Afaceri in crestere pentru BenQ in Romania

BUCURESTI - 12 februarie 2008

Comunicat tip General in IT&C

Compania îşi propune 35% creştere pentru 2008, peste ritmul natural de dezvoltare a pieţei


BenQ anunţă o evoluţie pozitivă pentru România, în anul 2007, înregistrând o cifră de afaceri de 21 milioane de euro, în creştere cu 32% faţă de anul anterior. BenQ este prezent în România, prin intermediul partenerilor de distribuţie, din 2002 şi oferă pieţei locale produse IT - monitoare LCD, proiectoare, camere foto digitale, notebook-uri, produse IT periferice şi medii de stocare, ajungând una dintre mărcile cu o recunoaştere foarte bună în rândul utilizatorilor.

Conform studiilor de piaţă şi estimărilor companiei, BenQ îşi menţine prima poziţie în segmentul proiectoarelor, reprezentând opţiunea a 35% dintre utilizatori şi înregistrând o creştere cu 118% faţă de anul 2006, în principal datorită unui raport calitate-preţ excelent, evoluţiei partenerilor de distribuţie şi deschiderii către retail. Pe segmentul monitoarelor LCD, categoria principală de produse din business-ul din România, creşterea a fost cu 54%, BenQ menţinându-se între primii trei jucători din piaţă. Anul 2007 a fost cel al tehnologiei LCD la noi, iar BenQ, fiind o companie cu experienţă vastă în tehnologia de producţie LCD la nivel mondial, dă tonul în piaţa din România prin trecerea la monitoarele wide, lansând la finele anului trecut, în premieră pentru Europa Centrală şi de Est, modele noi din aceste game. O recunoaştere importantă a cunoscut şi gama de notebook-uri Joybook, în creştere cu 57%, lansându-se modele noi compatibile cu Windows Vista, importantă fiind şi cererea din ce în ce mai mare pe această categorie de produse.

„Am realizat în 2007 în România o creştere de două ori mai mare faţă de ritmul de dezvoltare a pieţei, adoptând tendinţele de la nivel internaţional în principalele segmente de business. România este încă o piaţă dinamică, ce oferă reale oportunităţi de dezvoltare, urmând îndeaproape modelul pieţelor europene”, declară Mike Borze, Managing Director BenQ pentru Europa Centrală şi de Est.

“Rezultatele pozitive ale BenQ în 2007 au venit ca urmare a menţinerii poziţiei de vârf în principalele categorii, dar şi datorită unei evoluţii foarte bune a partenerilor noştri de distribuţie şi din retail”, declară Bobby Durbac, Marketing Manager BenQ pentru România.

“Avem ca ţintă în 2008 un volum de vânzări de 28 milioane de euro, o dezvoltare importantă (peste 30% faţă de 2007), în condiţiile unui procent de creştere a pieţei estimat la peste 10%. Considerăm că acest obiectiv este realizabil, pe fondul extinderii portofoliului de produse, introducerii de noi tehnologii, întăririi canalului de distribuţie, retail, tendinţelor specifice ale pieţei”, adaugă Bobby Durbac.

BenQ îşi propune pentru 2008 consolidarea poziţiei pe segmentul monitoarelor LCD, unde se doreşte o cotă de 15%, estimând că piaţa va depăşi 1 milion de unităţi, vizibile fiind tendinţele de trecere către diagonalele wide de 20, 22, 24 inci, oferind produse atât pentru business, cât şi pentru segmentul consumer, în aplicaţiile multimedia.

În zona proiectoarelor, compania estimează o creştere cu 50% a pieţei (30.000 de unităţi), datorită dezvoltării segmentului home, urmându-se trendul internaţional, dar şi oportunităţilor pe care le aduc evenimentele sportive ale anului – Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada. În special cu aceste ocazii, utilizatorii, din ce în ce mai interesaţi să trăiască o nouă experienţă vizuală, trebuie să beneficieze de avantajele acestor produse – în primul rând, de cel al diagonalei imaginii – de peste doi metri de la o distanţă de proiecţie de doar 3 metri. BenQ are ca obiectiv consolidarea poziţiei de lider pe această categorie, având produse care răspund cerinţelor pieţei şi care oferă cel mai bun raport calitate-preţ.

În piaţa notebook-urilor, care va cunoaşte o ascensiune semnificativă, compania va avea focus principal în următoarea perioadă, urmând să se lanseze modele cu design aparte şi grad ridicat de funcţionalitate, cu tehnologii de înaltă performanţă, oferindu-se şi beneficii suplimentare, precum soluţia BitDefender Internet Security. BenQ are avantajul producţiei proprii de panel-uri, calitatea display-ului fiind apreciată de către consumatori, în special pentru luminozitatea, contrastul şi timpul de răspuns rapid.

În zona camerelor foto digitale, BenQ are ca obiectiv menţinerea în primii cinci jucători din piaţă şi atingerea unei cote de 10%, mizând pe modele cu design şi specificaţii tehnice deosebite.

BenQ are ca parteneri în România companiile Altex România, Darer, Proca România, RHS Company, Tornado Sistems pentru zona de distribuţie IT şi StarPrint pentru zona mediilor de stocare. La sfârşitul anului 2007, BenQ a început parteneriatul cu SCOP Computers, unul dintre principalii distribuitori de produse IT&C din România.

În septembrie 2007, BenQ a început operaţiunile în noua structură în care divizia de producţie, cu numele de Q.I.S.D.A Corporation (acronim de la “Quality Innovation Speed Driving Achievements”), a fost separată de divizia de business.

BenQ, o companie de sine stătătoare, continuă să vândă şi să promoveze produse sub brand-ul cu acelaşi nume.

Despre SMARTPOINT CONSULTING SRL

Despre corporaţia BenQ:

Corporaţia BenQ, furnizor de top de produse digitale, este o companie cu multiple dezvoltări în comunicaţiile mobile, tehnologia de afişare a imaginii şi tehnologiile de convergenţă digitală şi de reţea. BenQ oferă produse ce beneficiază de design inovator, uşurinţă în utilizare şi tehnologii integrate în platforme care promit să împlinească motto-ul BenQ de “Bringing Enjoyment and Quality to Life,” incluzând proiectoare digitale, monitoare şi televizoare LCD, camere digitale, telefoane mobile, notebook-uri, dispozitive de stocare, media şi periferice (mausuri şi tastaturi). Veniturile din 2006 ale BenQ Corporation au depăşit 6.2 miliarde USD.*1

Despre grupul BenQ:

Grupul BenQ este format în prezent din 11 companii care operează independent folosind resurse comune şi împărtăşesc aceleaşi sinergii de extindere. Grupul BenQ include: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (nr.3 la nivel mondial în producţia de paneluri TFT-LCD de format mare), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, Daxon Technology Inc., BenQ Guru Software Co., BenQ Hospital, Darwin Precisions, Ltd, Raydium Semiconductor Corporation, Cando Corporation şi Wellypower Co., Ltd. Veniturile din 2006 ale grupului BenQ au depăşit 16.5 miliarde USD.

*1 venituri consolidate ale diviziilor de producţie şi de business pentru produsele marcă proprie.






www.benQ.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/smartpoint/afaceri-in-crestere-pentru-benq-in-romania