonier sau complice al mafiei universitarilor din Sănătate?

BUCURESTI - 16 octombrie 2013

Comunicat tip General in Administratie Publica, Politic, Sanatate

Actuala majortitate parlamentară de 70% ne propune un sistem sanitar de tip mafiot și feudal.

valeriu todirascu

valeriu todirascu

Colapsul Sănătății de după 1989 și până în prezent se datorează acestei clase de pseudo-specialiști în sisteme de sănătate, proveniți din mediul universitar medical și de la școala naţională de sănătate publică, care au patronat permanent sănătatea. În mâna acestora au stat modalitățile de cheltuire a banilor din Sănătate, reprezentând până la 5 miliarde EUR anual, de regulă, fără justificări de tip cost-eficiență. Așa continuă să funcționeze programele naţionale de sănătate, alegerea medicamentelor de pe lista de compensate şi utilizarea lor, programele de transplant de organe şi al bolilor rare. Toate reformele Sănătății, propuse și implementate de ei, de această clasă de pseudo-specialiști în sisteme de sănătate, au eşuat în mod lamentabil.

Recent, ministerul sănătăţii (MS) a pus în dezbatere publică propunerea de modificare a Legii Reformei Sănătății nr.95/2006 în care se cere, printre altele, reorganizarea reţelelor sanitare proprii ale unor instituţii, altele decât ale MS, permiţând “universităţilor de medicină şi farmacie şi facultăţilor de medicină” să îşi poată construi reţea sanitară proprie.

Pe fond, reţelele sanitare ale unui stat au destinația de a deservi populaţia de pe întreg teritoriul sau pe regiuni geografice, județene sau regionale și, eventual, pentru diverse instituţii cu număr mare de angajaţi. La limită, se poate întelege că anumite instituţii, așa cum sunt SRI, STS, SIE şi MApN, care au o activitate mai mult sau mai puţin secretă, ar dori să aibă reţele proprii. Ce raţiune ar avea, însă, înfiinţarea unei reţele a unei instituţii de învăţământ medical? Pe cine deserveşte această reţea?

În expunerea de motive, MS argumentează propunerea prin trimiterea la procesul de descentralizare a organizării sanitare. Dar, instituţiile de învăţământ medical nu sunt nicidecum autorităţi publice locale, ci sunt instituţii de învăţământ subordonate Ministerului Educaţiei şi autorităţilor locale sau sunt instituţii de învăţământ particulare. Ce îndreptăţire ar avea aceste instituţii să conducă reţele publice de sănătate atunci când personalul unei astfel de instituţii nu depăşeşte câteva sute de angajaţi? Evident, niciuna! De fapt, aceste modificări preconizate se încadrează în contextul refacerii și întăririi dominaţiei şi controlului asupra sistemului sanitar de către mafia universitarilor din Sănătate.

În mandatul anterior de la MS, în cadrul coaliţiei DA, ministrul Nicolăescu a încercat, fără succes, să limiteze puterea acestora – să ne amintim de războiul cu Sorin Oprescu din 2007. Acum, puterea mafiei universitarilor este limitată parțial de managerii spitalelor (care au putut fi numiţi şi din afara grupului lor de către autorităţile medicale locale) care controlează în prezent majoritatea spitalelor. Culmea, soluția actuală pentru sprijinirea mafiei universitarilor vine chiar de la ministrul Nicolăescu, fostul adversar, dar actualul complice, al acestora.

Scopul cedării pare să fie susţinerea de către baronii din Sănătate a introducerii așa-ziselor reforme ale ministrului Nicolăescu, în special cele privind centralizarea achiziţiilor, care nu au nicio legătură cu interesul cetăţeanului și al pacienților, cu creşterea calităţii serviciilor medicale pentru populaţie sau cu scăderea costurilor plătite de contribuabili pentru serviciile medicale! Această cedare are legătură cu interesul ilegitim al funcţionarilor și politrucilor de la MS şi CNAS privind centralizarea fondurilor, centralizarea achiziţiilor, eliminarea competiției și a auditării neutre și obiective a calității, diminuarea la minimum a sectorului privat și naţionalizarea banilor asiguraţilor, oferind, la schimb, întărirea puterii feudalilor din Sănătăte prin acapararea tuturor pârghiilor administrative locale și preluarea conducerii spitalelor clinice.

Astfel, ministrul Nicolăescu ne propune, mai nou, un sistem sanitar de tip mafiot și feudal, pe care încearcă să îl impună prin actualul guvern, care beneficiază de o majoritate parlamentară de 70%.

Este oare ministrul Nicolăescu prizonierul sau complicele mafiei universitarilor din Sănătate?

 

Senator Valeriu Todiraşcu – Partidul Noua Republică

e-mail: valeriu.todirascu@senat.ro

detalii activitate parlamentară: http://www.tody.ro/document/Senator-Valeriu-Todirascu-detalii-activitate-parlamentara-2012-2016

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/senator-valeriu-todirascu/ministrul-nicolaescu-prizonier-sau-complice-al-mafiei-universitarilor-din-sanatate