Finalizare proiect

BUCURESTI - 13 noiembrie 2015

Comunicat tip Administrativ / Management in Administratie Publica, Afaceri, Juridic

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a finalizat implementarea proiectului „Îmbunătăţirea managementului la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, aferent competenţelor specifice legate de implementarea cu succes a proiectelor susţinute din instrumente structurale, bazată pe eficientizarea procesului de achiziţie publică” - Cod SMIS 48792.

Desfășurat pe o perioadă de 19 luni, proiectul este cofinanţat din FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLTARE REGIONALĂ prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, având o valoarea totală eligibilă de 4.418.443 lei, din care:

• 3.755.677 lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională;

• 662.766 lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiarului.

Proiectul a avut ca obiectiv general optimizarea activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în domeniul specific de responsabilitate (al soluţionării contestaţiilor formulate în cadrul procedurii de atribuire), în special a celor referitoare la achiziţiile din cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale - derulate atât de instituţii publice cât şi de organisme de drept privat), prin măsuri susţinute de acţiunile din proiect, optimizare de care va beneficia, în mod indirect, respectiv autorităţi contractante şi/sau instituţii implicate în derularea proiectelor ce au la bază finanţări din fonduri structurale.

Scopul proiectului a fost de a îmbunătăți calitatea și eficiența activităţii de soluţionare a contestaţiilor într-un mediu transparent şi de a asigura servicii de informare corectă, detaliată, promptă şi facilă asupra activităţii CNSC, tuturor celor interesaţi de domeniul achiziţiilor publice (inclusiv a părţilor aflate în litigiu), derulate prin finanţare comunitară şi/sau naţională.

Principalele activităţi și rezultate ale proiectului sunt:

• Managementul proiectului;

• Realizarea unui analize diagnostic internă cu privire la problemele în domeniul achiziţiilor publice cu care se confruntă autorităţile contractante şi beneficiarii de finanţări prin instrumente structurale;

• Elaborarea şi tipărirea unui ghid de bune practici (culegere de decizii motivate) în domeniul achiziţiilor publice aferente proiectelor finanţate din instrumente structurale şi diseminarea informaţiilor;

• Crearea şi instalarea unei platforme informatice de acces la culegerea de speţe şi la alte informaţii relevante pentru prevenţia neregulilor din domeniul achiziţiilor publice;

• Efectuarea unei analize a proceselor şi procedurilor interne curente (audit extern de performanţă), în vederea reflectării nivelului organizatoric şi al performanţei instituţionale generale a CNSC, respectiv a capacităţii proprii de realizare a misiunii şi a obiectivelor proprii;

• Organizarea de schimburi de experienta cu instituţii cu atribuţii in domeniul gestionării şi monitorizării achiziţiilor din instrumentele structurale.

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 19 luni.

Locul de desfăşurare al proiectului: Municipiul București, Sector 3, Strada Stavropoleos nr. 6, CP 030084

Persoana de contact:

Dumitru - Viorel PÂRVU, Manager de proiect, tel/fax: 021.310.46.41, viorel.parvu@cnsc.ro

Adresă site: www.cnsc.ro

Echipa de implementare a proiectului:

Dumitru - Viorel PÂRVU, Manager de proiect; Silviu – Cristian POPA - Responsabil juridic şi cu informarea;

Traian ICOBEŢ - Responsabil achiziţii publice; Dan CRANŢA - Responsabil economic-financiar;

Ciprian Florinel LEAŢĂ - Responsabil tehnic.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/sunshine-media/finalizare-proiect6