ACEASTA este ceea ce numim o "redresarea pieţei"!

BUCURESTI - 20 mai 2014

Comunicat tip Administrativ / Management in Afaceri, Social, HR

De câteva luni am observat o creștere bruscă a cererilor de angajare, care este, probabil, cea mai importanta redresare din anul 2009 pana azi!

ACEASTA este ceea ce numim o

Vedem o presiune chiar mai mare ca pana acum si în special în domeniul  IT, precum și în serviciile de tip BPO, in inginerie si sectoarele industriale, si in constructii chiar si petrol si gaze, dar, de asemenea, si in domenii atipice pentru noi din punct de vedere al lucrului cu head-hunteri, in domenii ca: frumusețe și spa, servicii medicale private, domenii de nișă inalta tehnologie, etc, nu numai pentru România, ci și de peste hotare, pentru mai multe țări care ar prefera români in rolurile lor disponibile.

În timp ce cerințele noastre de top răman în sectorul software, pentru abilități de conducere și de locuri de muncă în vânzări, în special în SALES ENGINEERING, există o creștere notabilă si în roluri administrative și suport, precum și (coordonator adică instruire, de contabilitate de supraveghere, coordonare depozit, filiala / OPS director etc).

Deci, care mai sunt principalii motivatori pentru a face o schimbare de job în zilele noastre?

Spre deosebire de perioada 2006 - 2008, în prezent cea TOP, acum importanta  este  stabilitatea locului de muncă.

Companiile și proiectele sănătoase ar atrage cei mai buni candidați, în loc de perspectiva creșterii rapide sau salarii peste media pieței.

Cu toate acestea, există trei tendințe în procesul de recrutare care persistă să fie sănătoase pentru cele mai multe companii, în special pe termen lung, acestea sunt:

Recrutorii interni percep agențiile de  executive search ca un soi de "dușmani" ai  lor

"Nu ne uitam la candidatii vostri deoarce noi recrutam cu oamenii noștri interni! " - este un stereotip care împiedică oamenii de afaceri și chiar manageri, pentru a obține CV-uri de mare calibru, în cazul în care le- ar primit de la o agenție de recrutare de renume.

Acest lucru se rasfrange asupra profitabilității de mai târziu. Agentia de executive search are tendința de a trimite candidați cu abilitati si experienta peste medie, si care nu sunt de fapt deschisi  pentru a schimba locul de muncă, motiv pentru care nici nu sunt vizibili pe site-urile de locuri de muncă, dar care au in schimb cel mai inalt profil profesional.

Companiile care sunt insa dispuse să accepte întotdeauna o pista de astfel de candidați și de a angaja cei care li se potrivesc  lor cel mai bine, reusesc si sa obțina o rentabilitate mai mare si candidati mai bine pregatiti (chiar daca nu mai ieftini, in prima faza…), dar mai stabili, deci in final, o pozitie ma sigura pe piață. Aceasta se intampla in cele mai multe cazuri.

Toată lumea este în continuare preocupata mai ales de înghețarea costurilor și de prezervarea bugetelor reduse, mai degraba decat de initiativele noi, care deja sunt lansate, uitând să aibă si un "plan B".

Acum este practic cam „ultimul ceas” ca să se gândească la asta, pentru că o sa traim este ceea ce se întâmplă atunci când piața începe să se miște. Multi dintre cei mai buni  angajați vor fi atrași și angajati in curand de către concurenți, în curând.

Avem  vreun plan cu privire la modul în care să ne înlocuim oamenii cheie, și ca mai apoi sa nu luam  decizii pripite, care ar putea costa compania de preț dublu într-un termen mediu și lung?

Managerii mentin de regula acelasi vechi si prost  obicei de a folosi mai multe firme de recrutare în paralel, pentru aceeași pozitie vacanta!

Acest lucru a distrus aproape calitatea modelului  Real de recrutare , în ultimii ani.

În primul rând, pentru că un proiect de recrutare, care este gestionat într-un mod de tip "fast moving consumer” ar duce la o selecție de slaba calitate, în cele mai multe cazuri.

În al doilea rând pentru că un recrutor care nu va fi motivat macar cu excusivitatea cautarii sale , nu va pune  toată pasiunea, energia, cunoștințele și abilitățile sale, in respectivul proiect, din cauza ca șansele sunt scăzute de a închide rolul, lucrand in paralel cu altii.

De asemenea, un candidat care este sunat acum de un recrutor și în 5 minute de un altul, în cazul în care este într-adevăr un candidat profesionist, si nu unul „disperat” sa schimbe jobul,e foarte posibil ca nu va mai fi interesat de vreo schimbare, ci obosit de astfel de „atacuri” multiple. Deci, care este consecința? Companiile sunt obligate să selecteze ceea ce primesc,  în cele din urmă.

Când piața începe se misca mai iute, gama de motivatori trebuie să fie complet revizuită!

Oare cum atragem un candidat de mare calibru, pentru o companie  care are nevoie cu disperare pentru vreun post al sau vacant, dar ii oferă avantaje similare sau egale cu cele de pe piata muncii, sau cu ce el castiga deja? Uneori chiar sub ce are acum, am intalnit si astfel de oferte...

Acesta este un nonsens. Să fiti pregătiti deci pentru a revizui nu doar întregul pachet cu beneficiile, cu un 10 - 30% față de condițiile existente, dar de asemenea, încercați  a crea o imagine completă a unei firme sau divizii a dv mai bune - în cazul în care acest lucru este real, din punct de vedere: continut proiecte, stabilitate, beneficii pe termen lung etc.

 

 

 

Despre ANTAL International Network Ltd - Romania

Founded in the early 1990's to service a gap in the market and the trend of globalisation Antal's International Network has assisted numerous clients in over 75 countries. The new millennium has seen Antal's services become the solution in demand by clients from SME level to Fortune 500 corporations who seek a knowledgeable and professional business partner with both scale and global reach.
Antal International's Network offer more than just a local recruitment solution. We provide permanent, temporary, interim and contract recruitment solutions in country with the benefit of an international network. Internally we have an impressive range of sector-experienced executives and function / skill-set focussed recruiters. Our professionals are able to deliver a complete range of staffing, recruitment and search and search and selection solutions covering transactional hiring through to multi-vacancy and recruitment process outsourcing solutions for volume hiring and project related solutions.Antal can assist in defining what type of company suits you, what culture you would excel in, where your skills add value. Our trained consultants guide you through the process, helping you make the best decisions for your professional future. We treat each candidate with total discretion and in absolute confidence.
In Romania ANTAL is present via E-FINANTE MANAGEMENT GRUP SRL since 2003, together with 3 other subfranchised offices in Iasi, Cluj and Timisoara.
Antal in Romania won numerous local and global prizes, most recent one is "Most Internationalist Office - 2011"