RĂZVAN IRIMESCU(SPEED RACING - TIMIŞOARA) UN SPIRIT DE CAMPION LA DAKAR SERIES 2008

Timisoara - 1 mai 2008

Comunicat tip General in Sport

SPEED RACING Timişoara are un motiv de mândrie: RĂZVAN IRIMESCU a demonstrat talent, muncă, ambiţie şi sacrifiu.

Ne-am întors acasă dupa 10 zile de competiţie. O competiţie de un nivel greu de explicat în cuvinte însă imaginabil dacă ne gândim la numele sonore şi bolidele conduse de aceştia în cea mai mediatizată cursă a lumii. Binenţeles, motive de bucurie ar fi multe: participarea numeroasă a echipajelor româneşti (ceea ce demonstrează că Rally Raid-ul câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi în România), o parte a traseului a cuprins şi teritoriul României, rezultatele obţinute de echipajele noastre sunt mai mult decât satisfăcătoare etc….
Răsfoind cele scrise despre eveniment şi mai ales de sportivul clubului nostru, am constat că s-au strecurat şi mici erori. Probabil că astfel de evenimente sunt mari şi destul de greu de urmărit, dar mai ales de expus. Sunt informaţii multe, răsturnări de situaţii de la minut la minut. Aşadar, am să încerc să descriu ce s-a întâmplat cu adevărat la Central Europe Rally 2008. Binenţeles că totul poate fi certificat urmărind şi site-ul oficial: http://www.centraleuroperally.com
SPEED RACING Timişoara are un motiv de mândrie: RĂZVAN IRIMESCU a demonstrat talent, muncă, ambiţie şi sacrifiu.
Pentru echipajul care l-am însoţit a fost o experienţă inedită din care am avut ce învăţa. Păcat doar că această experienţă ne-a costat sănătatea lui Răzvan, lucru de care mă temeam cel mai tare. Dar sunt atât de multe de spus din punct de vedere organizatoric, cât şi sportiv, atât de pe margine cât şi ca team manager. Am învăţat foarte multe. Atât de multe încât azi am un sentiment de vinovăţie că nu am ştiut multe lucruri care l-ar fi putut ajuta .
În primele 3 zile de concurs, Răzvan a subclasat rând pe rând, încetul cu încetul( dar totuşi cu viteză) nume sonore şi experimentate în acest domeniu. Ceea ce transmiteau reporterii străini televiziunilor ne umpleau inimile de mândrie. Cea mai mare performanţă obţinută vreodată în istoria Dakarului a fost pusă pe seama lui Răzvan. Niciodată Quadurile nu au fost printre primele 50 de locuri în clasament, iar Răzvan înainte de accident a ajuns pe locul 9 în clasamentul general. Şi tot înainte de accident, îl întrecuse până şi pe Gyenes. Este incredibil cât te poate costa o secundă. S-a dărâmat totul într-o singură secundă.

Durerea noastră cea mai mare a fost faptul că Răzvan a pierdut şansa la un loc pe podium, nu din cauza unei greşeli de pilotaj, de neatenţie sau ignoranţă. A pierdut din cauza tehnicii şi a mecanicii, a lipsei unei logistici pe care o merita din plin. La DABASA , la 14 km de final i s-a rupt pivotul, iar roata a zburat cu tot ce avea prins pe ea. Nu am gasit-o nici azi. Răzvan a făcut rostogoliri în aer paralel cu quadul său. Norocul şi sansa vieţii lui a fost echipamentul de protecţie( cred că cel mai performant la ora aceasta pe piaţă.) S-au rostogolit în paralel de zeci de ori. Nici azi nu ne revenim gândindu-ne la tragedia ce ar fi putut urma. Asistenţa asigurată de organizatori a fost impecabilă, l-au ridicat cu elicopterul şi apoi a fost transportat la spital.
Un spirit de Campion şi de ' nebunie' l-au determinat pe Răzvan să-şi dorească să continue. Din ambulanţă mă suna, să-i rezolvăm Quadu-l, să-l iau de pe traseu, să-i pun pe baieţi să lucreze pentru că îşi dorea să reintre pe probă, în etapa a doua a zilei. Dar regulamentul e regulament, nu avem voie să intrăm pe traseu decat la finalul competiţiei. A trebuit să avem răbdare, ca să putem recupera şi repara POLARISUL OUTLOW 525. La spital, Răzvan a trebuit să semneze că-şi asumă participarea, deşi avea ligamentele rupte la degetul mare al mâinii stângi, contuzii toracice care-i ţineau respiraţia, etc. Am pierdut acea zi, am primit iniţial o penalizare de 4 ore. Să nu uit să menţionez faptul că atât preşedintele FEDERAŢIEI ROMÂNE DE MOTOCICLISM, dl GABRIEL OLARIU, dar mai ales SABIN OLARIU, comisar sportiv la această competiţie, ne-au susţinut cât au putut de mult. Le mulţumim astfel pentru toată susţinerea şi suportul oferit.
Aşadar a 5 zi din nou pe quad, ultimul la start, şi din nou de la capăt. Pentru că mâna stângă avea probleme, nu putea decât să se sprijine, a mers astfel fără să folosească ambreajul, practic într-o singură mână. A fost uimire pe chipul tuturor, dar mai ales al celor pe care Răzvan îi depăşea. Din poziţia a 16 la Quad a ajuns pe locul 9, iar la Overall-ul undeva pe pozitia 60 in clasamentul general moto. La a doua probă din acea zi, la 5 km de start din nou ne urmăreşte ghinionul tehnic, s-a rupt şi o planetară. A ajuns la final pe trei roţi, a reuşit să nu depăşească timpul maxim admis. Ne-a oferit un spectacol impresionant.
În fiecare seară ne reparam fizic şi mecanic. Să nu uit să-i mulţumesc dlui LIVIU PLATON , sponsorul nostru principal, POLARIS ROMANIA, care ne-a fost alături zi de zi, ne-a pus la dispozitie încă un quad identic, să ne putem folosi de el. Şi ne-a fost de mare ajutor. Să nu uităm să menţionăm faptul că Polarisul OUTLOW 525 al lui Răzvan a fost preparat special pentru racing.
Încet, încet am reuşit să intrăm pe ultima probă a concursului pe locul 7 la quad şi pe locul 58 la moto, iar la finalul competiţiei, remarcând faptul că Răzvan ajunsese din nou aproape de top cu tot cu cele 4 ore de penalizare, preşedintele de comisie a hotărât că nu luase o decizie corectă pentru ziua a patra forfetată şi am mai primit încă 6 ore. Deci ne putem lăuda cu 10 ore penalizare, pe care Răzvan oricât s-ar fi străduit să le recupereze iar fi fost imposibil.
Noi suntem mândri de tot ce a demonstrat Răzvan, a avut competitori adevăraţi pe care i-a dovedid, dar şi mai surprinzător şi onorant pentru noi a fost faptul că a primit felicitări şi a fost remarcat de nume ca şi Depres, Casteu, Deltrieu, Declark...etc. Ba mai mult, Deltrieu a declarat pe posturile EuroNews ca principalul adversar este IRIMESCU. A fost primul care ne-a vazut cu lacrimi după accident, nu ştiam încă nimic, s-a întors din drum să ne comunice că ' l-a văzut pe Răzvan, că nu este doctor, dar pare că este în regulă' ( Răzvan avea deja în faţa lui un avans de 1 minut şi 24 sec.) Apoi, Deltrieu a declarat presei că îi pare rău de accidentul lui Răzvan, însă ' acum se simte relaxat'. Chiar şi când a simţit ca Răzvan l-a depăşit, a dovedit că este în primul rând om şi apoi sportiv. M-a impresionat foarte tare să văd câtă consideraţie şi admiraţie a reuşit să câştige Răzvan la această competiţie.
Şi uite asa, obosiţi, dezamăgiti dar ambiţioşi am reuşit să ne întoarcem acasă, NU AM ABANDONAT, indiferent de câte piedici ne-au apărut în cale. Este un merit numai al lui RĂZVAN şi suntem, repet din nou, extrem de mândri şi în acelaşi timp conştienţi şi responsabili de tot ce trebuie făcut de acum înainte.
Sper să putem obţine şi filmări, pentru că doar ceea ce au filmat francezii pe traseu ar explica încântarea şi mândria din sufletele noastre. Nu ştiu câţi şi cum au avut posibilitatea să-l vadă, însă RĂZVAN a făcut o ADEVARATĂ ARTĂ din fiecare sută de metri străbătută cu POLARIS-ul său.


Despre SPEED RACING

Team Manager
dr. Ramona Maris


ramonamaris@yahoo.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/speed-racing/razvan-irimescuspeed-racing-timisoara-un-spirit-de-campion-la-dakar-series-2008