WWF: România stinge din nou lumina de Earth Hour

BUCURESTI - 10 martie 2010

Comunicat tip General in ONG

Pe 27 martie, de la 20:30, WWF România, alături de partenerii și susținătorii organizației, va da tonul stingerii luminilor din zeci de orașe, clădiri proeminente și instituții, invitând oamenii din toată țara să repete gestul, în casele lor. Astfel, România se alătură pentru a doua oară campaniei globale Earth Hour(Ora Pământului), până acum cea mai mare manifestare de mediu din toate timpurile. Astăzi WWF România lansează și pagina www.earth-hour.ro, platforma de comunicare a campaniei, pe care oricine se poate înscrie în calitate de susținător.

WWF: România stinge din nou lumina de Earth Hour

Anul acesta, WWF a ales sa transmită mesajul campaniei prin intermediul a doi ambasadori Earth Hour, care au îndeplinit acest rol și în 2009: Robin Barnett, Ambasadorul britanic la București și Zoli Toth, solistul trupei Sistem. Cu ajutorul lor, WWF va vorbi despre scopul campaniei și despre cum să devenim mai responsabili față de resursele pe care le consumăm zi de zi fără să ținem cont de faptul că acestea depășesc cu mult ceea ce planeta poate susține.

”Earth Hour este un moment de afirmarea a responsabilității fiecăruia dintre noi pentru felul în care alegem să trăim. Pentru impactul pe care stilul nostru de viață, de la marile aglomerări urbane la micile gesturi cotidiene, îl are asupra naturii și asupra vieții pe planetă. Stă în puterea noastră să dăm un semnal că am devenit mai constienți de asta și în România și că suntem pregătiți să ne implicăm. Schimbările climatice și degradarea mediului nu afectează doar speciile sălbatice de pe continente îndepărtate, ele afectează calitatea vieții noastre de fiecare zi.„ A declarat Luminița Tănasie, Director WWF România.

“Schimbările climatice sunt deja vizibile. Chiar zilele acestea am fost martorii unor variații bruște de temperatură, iar inundații masive și secete prelungite au afectat constant România în ultimii ani. Dar există soluții pentru protejarea mediului și fiecare dintre noi își poate aduce contribuția în acest sens. Circa 15 miliarde de tone de dioxid de carbon sunt eliberate anual în atmosferă ca urmare a unor activități asupra cărora avem control deplin, precum transportul personal sau încălzirea și luminarea locuinței. Așadar, putem lupta împotriva schimbărilor climatice dacă facem alegerile zilnice corecte. Apreciez în mod deosebit inițiativa Earth Hour tocmai pentru că ne arată cât de multe resurse ale Planetei putem salva într-o singură oră de consum energetic moderat”, a declarat Ambasadorul britanic Robin Barnett.

”Ecologia nu e fizică cuantică, este ceva pe înțelesul tuturor. Ecologia nu cere sacrificii, înseamnă doar minim bun simț. Fiecare este ecologist la el acasă: pastrează curațenia, duce gunoiul în locuri special amenajate, nu face risipă de apă, gaze și curent electric. Pe 27 martie 2010, la ora 20:30, de Ora Pământului, te invit să fii ecologist la nivel planetar: stinge lumina!” , a declarat Zoli Toth , Ambasador Earth Hour.


Cine va stinge lumina pe 27 martie, de la 20:30 la 21:30?

92 de țări au anunțat deja susținerea campaniei Earth Hour 2010. România se înscrie pe lista țărilor participante cu 22 de orașe care au răspuns pozitiv, până acum, invitației adresate de WWF România tuturor primăriilor din țară. Toate aceste orașe vor stinge luminile clădirilor emblematice din oraș, ale monumentelor și ale sediilor instituțiilor locale, prin promovarea mesajului Earth Hour în rândul cetățenilor orașului, sau prin organizarea de evenimente în seara de 27 martie.

Bucureștiul se va număra, ca și anul trecut, printre capitalele lumii care vor stinge luminile în semn de susținere a cauzei Earth Hour. Pe 27 martie, de la 20:30, mai multe clădiri proeminente din oraș se vor cufunda în întuneric timp de o oră. Ca și în 2009, WWF va organiza, împreună cu Zoli Toth, ambasador Earth Hour pentru România, un eveniment special, care nu va implica folosirea surselor de curent. În aceaşi seară, datorită reducerii poluării luminoase ca urmare a stingerii luminilor, Astroclubul București va invita din nou bucureștenii să se bucure de mulțimea de stele mult mai vizibile.

WWF va disemina mesajul Earth Hour și în rândul elevilor și studenților și va încuraja companiile din România să participe la eveniment. De altfel, pe pagina de internet dedicată campaniei din România, www.earth-hour.ro, există o secțiune specială care pune la dispoziție idei de acțiuni și evenimente, concepute special pentru 3 categorii – orașe, companii și școli/universități. Tot aici se pot descărca materiale de promovare a campaniei, inclusiv un soft special pentru bloguri și o serie de cărți poștale virtuale pe care orice utilizator le poate trimite prietenilor.

Pe 25 martie, WWF și Ambasada britanică la București, în colaborare cu WWF Bulgaria și Ambasada britanică la Sofia, vor organiza o videoconferință în care vor invita reprezentanți din mai multe companii prezente în cele două țări, pentru a pune în discuție oportunitățile pe care le poate aduce o economie verde.

Parteneri în campania Earth Hour România 2010 sunt: ARCUB/Primăria Municipiului Bucureşti, Ambasada britanică la București, British Council, Astroclubul Bucureşti, Ogilvy&Mather România, Elevate, Star Management, Mai Mult Verde, Asociaţia Greenitiative și Organizația L.E.A.P.
Parteneri media : TVR, Europa FM, Jurnalul Naţional, Hotnews, Euractiv, Zile și Nopți, UTV, Trilulilu, Terra Magazin, Bio Planet și Verdecrud Media.

Earth Hour, cea mai mare manifestare de mediu din istorie

Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.

În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. Construcţii emblematice precum Golden Gate Bridge din San Francisco, Colosseum-ul din Roma sau panoul Coca-Cola din Times Square au rămas în întuneric. Celebrităţi din lumea filmului, a muzicii şi a artei s-au alăturat iniţiativei WWF.

În 2009, aproape un miliard de oameni din 4100 de oraşe de pe mapamond au stins lumina pentru a trimite liderilor lumii un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice. Campania Earth Hour 2009 a devenit, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile.

Earth Hour în România

În 2009 România a participat pentru prima oară la campania globală în calitate de țară oficială Earth Hour, la inițiativa WWF, organizația care coordonează de 4 ani campania globală.
Pe 28 martie, între 20:30 și 21:30, 2 milioane de români au stins luminile in casele lor, conform datelor furnizate de Dispeceratul Energetic Național. În total, 15 orașe au susținut și au promovat campania, în calitate de Orașe Oficiale Earth Hour.

La Bucureşti au stins luminile: Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Teatrul Naţional Bucureşti, Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Muzeul Naţional de Artă, Opera Romană, Hotelul Intercontinental şi Magazinul Cocor. În Piaţa Constituţiei, sute de susţinători şi voluntari WWF au format, cu lumânări, numărul 60, simbolul evenimentului. Trupa Sistem a susţinut un concert 100% unplugged, iar Astroclubul Bucureşti le-a arătat bucureştenilor corpuri cereşti a căror vizibilitate este foarte redusă de obicei din cauza poluării luminoase din Capitală. Evenimente similare s-au organizat și în celelalte orașe partenere în campanie.

Peste 30 de companii au contribuit la succesul campaniei, comunicând mesajul Earth Hour către angajaţii şi clienţii lor şi întrerupând iluminatul la sediile din Bucureşti şi din ţară.
În luna septembrie 2009 campania Earth Hour România a primit distincția Golden Award for Excellence, în cadrul PR Award.

Note pentru editori
Cele 22 de orașe care au confirmat, până acum, participarea la Earth Hour 2010, sunt: Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Botoșani, Brăila, Buftea, Constanța, Craiova, Deva, Focșani, Giurgiu, Miercurea Ciuc, Mizil, Piatra Neamț, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Timișoara, București.
Mai multe detalii despre campania Earth Hour România puteţi citi pe site-ul www.earth-hour.ro.
Pentru a afla noutăți despre campania internațională accesați pagina www.earthhour.org.

Despre WWF Dunare-Carpati Romania

Despre WWF (World Wide Fund for Nature):
Înfiinţată în anul 1961, WWF este cea mai importantă organizaţie internaţională care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura, prin:
•conservarea diversităţii biologice la nivel mondial;
•utilizarea raţională a resurselor naturale regenerabile;
•reducerea poluării şi a consumului iraţional.
WWF Programul Dunăre-Carpaţi România urmăreşte conservarea mediului natural şi a proceselor ecologice în România şi în regiunea Dunăre-Carpaţi, iniţiind, derulând şi sprijinind proiecte pentru păstrarea diversităţii biologice, a speciilor sălbatice şi ecosistemelor naturale. Detalii la: www.panda.org/romania.


Pentru mai multe informații vă rog contactați :
WWF Programul Dunăre-Carpați România, Ioana Beţieanu, Communications Officer, ibetieanu@wwfdcp.ro, tel. 0730 098 716

ibetieanu@wwfdcp.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/wwf-dunare-carpati-romania/wwf-romania-stinge-din-nou-lumina-de-earth-hour