Demararea unei afaceri in 2017

BUCURESTI - 31 august 2017

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri

Experienta inceperii propriei afaceri se poate dovedi ca fiind una plina de recompense, insa si o incercare sortita esecului in cazul luarii aceste decizii pripit si neplanificat. Din nefericire, majoritatea antreprenorilor mici lucreaza nestructurat si se bazeaza pe ideea rezolvarii problemelor pe masura ce acestea apar, fara a lua in calcul prevenirea problemelor inca dinaintea aparietiei acestora. Pornind de la aceasta idee a luat nastere prezentul ghid, acesta cuprinde 9 pasi esentiali de urmat inaintea de a demara propria afacere.

Dechidere afacere

Dechidere afacere

Experienta infiintarii propriei firme se poate dovedi ca fiind una plina de recompense, insa si o incercare sortita esecului in cazul luarii aceste decizii pripit si neplanificat. Din nefericire, majoritatea antreprenorilor mici lucreaza nestructurat si se bazeaza pe ideea rezolvarii problemelor pe masura ce acestea apar, fara a lua in calcul prevenirea problemelor inca dinaintea aparietiei acestora. Pornind de la aceasta idee a luat nastere prezentul ghid, acesta cuprinde 9 pasi esentiali de urmat inaintea de a infiinta propria firma. Asadar, iata-i:


Pasul 1. Evaluarea preliminară


Inainte de a te entuziasma si a lua o decizie pripita cu privire la domeniul de activitate al viitoarei tale afaceri, asigura-te care sunt sansele ca aceasta sa functioneze pe piata actuala, si mai mult, care sunt sansele ca aceasta sa aduca profit.
Asigura-te ca investesti bani, timp si efort intr-o afacere care are toate sansele sa functioneze. Cerceteaza bine tendintele de piata si nivelul concurentei. Dupa documentarea cu privire la aceste aspecte, poti trece la urmatorul pas, si anume sa te gandesti la propriul model de afacere si la conceptul operational si strategic al acesteia.
Odata clarificate aceste aspecte de baza, fa-ti un calcul estimativ atat cu privirea la investitiile pe care le presupune viitoarea afacere cat si profitabilitatea acesteia. Aceste calcule te vor ajuta sa eviti o depasirea a bugetului de care dispui, sau mai rau, investirea intr-o afacere slab sau deloc profitabila.
In final, toate estimarile si calculele efectuate trebuie sa conduca la o imagine de ansamblu completa asupra princilapelor riscuri si beneficii, in baza careia sa decidem daca sa continuam in directia in care am pornit sau nu.


Pasul 2. Cunoasterea pieței și a competiției


De indata ce decizia inceperii afacerii a fost luata, este timpul sa pui un mare accent pe identificare si intelegerea nevoilor pietei careia i te adresezi. De unde vine cererea, ce evolutie a avut in ultimii ani, stagneaza sau este inca in crestere? Acestea sunt genul de intrebari la care trebuie sa gasesti un raspuns cat mai precis.
De asemenea, un studiu al sectorului de public tinta este foarte important. Cine este publicul tinata al afacerii tale, ce nevoi au, care sunt cricteriile lor de achizitie, etc?
Acestea sunt delatii importante care constituia baza unui viitor plan de marketing si al dezvoltarii unui amplu concept strategic.
Nu in ultimul rand, studiaza in delatiu concurenta, pentru ca este foarte important sa inveti din greselile altora, invata de la concurenta ce merge si ce nu pe piata pe care vrei sa te dezvolti.


Pasul 3. Testarea cererii


Exista interes sau cerere pentru serviciile / produsele pe care doresti sa le comercializezi? Raspunsul pe care il vei obtine, probabil ca nu iti va aduce siguranta de 100%, dar fiecare incercare de a obtine un raspuns cat mai exact iti va furniza informatii utile. Daca nu ai un bugt care sa iti permita sa investesti intr-un studiu de piata, poti cere pareri importante de la prieteni, rude sau cunostinte cu privire la ofera sau produsele tale.


Pasul 4. Conceperea modelului de afacere si a directiilor strategice


Modelul de business, sau cu alte cuvinte metoda prin care aceasta actioneaza la nivel strategic pentru a creste profitul, reprezinta calea prin care o firma aduce valoare pentru actionarii sai.
Asadar, este absolut necesar sa cladesti bazele modelului de afacere si al directiei strategice spre care se indreapta compania. Acorda-ti suficient timp pentru a pune la punct un plan strategic sistematic si realizabil. Bineinteles ca acesta strategie va suferi modificari in timp, insa modul in care demarezi o afacere este probabil una dintre cele mai importante actiuni in planificare unui business.

Pasul 5. Stabilirea detaliilor operationale


Planul formulat trebuie sa fie implementat in planificarea operationala. Acum este momentul sa analizezi si sa planifici toate aspectele tehnice legate de organizarea companiei. Locatia, furnizorii, departamentele, aprovizionarea, fabricarea produselor, facturarea, distributia, vanzarea directa, etc.

Pasul 6. Planificarea personalului


Poti oare realiza singur toate actiunile enumerate la pasul anterior? Daca raspunsul la aceasta intrebare este “nu”, e timpul sa identifici necesarul de personal pe termen scurt si mediu. De asemenea, in cazul in care firma va avea nevoie de personal specializat, gandeste-te si la aspecte precum: modalitatile de recrutare, beneficii, pachetul salarial oferit, program, posturi disponibile, etc.

Pasul 7. Realizarea proiectiilor financiare


E timpul sa treci la calcule. Spre deosebire de evaluarea preliminara, unde calculele sunt estimative, in cazul prioectiei financiare lucrurile stau diferit. O proiectie financiara trebuie sa descrie extrem de clar, si cat mai exact cu putinta, pe de o parte efortul financiar pe care il presupune afacerea (investitia) , iar pe de alta parte eficacitatea asteptata in urma investitiei facute (profitul net).
Pentru a realiza o proiectie financiara, stabileste cat mai exact care este suma pe care trebuie sa o detii. Acesta suma reprezinta investitia pentru deschiderea afacerii, la care se aduna suma necesara acoperirii costurilor pana la momentul in care afacerea are profit si se poate autosustine. Nu uita, insa, ca o proiectie financiara, oricat de bine este realizata, nu va putea niciodata sa aiba o exactitate de 100%, insa poate constituii cu siguranta o baza solida si realista pentru viitorul antreprenor.



Pasul 8. Pregatirea planului de afaceri


Aceasta etapa presupune inglobarea tuturor elementelor mai sus mentionate. Asadar, realizarea planului de afaceri este cat se poate de simpla, intrucat toate componentele necesare au fost deja acoperite in pasii anteriori. In cazul in care nu intentionezi ca planul tau de afaceri sa fie prezentat tertilor (investitori, fonduri europene, imprumuturi bancare), acesta nu trebuie sa fie complex si formal, ci din potriva, poate ramane cat mai simplu. Important este sa indeplineasca rolul pentru care a fost conceput, fie ca este vorba de schitarea directiilor majore ale firme, testarea posibilitatii proiectului de a fi realizat sau instrument de integrare si examinare.

Pasul 9. Planificarea activitatilor viitoare


Planificarea tactica succede celei strategice si presupune realizarea tuturor actiunilor si punerea la punct a tuturor detaliilor necesare lansarii afacerii. Fii cat mai organizat si nu ezita sa folosesti instrumente specifice activitatii de project management – action plan, timeline, issue list, etc. Ai sa te convingi ca lucrurile sunt mult mai simple daca sunt corect structurate si bine organizate. Astfel de actiuni te vor ajuta, in primul rand sa nu scapi nimic din vedere, iar in al doilea rand sa realizezi totul in timpul pe care ti l-ai propus.

Ghid realizat cu ajutorul expertilor InfiintareSRL.com.