ANPC reinstaureaza monopolul in Romania

BUCURESTI - 18 martie 2013

Comunicat tip General in Afaceri, Industrie

Pe 19 martie, aurul se va intoarce la monopolul ceausist. ANPC reinstaureaza monopolul in Romania. Bijutierii romani condamnati la intoarcerea in comunism. Dupa criza, ANPC da o noua lovitura producatorilor si comerciantilor romani de bijuterii. Discriminarea producatorilor romani de bijuterii fata de cei europeni. ANPC incurajeaza evaziunea in domeniul bijutieriilor.

UNIUNEA GENERALA A INDUSTRIASILOR DIN ROMANIA (UGIR –1903)

CONFEDERATIA NATIONALA A OPERATORILOR CU METALE SI PIETRE PRETIOASE DIAMOND GOLD

SI

PATRONATUL BIJUTIERILOR DIN ROMANIA

COMUNICAT DE PRESA

1. Pe 19 martie, aurul se va intoarce la monopolul ceausist

2. ANPC reinstaureaza monopolul in Romania

3. Bijutierii romani condamnati la intoarcerea in comunism

4. Dupa criza, ANPC da o noua lovitura producatorilor si comerciantilor romani de bijuterii

5. Discriminarea producatorilor romani de bijuterii fata de cei europeni

6. ANPC incurajeaza evaziunea in domeniul bijutieriilor

7. Din noua lege a marcarii castiga SACOSARII

8. Comerciantii din domeniu trebuie sa se aprovizioneze un an inainte, astfel incat marcatorii ANPC sa reuseasca aplicarea MARCII DE STAT

9. Mirii trebuie sa aleaga cu multe luni inainte de eveniment verighetele pentru ca marcatorii ANPC sa opereze in timp util marcarea

10. Proiectul de lege care prevede monopolul comunist se afla pe ordinea de zi a urmatorului plen a Camerei Deputatilor, ajungand acolo prin LEGIFERARE MASCATA, incalcand legile interne si Directivele Europene in materie de legiferare

11. Aproximativ 100.000 de persoane direct angajate si cel putin 300.000 de mii de persoane indirect implicate in aceasta ramura economica vor pierde total sau partial existenta

12. Bugetul va fi incarcat cu investitii in locatii, dotari tehnice si in salarii pentru o” armata” de specialisti pe care nu ii avem in tara

13. Coruptia va fi iminenta

14. Consumatorii vor plati preturi mai mari

Referitor la proiectul de lege pentru modificarea si completarea OUG 190/2000

insotit de Nota de fundamentare propusa de initiator

reprezentantii organizatiilor civice, patronatele si confederatiile patronale din ramura economica a operatiunilor cu metale si pietre pretioase, analizand propunerile Proiectului de Lege si Nota de fundamentare, formuleaza urmatoarele observatii:

1. Proiectul de lege propus nu respecta reglementarile legislative interne si Directivele Europene privind transparenta in actul de legiferare, sub urmatoarele aspecte:

• Proiectul de act normativ nu stimuleaza participarea activa a cetatenilor in procesul de elaborare a actului normativ, incalcand astfel un scop fundamental al acestei legi;

• Nu s-a realizat informarea in prealabil, din oficiu, a persoanelor direct vizate, operatorii cu metale si pietre pretioase sau reprezentantii acestora, incalcand astfel un alt principiu fundamental al legii;

• Acest proiect nu a fost supus consultarii organizatiilor civice din domeniu, si anume patronatele ca organizatii legal constituite care reprezinta peste 95% din totalul operatorilor din domeniu, incalcand astfel un principiu fundamental al legii;

• Proiectul nu urmareste participarea activa a cetatenilor in procesul de elaborare a acestuia, sedintele autoritatii, care au facut obiectul proiectului de act normativ, nefiind publice in conditiile legii;

• Anuntul referitor la elaborarea acestui proiect de act normativ trebuia adus la cunostinta publicului cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice;

• Dat fiind faptul ca proiectul de act normativ propus de initiator are efect dramatic asupra intregii ramuri economice si a intereselor operatorilor, proiectul trebuia sa fi fost transmis de catre initiator catre organizatiile reprezentative din ramura.

2. Proiectul nu a fost prezentat in CES, in vederea dezbaterii si formularii unui aviz, incalcand astfel reglementarile legale cu privire la actul de legiferare in vigoare.

3. Nota de fundamentare a proiectului de act normativ nu evalueaza in niciun fel impactul socio-economic al acestui proiect: nu se refera corect la impactul macroeconomic, impactul asupra mediului concurential, impactul asupra mediului de afaceri, impactul asupra Bugetului si, in mod cu totul special, impactul social, in conditiile in care existenta materiala a cel putin 100.000 de persoane vor fi afectate direct, iar indirect, cel putin 300.000, prin implementarea acestui proiect.

4. Nota de fundamentare a proiectului nu descrie niciun fel de consultari efectuate in vederea elaborarii proiectului de act normativ, nici cu operatorii nici cu organizatiile non- guvernametale din domeniu.

5. Atat nota de fundamentare, cat si avizele, dateaza din anii 2010 si 2011, fiind depasite si invalidate de dezvoltarea pietei si a societatii.

6. Legea incalca principiile Directivei Europene 123, directiva invocata ca motiv pentru initierea proiectului, cu privire la interzicerea dublei autorizari de catre institutiile statului.

7. Legea creaza o discriminare a operatorilor autohtoni care sunt supusi unei duble autorizari si reavizari total inutile si nejustificate, fata de operatorii din alte state ale C.E. care au, in general, o singura autorizare sau inregistrare de efectuat.

8. Legea constituie o bariera severa in libera circulatie a marfurilor, pilon fundamental al U.E.

9. Legea genereaza bugetului cheltuieli suplimentare prin alocare de locatii, dotarea tehnica costisitoare a acestora si calificarea specialistilor necesari, pentru a efectua operatiunile obligatorii prevazute de proiect.

10. Legea genereaza circumstante care, inevitabil, vor conduce la coruptie si evaziune fiscala.

11. In cazul promulgarii legii s-ar infiinta o supravizare a unor operatiuni comerciale, efectuate numai de catre o institutie de stat si anume ANPC-ul, ceea ce inseamna monopol.

12. Prin acest proiect se pare ca ANPC-ul a pierdut scopul sau din vedere si anume protectia consumatorilor in schimbul exercitarii unei supravizari non valoare printr-o a 3-a marcare a obiectelor din metale pretioase, inutila.

13. Acest proiect contine o creanta majora prin nereglementarea domeniului de pietre pretioase, deoarece ponderea la comercializarea obiectelor din metale pretioase cu continut de pietre pretioase a crescut considerabil.

14. Adoptarea de acte normative in lipsa consultarii partenerilor sociali a devenit o practica a Guvernarii PDL-UNPR-UDMR Boc-Ungureanu,

pe care actuala Putere politica, cel putin la nivel declarativ a sustinut ca nu o va continua.

De asemenea, formulam urmatoarele solicitari si propuneri:

Propunem ca proiectul de act normativ sa fie intors in Consiliul Socio-Econom si in Comisiile Parlamentare pentru a putea indrepta carentele continute in acest proiect. .

Din cauza promovarii proiectului de act normativ in absenta consultarii organizatiilor patronale reprezentative din domeniu, organizatia noastra solicita initiatorului o intalnire in care sa fie dezbatut public proiectul de act normativ la care sa fie invitate organizatiile mai sus mentionate, la fel solicitam, participarea reprezentantilor organizatiilor patronale la dezbaterile in comisiile parlamentare, pentru a putea sustine corect aspectele tehnice ale acestei legi.

In situatia in care nu se va da curs solicitarii noastre, facem precizarea ca orice persoana care se va considera vatamata in drepturile sale, prevazute de lege, va avea dreptul de a formula plangere in conditiile Legii contenciosului administrativ.

Patronatul Bijutierilor din Romania

Presedinte: Heinz KARL, tel: 0722500611

Confederatia Nationala a Oparatorilor cu Metale si Pietre Pretioase - DIAMOND GOLD

Presedinte : MIHAIL PACIOIANU