Dodge Nitro de la Crysler si Buzz Marketing-ul

Brasov - 25 februarie 2009

Comunicat tip General in Media / Publicitate

Acum 2 zile cei de la Crysler au lansat un concurs “Find Dodge Nitro“. Ideea concursului este una cat se poate de simpla si geniala in acelasi timp: simpla pentru ca tot ce ai de facut pentru a intra in cursa pentru marele premiu constand intr-un SUV Dodge Nitro este sa ghicesti pe ce strada este parcat autoturismul oferit ca premiu, iar genialitatea ideii provine din insasi simplitatea ei si prin faptul ca starneste rumoare - esenta buzz marketingului.

Masina este rulata, are 10.000 de kilometri la bord, proveniti probabil din faptul ca a fost folosita pentru drive-teste, si asta starneste controverse… unii stramba din nas de parca s-ar cauta la dinti calul de dar, insa stim bine faptul ca vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acri…

Altii, mai putin pretentiosi, ar lua cu draga inima masina acasa chiar daca e la mana a doua dar se lovesc de faptul ca nu pot sti pe ce straduta din capitala Romaniei este parcata. Spiritele se revolta, se vocifereaza ca e nedrept ca la acest concurs sa poata participa doar bucurestenii sau si mai rau doar cei de pe strada unde este parcata masina, ori doar cei din cartierul unde se afla strada pe care este parcat premiul ravnit de multi. Se emite ideea aranjarii concursului din start, cum ca se stie castigatorul si concursul e doar praf aruncat in ochi.

Unii se fotografiaza alaturi masina oferita ca premiu, posteaza pozele pe blogul personal, dar egoismul nu-i lasa sa spuna si altora strada pe care se afla parcata. Altii, care stiu ca e doar o chestiune de ore pana tot targul va vorbi despre aceasta, posteaza pe blogul personal locatia exacta unde este parcat Dodge Nitro. Aici s-ar putea ca organizatorul concursului sa fi pus in aplicare un alt principiu de buzz margeting: incearca sa pastrezi cat mai mult secretul si fa in asa fel ca lucrurile sa para invaluite in mister. Dar se poate prea bine ca totul sa fie pura coincidenta… tot mai multi bloggeri scriu despre aceasta campanie…

La un moment dat organizatorul pare a fi deranjat de faptul ca este alterat spiritul competitional si ca numele strazii pe care este parcat SUV-ul Dodge Nitro circula prin viu grai de la om la om… vedeti cum buzz marketingul isi face din nou treaba: incearca sa interzici ca oamenii sa vorbeasca despre un lucru si tot mai multi oameni vor vorbi despre el. Cateva ore mai tarziu organizatorul intra din nou in scena infirmand scenariul de mai sus, acum sunt constienti de faptul ca nu pot ingradi dreptul la libera exprimare a oamenilor… buzz marketingul e iarasi pe baricade: creaza confuzie, da-le oamenilor un motiv sa vorbeasca fiecare folosind propriile argumente… (sursa: konkurs.ro, vedeti comentariile)

Bulgarele de zapada al buzz marketing-ului incepe sa prinda contur si devine tot mai mare: dupa ce dimineata a fost vehiculata strada Calea Rahovei ca fiind locul unde este parcat Dodge Nitro, seara o noua strada apare la orizont: strada Uranus.
Paradoxal, sau nu, dar pentru ambele strazi, in pagina dedicata concursului, ti se spune ca e corect… logic ar parea ca e imposibil, dar in practica ne lovim iarasi de buzz marketing: creaza confuzie. Locatia masinii poate fi prea bine la intersectia a doua strazi, sau cele doua strazi sunt atat de apropiate incat ar putea starni confuzie, ori e vorba de acceasi strada care intre timp si-a schimbat denumirea. Personal nefiind din Bucuresti mi-e greu sa ma pronunt asupra acestui aspect.

E o chestiune de timp (ore, cel mult zile) pana ziarele, radiourile si televiziunile vor face din aceasta campanie Stirea Zilei. Blogosfera este deja cu “capsa pusa” si este nevoie doar de o scanteie care sa aprinda pulberea.

Cei care sustin ca se cunoaste castigatorul din start aveau dreptate, dar nu in sensul inteles de ei: in afara de castigatorul masinii oferite ca premiu care va fi oferit prin tragere la sorti, marele castigator va fi insasi compania Crysler care cu un buget de 14.000 de euro (atat valoreaza masina rulata oferita ca premiu) folosindu-se de principiile buzz margeting-ului obtin aceleasi rezultate sau poate chiar mai bune decat o campanie de marketing clasic care ar fi costat cel putin de 10 - 100 ori mai mult.

Criza, despre care toata lumea vorbeste, se pare ca a indemnat companiile sa fie mai inventive, mai creative si mai eficiente…

Despre Alter Ego Services

Concursuri si premii online - sursa ta zilnica de premii, sute de concursuri online si mii de premii te asteapta la un click distanta !
Postolachi Dumitru
Telefon: 0745268557
tataraseni@gmail.com