Primul masterat în inteligenţă economică - promovat de Asociaţia de Inteligenţă Economică din România (A.I.E.R.)
BUCURESTI - 20 iunie 2006
Comunicat tip General in Afaceri
Trăim şi ne dezvoltăm afacerile în epoca războiului economic global, în care obţinerea de avantaje competitive a devenit prioritate strategică. Vedem că în orice afacere, astăzi nu mai este suficient să oferi pe piaţă un produs bun, să îl promovezi printr-un marketing bine organizat, să aplici o politică de vânzări agresivă sau să ai un acţionar strategic, pentru a dispune de un avantaj concurenţial durabil. Decisivă devine înţelegerea regulilor pieţei, a strategiei jucătorilor şi a influenţei altor forţe pe piaţă, a vulnerabilităţilor şi atuurilor fiecăruia, concomitent cu intervenţia în competiţie în mod activ şi avantajos pe termen lung.
Inteligenţa economică este instrumentul de cunoaştere şi înţelegere oportună a realităţilor pieţei, a tehnicilor şi modurilor de gândire ale concurenţilor, a culturii lor, a intenţiilor şi capacităţii acestora de a le pune în practică. Reprezintă capacitatea întreprindeii de a gestiona informaţiile care îi parvin prin diversele surse, astfel încât acestea să determine o decizie oportună şi o acţiune imediată pentru obţinerea de noi avantaje competitive.
Regula economiei globale devine astfel: “Spune-mi ce nevoi de informaţii ai, ca să-ţi spun cine eşti!”
Inteligenţa economică este utilă tuturor categoriilor de întreprinderi: producătorul are nevoie de informaţie în scopul diversificării clientelei, exportatorul - pentru cucerirea de noi pieţe, departamentele de cercetare - inovare au nevoie de informaţii pentru fiecare etapă a dezvoltării tehnologice, iar orice întreprindere performantă trebuie să-şi protejeze informaţiile strategice de atacurile concurenţilor săi.
Devenită deja tradiţională, specializarea oferită în premieră naţională în cadrul masteratului “Inteligenţa economică şi managementul resurselor informaţionale”, organizat începând cu anul 2001 de Facultatea de Ştiinţe Economice a Universităţii de Vest din Timişoara, a captat atenţia a cinci generaţii de absolvenţi, care au avut ocazia să cunoască unul dintre cele mai noi şi totodată provocatoare domenii, recunoscut şi promovat la nivel mondial în concepte ca “intelligence economique” (>fr.) - http://www.acrie.fr/, “competitive intelligence” (>en.) - http://www.scip.org/, “knowledge management” (>en.) - http://www.kmworld.com, “business intelligence” (>en.) http://www.business-intelligence.co.uk/ etc.
Masteratul se bucură de participarea unor specialişti europeni, care susţin prelegeri - colocviu lunare şi oferă masteranzilor interesaţi, burse de specializare în străinătate.
În acest an, înscrierile la masteratul de inteligenţă economică se fac în perioada 17-21 iulie, detalii suplimentare despre probele de concurs şi taxele de înscriere pot fi obţinute de pe site-ul Universităţii de Vest din Timişoara, Facultatea de Ştiinţe Economice, http://www.fse.uvt.ro/, sau de la directorul masteratului, prof. univ. dr. GRIGORE SILAŞI, tel. 0723 320 788.