Watumi Festival & Fringe, 22 -26 iulie 2009 Brasov

Locul desfasurarii: Brasov

Organizator: Asociatia pentru Sustinerea si Promovarea Artistilor

Watumi Festival & Fringe, 22 -26 iulie 2009 Brasov

Primul festival Fringe din România, Watumi Festival & Fringe, va avea loc la Brașov, în perioada 22-26 iulie, într-un spațiu destinat celebrării artelor și libertății de exprimare.

Watumi Festival & Fringe este primul festival care introduce noțiunea de Fringe în România. Inițierea unui Fringe Festival în Europa de Est a stârnit un larg interes în lumea creației. Artiști din Franța, Anglia, Coreea, Belgia, Germania, Turcia și-au anunțat deja participarea, chiar înaintea lansării oficiale a proiectului. Conceptul de Fringe s-a născut în 1947, în Edinburgh, când opt trupe de actori au performat, fără să fi fost invitate, la primul Festival Internațional din Edinburgh. Acest demers a revoluționat ideea de festival de artă, permițând artiștilor liber profesioniști să se adreseze publicului în cadrul unei manifestări artistice de amploare.
Watumi Festival & Fringe promovează arta în diversele ei forme de manifestare, iar programul ediției din acest an cuprinde evenimente din aria artelor scenice, artelor vizuale, arta urbana, artizanat și bineînțeles muzică. Pe durata a cinci zile în această vară, Brașovul prinde viaţă atât în spaţii deschise, pieţe publice, parcuri şi străzi, cât şi în interioare special amenajate.
Secțiunea Fringe a WFF este concepută ca un spațiu deschis al artelor, pe care artiștii profesioniști și debutanți sunt invitați să-l reinventeze. Fringe este un spațiu viu, efervescent în care se întâlnesc, se exprimă și creează artiști plastici, actori, muzicieni, acrobați, fotografi, comedianți, mimi, dansatori. Granițele dintre artist și public tind să dispară, iar spectatorul este invitat să iasă din contemplarea pasivă și să-și exploreze latura creativă, să participe. Tinerii iubesc aceste festivaluri pentru că ideea de Fringe este asociată cu liberalizarea artei, cu coborârea sa din turnul de fildeș către publicul larg.
Toții artiștii sunt încurajați să profite de mediul oportun și de ambianța boemă ale WFF pentru a recompune propriul lor univers estetic pe străzile Brașovului. Participarea artiștilor la secțiunea Fringe a WFF se face printr-o înscriere online la www.watumi.ro.
Misiunea Watumi Festival & Fringe este să ofere o platformă de expunere oricărui artist și să transmită un mesaj pozitiv publicului său. Watumi Festival & Fringe se adresează unei largi categorii de public. Prin natura sa, WFF răspunde unei cereri în creștere de artă neconvențională, adresându-se publicului tânăr și cultivat, dar și publicului matur sau consumatorului tradițional de artă. De asemenea, WFF vine în întâmpinarea artiștilor şi specialiștilor interesați de fenomenul cultural facilitându-le șansa unei comunicări directe.
Locaţiile Watumi Festival & Fringe de anul acesta: Piaţa Sfatului, Cetatea Braşov, Bastionul Ţesătorilor, Parcul Titulescu, Teatrul Dramatic “Sică Alexandrescu”, Muzeul Prima Şcoală Românească, Canalul şi Bastionul Graft, Turnul Alb şi Turnul Negru, Muzeul de Etnografie, Muzeul de Istorie, Casa Negustorilor, Centrul Musashino, Centrul Cultural Reduta, Pietrele lui Solomon, alte piaţete şi locuri stradale special amenajate.
Watumi Festival & Fringe este organizat de Asociaţia pentru Susţinerea şi Promovarea Artiştilor, înființată din dorința de a crea un climat benefic exprimării valorilor culturale și artistice. Misiunea ASPA este aceea de a facilita, intermedia și de a pune în valoare interacţiunea dintre om şi arte, arhitectură, filozofie, ecologie, tehnologie şi de a releva modul în care toate acestea relaţionează cu noţiunea de oraş. Obiectivul principal al ASPA este să promoveze multiculturalitatea și să susțină schimbul intercultural. ASPA colaborează cu artişti, ONG-uri, cu centre şi instituţii culturale.


Oana Calnegru
WFF Communications Manager
0756.037.777

Despre ZEBRANO

Deutsche Post DHL este liderul mondial in servicii de curierat si logistica.
Deutsche Post impreuna cu DHL ofera un portofoliu unic de servicii logistice (DHL) si de comunicare (Deutsche Post). Grupul ofera clientilor sai atat produse standardizate usor de utilizat, precum si abordari inovatoare si solutii personalizate - de la dialog marketing pana la lanturi de aprovizionare industriale. Peste 500.000 de angajati in peste 220 tari si teritorii formeaza o retea globala axata pe servicii, calitate si durabilitate. Grupul este responsabil social, cu programe in zonele de protectie a climei, ajutoare in caz de dezastre si cursuri de educatie si formare profesionala. In 2008, veniturile Deutsche Post DHL au depasit € 54 miliarde de euro.
The postal service for Germany. The logistics company for the world.

Participare: Intrare libera