Export de management de calitate si eficienta in Bulgaria

BUCURESTI - 16 octombrie 2008

Comunicat tip General in IT&C

Fondul National al Asigurarilor de Sanatate din Bulgaria ruleaza o aplicatie IT 100% romaneasca

Ca urmare a unui efort de echipa considerabil, specialistii SIVECO Romania, impreuna cu consultantii companiei Latona Bulgaria, au finalizat cu succes implementarea proiectului informatic destinat Casei de Asigurari de Sanatate din Bulgaria (National Health Insurance Fund of Bulgaria - NHIF) primind acceptanta din partea clientului.

Astfel, SIVECO Romania isi face intrarea pe o piata noua, demonstrand ca poate derula cu profesionalism proiecte informatice de mare calibru si in afara granitelor tarii. Mai mult, se poate vorbi de o replicare internationala de succes a expertizei pe care o detine in implementarea de proiecte de eHealth in Romania.

Implementarea sistemului informatic pentru NHIF face parte din proiectul „Reforma sectorului de sanatate”, finantat de Banca Mondiala, printr-un credit acordat guvernului Bulgariei.
Sistemul informatic NHIF asigura imbunatatirea calitatii si eficientei activitatilor de management si finantare in cadrul sectorului de sanatate din Bulgaria.

Astfel, sunt garantate transparenta si controlul riguros in ceea ce priveste distributia resurselor financiare in sectorul sanatatii, in beneficiul cetatenilor.

Bogdan Iavorschi, seful echipei de proiect din partea SIVECO Romania SA, a declarat: “Acest proiect informatic este primul export de know-how IT din Romania. Prin finalizarea cu succes a acestui amplu demers IT, echipa SIVECO Romania confirma reputatia sa de pionier in domeniul proiectelor informatice de mare complexitate, imbogatindu-si palmaresul cu o referinta internationala de exceptie“.

Despre proiectul NHIF
Scopul acestui proiect l-a reprezentat implementarea si integrarea a doua componente interconectate – sistemul de planificare si distribuire a resurselor financiare si sistemul de management al cererilor de restituire a cheltuielilor privind serviciile efectuate de catre furnizorii de servicii medicale si farmaceutice din toate regiunile Bulgariei.
Datele furnizate de cele doua componente sunt agregate folosind o componenta de rapoarte OLAP care permite efectuarea de situatii la nivelul intregii tari. Aceste sisteme sunt asistate de aplicatii de suport.

Prima componenta functionala, Kernel 1, reprezinta un sistem back – office standard, care acopera toate operatiunile administrative in cadrul Fondului National al Asigurarilor de Sanatate si al departamentelor sale regionale.

Kernel 1 este utilizat in activitatile de gestiune si control al bugetelor, mijloacelor fixe, al achizitiilor publice si al contractelor administrative. Aceasta componenta gestioneaza si controleaza resursele Fondului National de Asigurari de Sanatate si ale departamentelor sale regionale, activitatile derulandu-se printr-o constanta comunicare intre sediile centrale si departamente. Aceasta conduce la un mai bun control general si la un management mai eficient al fondurilor institutiei.

A doua componenta, Kernel 2, reprezinta un sistem de management al cererilor de restituire a cheltuielilor privind serviciile efectuate de catre furnizorii de servicii medicale si farmaceutice. El genereaza si controleaza: inregistrari ale raportarilor furnizorilor de servicii medicale si farmaceutice din sectorul sanatatii (spitale, farmacii, producatori de medicamente, cabinete de medicina primara, centre medicale de specialitate, centre medicale de stomatologie), inregistrari ale persoanelor care au asigurari de sanatate, ale contractelor furnizorilor de servicii medicale si farmaceutice si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

Kernel 2 supravegheaza activitatile actorilor din sectorul sanatatii in scopul efectuarii platilor pentru furnizorii de servicii medicale si farmaceutice din sectorul sanatatii precum si al garantarii calitatii serviciilor adresate persoanelor asigurate. Totodata, Kernel 2 este utilizat si pentru obtinerea de previziuni si analize statistice.

Cele doua componente de baza ale sistemului sunt asistate de diferite aplicatii de suport, acestea cuprinzand activitati precum controlul financiar intern, auditul medical, gestiunea reclamatiilor etc.

Despre consortiul international implicat in implementarea sistemului NHIF
Contractul de implementare a acestui proiect informatic complex a fost semnat pe 14 septembrie 2006.

Proiectul a fost realizat de un consortiu de firme coordonat de compania franceza BULL S.A.S., in parteneriat cu SIVECO Romania si Maccabi Healthcare Services Israel, si avand ca subcontractant Latona Bulgaria.

Toate companiile apartinand consortiului detin o vasta experienta in domeniul informatizarii sistemelor de sanatate.

De mai mult de 30 de ani, compania BULL isi desfasoara activitatea din pozitia uneia dintre companiile de top la nivel mondial in sectorul IT. Compania, cu sediul central in Franta, are in prezent birouri in mai mult de 100 de tari din intreaga lume. Echipele de experti BULL dezvolta si integreaza solutii software la nivel mondial in sectoare – cheie ale economiei si societatii, concentrandu-se in special asupra domeniilor de sanatate, financiar, public, industrial, de telecomunicatii si al apararii.
SIVECO Romania este cea mai mare companie romaneasca de software, detinand o vasta expertiza in domeniul eHealth, prin participarea la proiecte precum cel de infomatizare a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate din Romania, a sistemului pilot HZZO din Croatia sau a proiectului Nepenthes din Franta.

MACCABI Healthcare este o organizatie de top din domeniul sanatatii, pe deplin automatizata, al carei rol in cadrul consortiului este de Consultant de Business intern si ghideaza Institutul National de Asigurari de Sanatate si consortiul de firme IT spre cei mai siguri si adecvati pasi in procesul automatizarii.

LATONA Bulgaria este o companie de software achizitionata de SIVECO la inceputul acestui an si care participa la proiecte de anvergura pe piata bulgareasca avand numeroase parteneriate cu principalii furnizori de solutii IT.

Despre SIVECO Romania

Despre SIVECO Romania
Infiintata la inceputul anului 1992, SIVECO Romania SA este liderul caselor de software din Romania, asigurand o mare parte din volumul total al exporturilor de produse software din Romania in tari din Europa, Orientul Mijlociu si spatiul CSI. Intre actionarii SIVECO Romania se numara Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors), SIVECO Netherlands B.V. Adresandu-se cu precadere organizatiilor mari si mijlocii, compania ofera solutii eficiente EAS, Document Management, Business Inteligence, eLearning, eHealth, eGovernment, eAgriculture, eCustoms si eBusiness atat pentru piata locala cat si pentru cea internationala. De asemenea, compania s-a specializat in executia de proiecte informatice de mare complexitate si amploare.

In prezent, solutiile SIVECO sunt utilizate de catre beneficiari internationali din 35 de tari. 550 dintre acesti beneficiari sunt localizati in Romania si includ atat institutii publice importante cat si companii private de referinta – OMV PETROM, Orange, Raiffeisen Bank, Citibank, Aerostar Bacau, Tiriac Air, Med Life, Com Auto Meridian, Carpatair Timisoara, URSUS Breweries etc.

SIVECO Romania SA este certificata ISO 9001:2000 de catre compania franceza AFAQ-AFNOR, cotata printre primele 5 in lume din punct de vedere al prestigiului auditului pe care il efectueaza si dezvolta parteneriate solide cu cele mai mari companii de software si hardware din lume (Intel, HP, IBM, Bull, Oracle, Microsoft etc). Compania SIVECO Romania este membra a mai multor asociatii profesionale si de afaceri din Romania (AmCham, CCIFER, ARIES, ATIC, ANIAP) si internationale (Asociatia Europeana pentru Tehnologia Informatiei - EITA si Information Society Technologies Advisory Group - ISTAG) si a aderat la importante initiative globale precum UNPD Global Compact, WEF Transparency si PACI (Partnership Against Corruption Intiative).

De-a lungul celor 16 ani de existenta, compania a dobandit o solida reputatie internationala. Astfel, SIVECO Romania este prima companie din Romania care a primit Premiul I la World Summit for the Information Society, obtinand un numar record de nominalizari la concursul ICT Prizes organizat anual de catre Consiliul European pentru Stiinte Aplicate, Tehnologie si Inginerie (Euro-CASE). Proiectele sale in domeniul educational au primit aprecierea de 'Best Practice' din partea Comisiei Europene si 'Honourable Mention' la eEurope Awards for eGovernment, fiind totodata considerate de catre Asociatia Internationala de Project Management (IPMA) intre cele mai importante realizari mondiale in domeniul managementului de proiecte. De curand, aportul SIVECO Romania in implementarea proiectului de informatizare a educatiei din Romania a fost premiat cu European IT Excellence Award 2008, la categoria Independent Software Vendors – Vertical Market.

Mai multe informatii despre companie si produsele sale puteti obtine vizitand www.siveco.ro si www.advancedElearning.com.

SIVECO Romania
Victoria Park
Sos. Bucuresti-Ploiesti 73-81 ,
Cladire C4, Sector 1, 013685, Bucuresti, Romania
marketing@siveco.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/siveco-romania/export-de-management-de-calitate-si-eficienta-in-bulgaria