Au devenit serviciile de curierat cele mai importante servicii în timpul stării de urgență?

BUCURESTI - 4 mai 2020

Comunicat tip General in Auto

Nu cu mult timp în urmă, livratorii erau considerați muncitori necalificați și fiecare client avea ceva de comentat la adresa lor. Acum au devenit un pilon important în lupta pentru controlarea epidemiei cu noul coronavirus. Șoferii cu autoutilitarele pline cu colete străbat străzile pustii și se străduiesc ca toată lumea - inclusiv bătrânii și persoanele defavorizate - să aibă cele necesare perioadei de autoizolare și distanțare socială.

.

.

Magazinele au devenit mai aglomerate decât în perioada Crăciunului, iar personalul este epuizat, rafturile sunt goale și clienții agitați. Trăim vremuri complicate și nimeni nu știe la ce să se aștepte în continuare.

Curierii și șoferii au devenit foarte importanți în aprovizionarea magazinelor și livrarea coletelor către populație. Străzile golite le ușurează munca, la fel și tehnologia modernă a autoutilitarelor Iveco Daily. Dacă în alte vremuri abia observam armata de curieri ce ne aduceau comenzile plasate în mediul online, acum sunt așteptați cu nerăbdare. Iar clienții sunt foarte recunoscători pentru munca lor.

Vehiculele comerciale Iveco Daily sunt la fel de importante ca și curierii și șoferii livratori ce ajută persoanele în vârstă și pe cei ce practică autoizolarea și distanțarea socială să-și primească coletele cu alimente și produse de igienă. Chiar dacă nu a fost recunscut oficial rolul curierilor, acesta este considerat de către clienți la fel de important ca cel al doctorilor, asistentelor și lucrătorilor sociali.

Aproape întreaga noastră lume s-a schimbat radical, într-un timp foarte scurt: lucrăm de acasă, învățăm de acasă, ne jucăm în casă, mâncăm numai acasă; în social media au apărut poze cu rafturi golite în supermarketuri, majoritatea comenzilor plasate online conțin conserve, paste, hârtie igienică și apă îmbuteliată, websiteurile supermarketurilor n-au făcut față traficului exploziv iar intervalele de livrare disponibile sunt tot mai greu de găsit. 

Firmele de curierat s-au adaptat și lucrează acum la foc continuu, șoferii implementând noi reguli stricte de igienă și orare de livrare. Deși recomandările de distanțare socială au devenit obligatorii, curierii trebuie să înmâneze coletele oamenilor și să încaseze banii. Majoritatea companiilor de curierat și-au îmbunătățit parcul auto cu autoutilitare moderne și eficiente și au creat reguli pentru livrarea fără contact pentru siguranța tuturor.

Curierii, chiar dacă nu sunt doctori sau asistente medicale, fac una dintre cele mai importante dar și riscante munci în această perioadă, fiind în același timp cel mai puțin protejați.

Chiar dacă, de exemplu, într-un Iveco Daily experiența condusului și condițiile din cabina sa sunt o experiență extraordinară, tot rămâne stresul expunerii zilnice la mediul din blocuri, clădiri de birouri și casele oamenilor, inclusiv manevrarea coletelor și preluarea lor de la magazinele online.

În aceste vremuri fără precedent, este greu să nu apreciezi importanța șoferilor de pe autoutilitare și curierii pentru cei vulnerabili în față noului coronavirus sau chiar aflați în carantină. Chiar dacă autoritățile nu o spun, clienții au înteles că aceștia reprezintă un serviciu esențial și  nu e loc de modestie aici. Da, de la mașină la șofer, firmele de curierat și livratorii sunt elemente cheie în asigurarea stării de bine și siguranței populației izolate la domiciliu. 

Fiecare curier își face treaba, îngrijorat să nu ia sau să transmită virusul, găsind protecție și confort în cabina mașinii sale comerciale. Parcările sunt pline de mașini nefolosite de multe săptămâni, apartamentele sunt zgomotoase și străzile goale - doar motorul silențios al mașinii de livrare se alătură ciripitului păsărilor bucuroase că a venit, totuși, primăvara.