Extinderea Shopping City Sibiu marchează maturizarea pieţei româneşti de retail

Sibiu - 19 noiembrie 2008

Comunicat tip General in Social

Un concept inedit de retail pe piaţa românească

Astăzi, 19 noiembrie 2008, Shopping City Sibiu îşi reînnoieşte poziţia de lider pe piaţa românească de retail, devenind cel mai mare parc de retail din Transilvania, şi unul dintre cele mai importante din ţară, cu o suprafaţă totală închiriabilă de 85.000 metri pătraţi.

Ca rezultat al fazei a doua de dezvoltare, Shopping City Sibiu îşi va extinde binecunoscutul ansamblu de ancore româneşti şi internaţionale, incluzând Real, Media Galaxy, Baumax, Mobilia şi Promenada Mall. Extinderea este condusă de grupuri similare de retaileri: Carrefour, Mobexpert, Flanco şi Proges.

Dezvoltatorul Argo Real Estate Opportunities Fund a investit aproximativ 35 milioane de euro pentru extinderea parcului de retail. Astfel, investiţia totală pentru Shopping City Sibiu se ridică la aproape 110 milioane de euro. Din punct de vedere al retailerilor prezenţi, Michael Gingrich, Regional Asset Manager Argo Real Estate a declarat: “Beneficiul extinderii este în favoarea ambelor categorii de retaileri. Noii veniţi sunt avantajaţi de notorietatea creată pe baza unui mix puternic de branduri naţionale şi internaţionale. În schimb, magazinele deja existente vor obţine câştiguri importante de pe urma concentrării opţiunilor de cumpărături într-o destinaţie unică nu numai din Sibiu dar si din Transilvania”.

Ca urmare a extinderii, reprezentanţii Shopping City se aşteaptă la o creştere semnificativă a numărului de clienţi. Pentru a intampina cresterea traficului parcarea a fost extinsă la peste 2.500 de locuri, a fost terminat un nou punct de acces către centrul comercial şi alte câteva facilităţi au fost dezvoltate pentru a veni în ajutorul cumpărătorilor. Numărul total de vizitatori aşteptaţi este de peste 12,5 milioane/an.

Avantajul comparativ - serviciile

Alăturarea unor concurenţi direcţi va determina creşterea importanţei serviciilor în mix-ul de management al locatarilor parcului de retail. De asemenea, eforturile brandului Shopping City Sibiu de a se impune pe piaţa de retail vor fi direcţionate exclusiv pe servicii, ceea ce va permite o creştere exemplară a calităţii acestora.

“Extinderea Shopping City Sibiu va crea un privilegiu semnificativ pentru consumatori, având în vedere cel puţin două aspecte. În primul rând, este vorba despre o destinaţie unică ce va concentra opţiunile sibienilor, cu marele avantaj de a reduce considerabil timpul alocat pentru cumparături. În al doilea rând, vorbim despre benificiile clasice calitate/preţ care se vor menţine în permanenţă la un nivel ridicat datorită concurenţei permanente între ancorele prezente în Shopping City Sibiu”, comentează Felicia Vasiu, Head of Timişoara Branch din cadrul Cushman & Wakefield Activ Consulting, agent exclusiv de închiriere pentru Shopping City Sibiu.

Noi ancore de renume în Shopping City Sibiu

Carrefour
Hypermarketul Carrefour Sibiu a fost creat conform principiilor şi valorilor grupului Carrefour si va oferi cele mai mici preţuri din Romania. Situat într-o zonă cu un puternic potenţial de dezvoltare, el va constitui cu siguranţă un veritabil pol de atracţie pentru consumatorii din Sibiu, dar şi din celelalte zone apropiate, propunând produse şi servicii la cel mai bun raport calitate/preţ. Noul hypermarket Carrefour va aduce multe avantaje clienţilor: cele mai mici preţuri, zilnic; o gamă variată de produse: 50.000 articole; un program prelungit, în fiecare zi de la 8:00 - 22:00; tombole şi promoţii.

Flanco World
Între noii retaileri se numără şi Flanco World, cu o suprafaţă de 1.300 mp. Noul magazin reprezintă cea mai recentă investiţie a Flamingo International, unul dintre cei mai importanţi retaileri de pe piaţa de electronice, electrocasnice şi IT&C. Suma totală a investiţiei se ridică la 600.000 euro. Deschiderea acestui nou punct de lucru face parte din strategia principală de business a retailer-ului, aceea de a-şi consolida operaţiunile derulate pe piaţa locală şi de a extinde reţeaua de magazine în cele mai importante zone comerciale de nivel naţional.


Mobexpert
Mobexpert va inaugura, în decembrie 2008, primul său hipermagazin din Sibiu în cadrul celui mai mare parc de retail din Transilvania.
Hipermagazinul va aduce sibienilor noua colecţie Mobexpert, care propune un nou concept, proaspăt şi inovator: o ieşire din banal sub semnul spectaculosului. Lansarea noului hipermagazin coincide cu intrarea în magazine a colecţiei speciale de Crăciun. Sibienii vor putea astfel alege din varietatea de combinaţii şi surse de inspiraţie din domeniul mobilierului, decoraţiunilor interioare, dar şi decoraţiunilor spectaculoase de Crăciun.
Cu o suprafaţă de 7.740 de metri pătraţi, reprezentând o investiţie cifrată la aprox. 2 milioane de euro, hipermagazinul Mobexpert de la Sibiu propune clienţilor ansambluri de mobilier şi decoraţiuni care evită banalul, în condiţiile unui comerţ la standarde internaţionale.


Proges
PROGES Superstore Sibiu, amplasat în incinta Shopping City Sibiu, cu o suprafaţă de peste 1.300 mp şi o investiţie totală ce depăşeşte suma de 900.000 Euro, reprezintă magazinul cu numărul 60 ce completează cu succes reţeaua de magazine PROGES.

“PROGES oferă clienţilor săi cea mai variată şi actuală gamă de pardoseli calde (parchet laminat şi triplustratificat, mocheta, covoare, PVC) corelate cu cele mai atractive preţuri din piaţă, iar în plus, începând cu acest an, alegerile clienţilor pot fi completate cu peste 400 de modele şi culori de perdele şi draperii. În acelaşi timp, serviciile de consiliere sunt foarte importante, de aceea investim constant în pregătirea personalului nostru de vânzări. Dorim ca aceştia să fie adevăraţi consilieri care pot oferi răspunsuri concrete la problemele pe care clienţii le întâmpină cu montarea şi folosirea produselor noastre“, explică Tudor Micula, Director Retail Proges.

În anul 2008, PROGES a urmărit consolidarea poziţiei de lider de piaţă prin extinderea reţelei cu aproximativ 20 de magazine noi, creşterea numărului de clienţi corporate, precum şi consolidarea diviziei de proiecte. Deschiderea de locaţii de tip retail face parte dintr-un plan de dezvoltare care se derulează pe o perioadă de 3 ani şi care are ca finalitate acoperirea tuturor oraşelor secundare din România. Investiţia totală pentru cele 20 de magazine va depăşi 7 miloane de Euro.

Shopping City Sibiu – primul parc de retail din afara Bucureştiului

În luna noiembrie 2006, se inaugura la Sibiu primul parc de retail din afara Bucureştiului. De atunci, DN 1 Şelimbăr a devenit o localizare importantă pe piaţa retailerului modern din România. Dar nu numai piaţa a avut de câştigat de pe urma acestei inaugurări. Locuitorii Sibiului şi cei ai zonelor limitrofe au avut pentru prima oară acces la o manieră elegantă şi eficientă de a-şi procura bunurile necesare. De asemenea, pe măsură ce Shopping City Sibiu se extinde, alte investiţii vor fi făcute în a treia Fază de dezvoltare.

Prima etapă a cuprins deschiderea Real, Media Galaxy, Baumax, Mobilia si Promenada Mall, reunite sub denumirea generică European Retail Park Sibiu. Investiţia iniţială s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de Euro şi a fost susţinută de compania Belrom, unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de pe piaţa românească de profil. La puţin timp, aceasta a vândut parcul de retail către North Real Estate Opportunities Fund, companie britanică de investiţii. De la achizitia de catre NREOF, Shopping City Sibiu s-a dezvoltat cu 80% (spaţiu adăugat de 35,000 mp) faţă de configuraţia sa iniţială. În afară de Faza a doua, dezvoltata de AREOF, NREOF a alcătuit şi un “colţ al modei” cu retailerii Hervis Sport, Takko Fashion, Deichmann şi New Yorker. Noile magazine ocupă 4.000 mp. Serviciile de închiriere au fost furnizate, încă de la început, exclusiv de cea mai mare companie privată în domeniul imobiliar din lume, Cushman&Wakefield Activ Consulting.

Shopping City Sibiu în cifre

Suprafaţa totală a Shopping City Sibiu: 187.027 mp
Suprafaţa totală închiriabilă: 85.000 mp
Investiţia totală – 110 milioane euro
Număr estimat de vizitatori – 12,5 milioane/an


Concentraţie de branduri pe metru pătrat

În prezent, Shopping City Sibiu oferă consumatorilor o multitudine de posibilităţi, astfel încât alegerea făcută de aceştia să li se potrivească cât mai bine cu putinţă.

Hypermarket: Real – 12.058 mp magazin şi 525 mp parcare şi Carrefour – 12.480 mp
Mobilier şi accesorii: Mobilia – 6.100 mp, Mobexpert – 7.740 mp, Proges – 1.298 mp
Electronice şi electrocasnice: Media Galaxy – 4.220 mp şi Flanco World – 1.298 mp
Bricolaj: Baumax: 11.500 mp
Promenada Mall: 85 magazine - 10.823 mp, dintre care amintim Otter, United Colors of Benneton, Mustang, Kenvelo, Jolidon, Bigotti, Nichi, Time Out, Leonardo, Benvenuti, BSB, B&B, House of Art, etc.
Galeria Comercială Real: 13 magazine – 1.900 mp (Lotto, Mondex, Secuiana, Animax, Flamingo, Inmedio, Vodafone, Germanos, etc. )
Galeria Comercială Carrefour: 25 magazine – 5.152 mp ; Redal Cafe, Reno, Business Cafe, Andu, Panasonic, Dany Styl, Black Sheep Home Collection, Sony, Arsis, Mondex, Say, R-Kiosk, Germanos, Meli Melo, Ultra Pro, Tabbaco Experts, Inmedio, Beauty Salon Adela, Massini, Cindy, D’Otto, Flamingo, Centrofarm, Biteco.
Locaţie adiacentă: 4 magazine – aprox. 4.000 mp; Hervis Sport – 1.527 mp; Takko Fashion – 885 mp; Deichmann – 555 mp; New Yorker – 885 mp;

Despre SENS.Atelier de Comunicare

Despre Argo Real Estate Opportunities Fund
Argo Real Estate Oportunities Fund este un fond de proprietate listat public la London Stock Exchange. Argo achiziţionează şi dezvoltă proiecte de retail în Europa Centrală şi de Est, în special în România, Ucraina şi Republica Moldova. Extinderea Shopping City Sibiu este al doilea proiect de dezvoltare din România al Argo, primul fiind lansarea de succes a Shopping City Suceava din Aprilie 2008.

Despre Cushman & Wakefield Activ Consulting
Cushman & Wakefield este cea mai mare companie privată în domeniul imobiliar din lume. Fondata în 1917, compania are 227 birouri în 59 de ţări din întreaga lume şi 15.000 de profesionişti talentaţi. Cushman & Wakefield asigură soluţii integrate prin consultanţă activă, implementare şi manageriat în folosul proprietarilor, locatarilor şi investitorilor pe parcursul fiecărei etape a procesului imobiliar. Aceste soluţii includ consilierea clienţilor în vederea achiziţionării, vânzării, finanţării, închirierii şi administrării de bunuri. De asemenea, Cushman & Wakefield asigură printre alte servicii de consultanţă, consiliere, evaluare, planificare strategică şi cercetare, analiză de portofoliu şi asistenţă în alegerea zonei şi amplasamentului investiţiei. Biroul din România a fost deschis în 2007 prin preluarea companiei locale cu care colabora de peste 11 ani, Activ Consulting, devenind astfel Cushman & Wakefield Activ Consulting. Pentru a afla mai multe despre Cushman & Wakefield, puteţi vizita site-ul companiei: www.cushmanwakefield.com
Anca Tinc, anca.tinc@atelierdecomunicare.ro, 0730 616 443
anca.tinc@atelierdecomunicare.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sens-atelier-de-comunicare/extinderea-shopping-city-sibiu-marcheaza-maturizarea-pietei-romanesti-de-retail