Vinci, cea mai mare companie de constructii din lume, acuza Ministerul Transporturilor de lipsa de dialog in problema autostrazii Bucuresti-Brasov

BUCURESTI - 5 mai 2005

Comunicat tip General in Constructii

Compania franceza Vinci, lider mondial in domeniul constructiilor, reactioneaza fata de decizia arbitrara a Ministerului Transporturilor de a sista negocierile pentru constructia autostrazii Bucuresti-Brasov, printr-un mesaj transmis presei de catre Joel Petit, Responsabil pentru Megaproiecte in Europa de Est al grupului Vinci, mesaj pe care il redam integral:

“Am fost surprinsi sa aflam prin intermediul presei despre pozitia MTCT privind contractele de Parteneriat Public Privat, de vreme ce noi adresasem doua scrisori ministrului Gheorghe Dobre prin care solicitam o intalnire cu dumnealui sau cu unul dintre reprezentantii sai, tocmai pentru a-i cunoaste pozitia si a relua negocierile privind construirea tronsonului Comarnic-Predeal ca parte a autostrazii Bucuresti-Brasov.
Desi am negociat timp de aproape un an cu reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru a ne finaliza contractul, de atunci nu am mai fost informati cu privire la situatia acestuia, scrisorile noastre au ramas fara raspuns, iar acum aflam stirile rele din ziare.
Suntem una dintre primele companii de constructii din lume, am putea spune chiar prima. Prin constructia tronsonului de autostrada Comarnic – Predeal, suntem increzatori ca am putea sa ne continuam politica de investitii in constructii in Romania, incepute inca din anul 2000 si sa creiem locuri de munca pentru aproximativ 5.000 de muncitori romani.
Proiectul nostru este gata de demarare si noi suntem pregatiti sa aducem fondurile necesare constructiei fara garantii guvernamentale sau scrisori de comfort, iar in calitate de investitor, suntem obligati sa respectam durata scurta de constructie, de aproximativ 4 ani, pentru care ne-am luat angajamentul.
Simtim insa ca suntem prea putin luati in consideratie si ni se refuza dreptul la dialog si negocieri fara nici o explicatie, cu toate ca prin valoarea si importanta investitiei pe care vrem sa o facem in Romania ne situam in topul investitorilor straini din tara dumneavoastra.”
Compania franceza Vinci este, alaturi de cea austriaca Strabag si cea israeliana Ashtrom, parte a investitorilor care ar fi trebuit sa finanteze si sa construiasca in regim de Parteneriat Public Privat autostrada Bucuresti-Brasov.

Despre AdEntity

Cu toate ca traseul Bucuresti-Brasov este singurul din Romania pe care se impune o investitie intr-o autostrada datorita traficului zilnic de masini foarte mare si cu toate ca studiul consultantilor internationali Atkins UK si ING UK recomanda statului roman sa efectueze aceasta constructie in Parteneriat Public Privat si nu prin efortul direct al statului deoarece exista “value for money”, ministrul transporturilor Gheorghe Dobre a sistat unilateral si fara nici un avertisment acest proiect.
Ca urmare a deciziei Ministerului Transporturilor despre care au luat act prin intermediul presei, deja compania austriaca Strabag se pregateste sa dea in judecata statul roman.
Aceiasi masura ar putea fi intreprinsa si de catre compania franceza Vinci in urma unei decizii ce va fi luata saptamana viitoare cu ocazia intrunirii conducerii grupului la nivel mondial.
Vinci Construction isi desfasoara activitatea in peste 80 de tari, avand 127.000 de salariati si o cifra de afaceri la nivelul anului 2003 de 18,1 miliarde euro.


Vinci Construction – Joel Petit, Responsabil pentru Megaproiecte in Europa de Est, telefon mobil: 0033.626.767.967,
jpetit@vinci-construction.com

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/adentity/vinci-cea-mai-mare-companie-de-constructii-din-lume-acuza-ministerul-transporturilor-de-lipsa-de-dialog-in-problema-autostrazii-bucuresti-brasov