ARACO isi exprima ingrijorarea legata de stagnarea sectorului de constructii-investitii in Romania

BUCURESTI - 27 aprilie 2005

Comunicat tip General in Constructii

Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii si-a exprimat public ingrijorarea cu privire la stagnarea sectorului de constructii-investitii din tara noastra cu prilejul unei conferinte de presa organizata azi, 27.04, la sediul IPCT din Bucuresti.

La eveniment au participat Marcel Florescu, Presedinte ARACO, Marin Cristea, Director General ARACO , Alexandru Dobre si Nicolae Constantinescu, experti ARACO in infrastructura, alaturi de numerosi jurnalisti.

Cu aceasta ocazie initiatorii conferintei de presa au transmis un mesaj ferm catre Presedintele Romaniei Traian Basescu, catre Primul Ministru Calin Popescu Tariceanu precum si catre Theodor Stolojan,Consilier Prezidential si Mugur Isarescu, Guvernator al BNR, prin care li se cere acestora, in numele celor 320.000 de salariati membrii ARACO, sa aprobe imediat demararea lucrarilor la autostrada Bucuresti-Brasov.

Potrivit materialului prezentat de ARACO, lucrarile la autostrada Bucuresti-Brasov ar putea incepe in orice moment deoare toate studiile de fezabilitate precum si initializarea contractului de Parteneriat Public Privat sunt gata inca din vara anului trecut, avand acceptul Fondului Monetar International si avizul consultantilor Atkins U.K. si ING Londra.

“Nu inteleg cum reprezentantii Ministerului Transportului nu au gasit de cuvinta sa invite firmele de constructii care vor sa finanteze in sistem de Parteneriat Public Privat construirea autostrazii Bucuresti-Brasov la negoceri in conditiile in care acestea nu sunt orisicine ci sunt Vinci(Franta), cea mai mare firma de constructii din lume si Strabag(Austria-Germania) cea mai mare firma de constructii din Europa”, a declarat Alexandru Dobre, expert in infrastructura al ARACO.

S-a reafirmat deasemenea faptul ca autostrada Bucuresti-Brasov nu intra in contradicitie cu autostrada Nadlag-Sibiu-Pitesti, unde finantarea se va face de catre organisme financiare ale Uniunii europene, ci vine in completarea acesteia, mai ales in conditiile in care Bucuresti-Brasov ar putea fi gata pana in 2008 in timp ce Pitesti-Sibiu abia ar incepe in 2010.



Conform studiilor FMI, construirea autostrazii Bucuresti-Brasov in regim de Parteneriat Public Privat este cea mai buna solutie pentru Romania deaorece suma rambursata de statul Roman in 30 de ani, timp in care se ofera si garantie lucrarilor de catre investitor, este mai mica decat suma rambursata pentru un credit extern necesar acoperiri costurilor de construirea a autostrazii prin efort propriu la care se adauga si sumele necesare anual pentru intretinerea autostrazii; in 20 de ani sumele destinate intretinerii autostrazii dubleaza costul initial.

“Am aflat ca domnii din MinisterulTtransporturilor nu vor autostrada in regim de Parteneriat Public Privat deoarece peste trei ani o s acurga rauri de bani dinspre Uniunea Europeana catre Romania. Eu sunt de parere ca nu trebuie luata in calcul o asemenea supozitie, iar daca vor veni totusi acesti bani multi, avem destule drumuri de reabilitat asa ca nu o sa ramana neutilizati.”, a mai spus Alexandru Dobre.

Despre AdEntity

Romania s-a angajat sa construiasaca 3.000 de kilometri de autostrazi insa in ritmul actual de aproximativ 12 kilometri/an acest lucru va fi realizat in abia urmatorii 200 de ani, tocmai de aceea “putem afirma fara rezerve ca demararea imediata a lucrarilor la autostrada Bucuresti-Brasov reprezinta in domeniu, prioritatea nr.1 in Romania”, se mai arata in declaratia publica facuta de ARACO cu ocazia conferintei de presa.

In prezent tara noastra se afla pe unul dintre ultimele locuri din Europa in ceea ce priveste lungimea autostrazilor detinute, avand ca efect cea mai mare rata de accidente rutiere cauzate de starea proasta a drumurilor.



ARACO:Alexandru Dobre, expert infrastructura, tel.0726.191.128
Adentity: L.D.Ionescu, partener asociat
tel.0726.70.40.80/0788.70.40.80
office@adentity.ro

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/adentity/araco-isi-exprima-ingrijorarea-legata-de-stagnarea-sectorului-de-constructii-investitii-in-romania