Comunicat de presă post-eveniment conferința București 7 dec ”Acțiuni strategice pentru guvernare strategică” ID 130472

BUCURESTI - 8 decembrie 2015

Comunicat tip General in Social

Austromed Holding srl, în parteneriat cu bit education & consulting România srl, Asociaţia Comunelor din România şi expertul transnaţional bit management Beratung GmbH, a organizat luni, 7 decembrie 2015, ora 11.00, la Hotel Yesterday, București, o conferință de presă dedicată prezentării activităților complementare ale proiectului “Acţiuni strategice pentru dezvoltare strategică” ID 130472, desfășurat în perioada mai 2014 – decembrie 2015.

Obiectivul general al proiectului a corespuns cerințelor pieței muncii din România și a vizat facilitarea integrării ocupaționale, oferind grupului ţintă participant oportunitatea ocupării unui loc de muncă atractiv și durabil, capabil să îi asigure un venit decent. În acest scop, parteneriatul condus de Austromed Holding srl a realizat cursuri gratuite de calificare în profesii cu o deosebită importanță socială, aflate în expansiune în România şi cu mare căutare în ţări dezvoltate ale Uniunii Europene: „îngrijitoare de bătrâni la domiciliu”, “îngrijitoare de copii la domiciliu”, „babysitter“ și “ospătari”.

Persoanele din grupul țintă, reprezentate de  orice persoană inactivă sau ocupată în agricultura de subzistenţă, cu domiciliul în regiunile Bucureşti-Ilfov şi Sud Muntenia, judeţele Teleorman, Dâmboviţa şi Prahova, au beneficiat gratuit de consiliere profesională și mediere a muncii și au primit subvenţii pe toată durata prezenţei la cursuri.

Cursurile de calificare au fost completate cu cele de perfecționare: „competenţe informatice”, pentru dezvoltarea abilităţilor de lucru cu computerul, și cele de „competenţe antreprenoriale”, indispensabile înfiinţării şi conducerii propriei afaceri.

Conferința de presă a avut ca temă cele două programe desfășurate în cadrul proiectului nostru: Acțiuni de Consultanță și Asistență în vederea Dezvoltării Antreprenoriatului (ACADA) și Extinderea și Consolidarea Bunelor Practici Europene (ECBPE).

În cuvântul de deschidere, dl. Alexandru Lăpușan, manager de proiect, a descris etapele urmate de către cursanții participanți la programul ACADA, de la întocmirea unui plan de afaceri elaborat pe baza propriei idei, până la concretizarea acesteia și a precizat că aceștia au beneficiat și de consultanță juridică pentru înființarea unei firme.

După cum a afirmat managerul de proiect, pentru participanții la schimbul de experiență din Austria, programul ECBPE a adus, în afară de bucuria de a vedea o altă lume, și efecte pe termen lung, oferindu-le un bagaj de experiență și un câștig, atât pentru ei, cât și pentru zona în care-și vor desfășura activitatea”.

Dl. George Enescu, responsabil activităţi transnaţionale, a făcut o scurtă trecere în revistă a proiectului, a prezentat rolul specific al fiecărui partener în buna desfășurare a acestuia și a oferit date concrete legate de rezultate: 920 de persoane din grupul țintă participante la activățile proiectului, dintre care 268 au urmat cursuri de calificare, 698 cursuri de perfecționare, iar 95 de persoane și-au găsit loc de muncă. Decizia de a oferi cursanților un stagiu teoretic și practic în Austria a apărut ca o nevoie de a completa aspectele neacoperite în România ale programei de curs pentru îngrijirea bătrânilor. Astfel, cursanții au aprofundat în țara parteneră proceduri consolidate în zeci de ani de experiență, pe care au acum posibilitatea să le aplice și în țara noastră.

 Dl. Primar Benone Rababoc și-a exprimat speranța ca acest proiect, pe lângă avantajele individuale concrete, să aducă beneficii pe termen lung la nivelul societății, reflectate în capacitatea crescută de a satisface aceste nevoi sociale și de a produce o schimbare de mentalitate.

 Dl. Herwig Simoner, reprezentantul partenerului austriac, a punctat importanța know-how-ului companiei bit management Beratung GmbH și a enunțat motto-ul după care și-au desfășurat activitatea, ”Instruirea aduce rezultate”. Totodată, dl. Simoner și-a exprimat speranța ca ”participanții la programul ECBPE să devină, în regiunile în care se află, multiplicatori ai cunoștințelor teoretice și practice dobândite în Austria”.

 Dl. Sergiu Țâra, reprezentantul Asociației Comunelor din România, și-a manifestat bucuria pentru buna colaborare cu ceilalți parteneri din proiect și a menționat că rolul ACOR a fost acela de a identifica grupul țintă și de a relaționa cu reprezentanții administrației locale.

 În încheiere au fost adresate întrebări din partea presei și din partea unor reprezentanți ai instituțiilor cu incidență asupra domeniului de activitate al proiectului.

La conferință au luat parte primari ai comunelor din județele care au avut cursanți, reprezentanți ai instituțiilor centrale, precum și ai partenerilor din proiect: bit education & consulting România srl, Asociaţia Comunelor din România şi expertul transnaţional bit management Beratung GmbH, cursanți, formatori și reprezentanți ai mass-media.

 Proiectul, în valoare totală de 15.774.731,30 lei este o aplicaţie a strategiei Uniunii Europene de integrare profesională şi îmbunatăţire durabilă a nivelului de trai al persoanelor defavorizate şi s-a desfășurat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 “Investeşte în oameni!”, cu finanţare nerambursabilă din Fondul Social European.

 

 

Date de contact pentru informaţii suplimentare:

Alexandru Lăpușan, manager de proiect

Austromed Holding srl

Tel: 0732 33 88 77, fax: 021/317 49 17

e-mail: 130472-manager@austromed.ro

 

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/whizz-communication-srl/comunicat-de-presa-post-eveniment-conferinta-bucuresti-7-dec-actiuni-strategice-pentru-guvernare-strategica-id-130472