Prevalența fumatului în România 2003-2010

BUCURESTI - 12 mai 2010

Comunicat tip General in Sanatate

Începând cu anul 2003 TOTEM Communication a realizat o serie de studii de evaluare a cunoștințelor, atitudinilor și practicilor populației generale sau tinerilor legate de fumatul activ și pasiv. Datele au fost culese pentru diverși clienți, în cadrul unor studii proprii sau cu ocazia unor cercetări derulate în cadrul unor granturi internaționale.

Unii dintre indicatorii importanți monitorizați în toate aceste studii în rândul persoanelor cu vârste peste 15 ani sunt prevalența fumatului zilnic și prevalența fumatului ocazional și vârsta debutului fumatului constant.

Din datele colectate și analizate în această perioadă reiese că procentul celor care fumează zilnic s-a menținut relativ constant între anii 2003 și 2008, dar a înregistrat în ultimii trei ani 2008 -2010 o ușoară scădere. Astfel, 30,9% respondenți fumau zilnic în 2008, 27,9% în 2009 și 25% în 2010.
Prevalența fumatului (zilnic și ocazional) în rândul persoanelor cu vârste peste 15 ani este de 31,3% în anul 2010 față de 32,4% și 36,1% în 2008 și respectiv 2001.

Cea mai mare prevalenţă a fumatului se întâlneşte în 2010 la grupa de vârstă 25-34 de ani (36,2%) iar cea mai mică la grupa de vârstă peste 49 de ani (20,7%).

Vârsta medie a debutului fumatului constant în anul 2010 a fost de 18,98 ani și este similară valorilor obținute în studiile anterioare (18,01 ani în 2003, 19,55 ani în 2007, 20,3 ani în 2008, 19,8 ani în 2009).

Informațiile referitoare la prevalența fumatului au fost colectate în 2003 și 2007 pentru Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate, în 2008 și 2009 pentru Institutul de Pneumologie Marius Nasta.
În anul 2010 datele au fost culese de către TOTEM Communication în cadrul unui studiu propriu prin care agenția colectează anual cele mai actuale și mai importante date referitoare la starea de sănătate a populației și la sistemul de sănătate românesc (cunoștințe, atitudini și practici referitoare la fumat, consumul de alcool, îngrijirea vederii, vaccinare, etc.).

Despre Totem Communication

TOTEM Communication este o firmă specializată în cercetare şi comunicare. De mai mult de 7 ani compania oferă clienților săi servicii integrate de cercetare și comunicare în toate ariile, având expertiză pe subdomenii de nișă din mediul social, medical și farmaceutic, fiind una dintre puţinele firme din România de acest tip.

Portofoliul TOTEM cuprinde peste 300 de studii calitative şi cantitative cu nivel ridicat de dificultate, realizate în rândul a diverse categorii de populații și care au abordate teme unice în România sau în lume.

TOTEM Communication dispune de o rețea de operatori de interviu care acoperă toate judeţele ţării şi care conţine subreţele specializate în culegerea de date pe anumite populații specifice: medici, magistraţi, persoane defavorizate, persoane de etnie romă sau maghiară etc. Din dorința continuă de a îmbunătăți nivelul profesional al operatorilor cu care lucrează și pentru a creşte şi în acest fel calitatea serviciilor oferite clienţilor, din anul 2009 TOTEM Communication este furnizor de formare autorizat CNFPA pentru organizarea cursurilor de specializare pentru operatorii de interviu.

Agenția foloseşte tehnici moderne și inovatoare de studiere a pieței, utilizează și are impleme
ntate sau certificate trei sisteme de management şi colaborează cu numeroşi consultanţi de specialitate din diverse domenii (marketing, management, resurse umane, sociologie, psihologie, medicină).

Clienții TOTEM Communication sunt firme din sectorul guvernamental și privat, naționale și internaționale: Guvernul României - Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative – Direcţia Generală Anticorupţie, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei, Cercetării și Inovării, Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), JSI Research & Training Institute Inc, Compania Națională Loteria Română, AstraZeneca, Johnson&Johnson/Janssen-Cilag, Schering Plough, Ipsen Pharma, Abbott Laboratories, Labormed, Fundația Soros, KitchenShop, Rompan, International Development Research Center Canada, Council for Leather Exports India, Confederation of Indian Industry. Un alt segment al clienților TOTEM este reprezentat de agenții internaționale: UNICEF, USAID, UNDP, UNFPA.


TOTEM Communication
Dr. Bogdan Paunescu
Director Departament Cercetare
Str. Arh. Gh. Sterian nr. 6, Bucuresti
Tel: 0213215054
office@totem.com.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/totem-communication/prevalenta-fumatului-in-romania-2003-2010