ASTRO 2008 - Conferinta Nationala de Astronomie

Targoviste - 24 noiembrie 2008

Comunicat tip General in Educatie / Cultura

Societatea Astronomica Romana de Meteori – SARM organizeaza Conferinta Nationala de Astronomie ASTRO 2008, eveniment national dedicat Centenarului astronomiei romanesti si Anului International al Astronomiei - AIA 2009. La eveniment sunt invitati sa participe membrii Comitetului National de Organizare AIA 2009, reprezentanti ai Institutului Astronomic al Academiei Romane, UNESCO Romania, observatoare astronomice si planetarii, asociatii si cluburi de astronomie, colegii si universitati, organizatii educative, culturale, stiintifice, publicatii de specialitate, astronomi amatori si profesionisti, profesori, elevi, studenti.

ASTRO 2008 - Conferinta Nationala de Astronomie

Anul 2008 este an aniversar pentru astronomia romaneasca deoarece se implinesc 100 de ani de la infiintarea primului observator astronomic de stat din Romania - Observatorul Astronomic din Bucuresti si 100 de ani de la inființarea primei societati nationale de astronomie din Romania - Societatea Astronomica Romana Camille Flammarion. De asemenea, tot in anul 2008 se implinesc 130 ani de la prezentarea primei lucrari majore astronomice romanesti (Spiru Haret, Sorbona, Paris: Studiu „Asupra invariabilitații axelor mari ale orbitelor planetare”), 90 de ani de la trecerea in neființa a lui Victor Anestin, fondatorul Societatii Astronomice Romane Camille Flammarion si 125 de ani de cand Mihai Eminescu a publicat Luceafarul. Un alt prilej aniversar in anul 2008 este legat de Societatea Astronomica Romana de Meteori - SARM: 25 de ani de activitate si 15 ani de la infiintarea oficiala ca societate nationala de astronomie, a doua din istoria tarii.
Anul 2009 este an aniversar pe plan mondial deoarece se implinesc 400 de ani de cand Galileo Galilei a folosit pentru prima data telescopul astronomic. Pentru a marca acest eveniment, ONU, UNESCO si Uniunea Astronomica Internationala au declarat 2009 An International al Astronomiei, hotarare consfintita prin rezolutia adoptata la cea de-a 62-a Adunare Generala a ONU.
In acest context national si international, Societatea Astronomica Romana de Meteori va organiza Conferinta Nationala de Astronomie ASTRO 2008 in perioada 30 noiembrie - 1 decembrie, la Targoviste si la Centrul de vacanta Vanatorul, dupa urmatorul program:
1.Conferinta Naționala de Astronomie, Targoviste, Amfiteatrul Solar - Universitatea Valahia, 28 noiembrie:
• Sesiunea 1, orele 10.00 - 12.00: „Sa cunoastem trecutul pentru a pretui prezentul si a cladi viitorul” – Aniversarile astronomiei romanesti in 2008:
• Sesiunea a 2-a, orele 12.30 - 16.00: „Sa descoperim Universul!” – Anul International al Astronomiei 2009. Proiecte si actiuni - programul AIA 2009 in Romania
• Expozitie de astrofotografie
2.Conferinta Nationala de Astronomie pentru Tineret - Conferinta de proiecte, Centrul de vacanta Vanatorul, Parcul Natural al Muntilor Bucegi, 28 noiembrie - 1 decembrie:
• Analiza activitate 2008
• Fundamentare proiecte 2009
•Adunarea Generala a SARM
•Sesiune aniversara, 15-25 de ani de activitate in slujba astronomiei: trecut, prezent si viitor
3.Vizita si sesiune de lucru la Planetariul Pitesti, 1 decembrie, orele 12.30-15.00

Despre Societatea Astronomica Romana de Meteori

Conditii de participare si informatii suplimentare se gasesc pe pagina de internet a evenimentului: www.sarm.ro/astro2008
Data limita de inscriere a fost extinsa pana la 26 noiembrie.
Valentin Grigore, vali.grigore@gmail.com, tel. 0722 829034, 0245 213851