Cum sa construiesti un banner publicitar care sa aiba succes si impact maxim

BUCURESTI - 9 decembrie 2011

Comunicat tip General in Media / Publicitate, Social, Internet

Fisiere atasate:

TradeAds-sondaj_ads.ppt

Bannerele publicitare au cel mai mare impact in randul utilizatorilor de internet din Romania daca mesajul este succint, contin elemente de senzational iar animatia si contrastul cromatic sunt folosite cu masura – releva un studiu realizat pe baza unui amplu sondaj online de Departamentul decercetareal TradeAds Interactive care opereaza platforma de publicitate Bursa de Reclama.

Studiul mai releva ca in timp ce barbatii sunt atrasi de bannerele bicrome, femeile au o afinitate pentru reclamele online cu o varietate de culori mai mare.Deloc surprinzator, romanii au un interes deosebit pentru bannerele care contin informatii despre preturi promotionale, oferte speciale si produse de calitate.

 

Ca metodologie in realizarea studiului, in locul fiecarei intrebari obisnuite din sondaje, respondentilor li s-au prezentat doua sau mai multe bannere reprezentand creatii similare, dar care se pot diferentia prin caracteristici legate de grafica, continut si mesaj.De asemenea, in locul raspunsurilor traditionale, respondentii au fost invitati sa dea click pe bannerul pe care il considera cel mai atragator pentru ei.                      Iata cateva dintre concluziile studiului:

Paleta de culori trebuie adaptata in functie de target

Mai bine de jumatate dintre respondenti (59,2%) au manifestat o atractie sporita pentru bannerul  cu varietatea de culori cea mai mare.  Sondajul a relevat existenta unei relatii intre genul respondentilor si gradul de incarcare cromatica: femeile au fost atrase mai mult decat barbatii de bannerele cu cele mai multe culori, in timp ce varianta bicroma a bannerului a inregistrat un numar dublu de clickuri din partea barbatilor.

Contrastul puternic nu este neaparat atragator

In ceea ce priveste raportul cromatic, respondentii au preferat un Banner de contrast mediu (45%), urmat de cel cu un contrast slab (31,5%).  Bannerul cu un contrast puternic a avut un impact scazut, plasandu-se pe ultima pozitie in preferintele respondentilor (23,5%). S-au observat diferente pe sexe, barbatii manifestand un interes sporit pentru contraste normale sau slabe, in timp ce femeile au fost atrase de contraste normale sau puternice. Pe criteriul varsta, persoanele tinere (14-50 ani) sunt mai receptive fata de contrastele normale sau puternice, in timp ce persoanele peste 50 ani prefera contraste normale sau slabe.

Animatiile trebuie folosite cu masura

Prezenta animatiei in banner a condus la un volum mai mare de clickuri pentru bannerul cu display dinamic (52,1%). Numarul respondentilor care au optat pentru un astfel de banner este apropiat de al celor ce au selectat bannerul cu display static (47,9%), probabil datorita agresivitatii animatiilor din bannere pe care utilizatorii de internet au intampinat-o in ultimii ani.

Mesajele succinte sunt cele mai potrivite

Cei mai multi dintre respondenti (68,1%) au optat pentru un text cat mai scurt, avantajul fiind capacitatea utilizatorului de internet de a capta mesajul bannerului inca de la primul contact vizual. Totodata bannerul  al carui text era capitalizat a inregistrat o rata de click cu aproape 50% mai mare. Putem trage de aici concluzia ca utilizatorii prefera ca textul sa fie succint si bine evidentiat.

Call to action atrage click-urile

Call to action este considerat a fi un element vital intr-un banner, prezentarea unei scurte informatii este necesara dar nu suficienta, prezenta unui indemn catre o actiune (click) este un factor ce atrage mai multi utilizatori de internet sa faca click pe un banner.  Studiul nostru arata insa faptul ca prezenta unui "call to action" nu este la fel de eficienta pe cat era in trecut, rata de click pe cele doua bannere fiind aproximativ egala (51,5% - 48,5%).

Marcile cunoscute sunt mult mai atractive

Un brand cunoscut are un impact mult mai mare in a castiga increderea unui utilizator, numarul respondentilor care prefera o marca notorie fiind de doua ori mai mare decat a celor care sunt dispusi sa experimenteze serviciile unei marci mai putin cunoscute (66,1%  versus 33,9%).

Calitatea produsului promovat conteaza

Calitatea unui produs este un element de interes major, dar in acelasi timp un produs de calitate este asociat, in general, cu un pret mai mare. Majoritatea utilizatorilor au ales banner-ul cu produsul de o calitate mai buna (61%), insa a existat si un procentaj rezonabil de respondenti care au ales produsul de o calitate redusa (39%).

Trei sferturi dintre utilizatorii de internet sunt interesati de preturi promotionale

S-a evidentiat ca promisiunea celui mai mic pret atrage mult mai mult decat prezentarea efectiva a pretului, aproape trei sferturi dintre respondenti fiind atrasi de posibilitatea achizitionarii produsului la un pret cat mai favorabil.

Ofertele speciale si produsele noi aduc click-uri

Ofertele speciale s-au aflat in preferintele respondentilor (59,4%). Totodata produsele de ultima generatie au atras un volum considerabil de clickuri, de pana la 5 ori mai mare decat al produselor mai putin noi (83.6%, respective 16.4%).

Elementele senzationale cresc impactul cu 300%

Afinitatea respondentilor pentru senzational este evidenta, bannerul in care se prezinta elemente senzationale realizand un numar de trei ori mai mare de clickuri. Impactul unor astfel de bannere este evident.

"Exista numeroase criterii de apreciere a calitatii creatiei publicitare, formulate indeobste de specialisti ai domeniului. Mult mai rar este insa testata perceptia utilizatorului de Internet, cel spre care este indreptat in fapt, continutul advertorial. Statistica, stiinta a subtilului, are puterea de detectie a tendintei si a factorilor latenti din cadrul proceselor psiho-socio-economice. Credem ca acest studiu va aduce completari si va raspunde unei intrebari fundamentale cu care se confrunta advertisingul: Cum trebuie sa arate un banner de succes?" – explica Raoul Savos, seful Departamentului de cercetare al TradeAds Interactive.

Studiul a fost realizat de Departamentul de Cercetare al TradeAds Interactive/Bursa de Reclama pe baza unui chestionar online cu 21 de intrebari, afisat pe 804 site-uri cu o audienta lunara de 8 milioane de unici.Numarul respondentilor  a fost de 3.053.Identificarea respondentilor s-a realizat prin adrese de e-mail si cookie, astfel asigurandu-se unicitatea fiecarui raspuns.Rata de click (CTR) a fost de 1,07%.

Studiul in extenso: http://www.slideshare.net/tradeads/trade-ads-sondajads-banner

Pentru detalii: research@tradeads.eu

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/tradeads-interactive-srl/cum-sa-construiesti-un-banner-publicitar-care-sa-aiba-succes-si-impact-maxim