Zoom pe lapte – concurs pentru jurnaliști

BUCURESTI - 12 iulie 2012

Comunicat tip General in ONG, Sanatate, CSR

Asociaţia Hands Across Romania (HAR) în parteneriat cu Asociaţia de Educaţie Prenatală România (AEPR) lansează concursul „ Zoom pe lapte ” pentru reprezentanții mass-media din România. Concursul se va desfășura în perioada 12 iulie – 12 septembrie 2012.

Zoom pe Lapte

Zoom pe Lapte

 Ne dorim sprijinul mass-media în demersurile noastre de a asigura dreptul la o hrană adecvată ceea ce constituie un drept fundamental al omului. Convenția ONU privind drepturile copilului, la Art. 24 consfințește dreptul copilului de a fi alăptat și obligația guvernelor de a pune la dispoziția familiilor informații pertinente cu privire la nutriția copilului, cu precădere despre alăptare. Prin intermediul acestui concurs vom vedea în ce măsură promovarea subminează alăptarea. 

Mihaela Sandu

Prin acest concurs, Hands Across Romania și AEPR, susţinători ai libertăţii copilului de a fi alimentat corect, precum şi a părinţilor de a alege o alimentaţie sănătoasă pentru bebeluşul lor, intenţionează să identifice orice formă de promovare a substituenţilor de lapte matern la care sunt expuşi părinţii. Jurnaliștii cu cea mai eficientă contribuţie la monitorizarea acestor nereguli vor fi premiați.

Jurnaliştii care doresc să participe sunt invitaţi să trimită sub formă de copie (fotocopie, scan, înregistrare video) orice element de reclamă care contravine Codului Internaţional de Marketing al Substituentilor de Lapte Matern şi să-l trimită împreună cu formularul de înscriere în concurs (poate fi găsit pe site-ul www.handsacross.ro ).

De ce să monitorizăm Codul? Pentru că în România doar 12,6% dintre femeie alăptează exclusiv până la 6 luni, pentru că România deține primul lco la mortalitate infantilă în UE dar mai ales pentru a contribui la asigurarea unei nutriţii adecvate şi sănătoase pentru sugari şi copiii mici.

Codul acţionează pe două componente:

Protejează şi promovează alăptarea exclusivă a copiilor până la vârsta de 6 luni şi continuarea alăptării acestora până la vârsta de minimum 2 ani, în conformitate cu concluziile şi recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.Reglementează marketingul substituenţilor de lapte matern, precum şi educaţia şi informarea adecvată a publicului, garantând astfel utilizarea corectă a substituenţilor de lapte matern atunci când aceştia sunt necesari.    

“Ne dorim sprijinul mass-media în demersurile noastre de a asigura dreptul la o hrană adecvată ceea ce constituie un drept fundamental al omului. Convenția ONU privind drepturile copilului, la Art. 24 consfințește dreptul copilului de a fi alăptat și obligația guvernelor de a pune la dispoziția familiilor informații pertinente cu privire la nutriția copilului, cu precădere despre alăptare. Prin intermediul acestui concurs vom vedea în ce măsură promovarea subminează alăptarea.”, afirmă Mihaela Sandu , coordonatorul proiectului.

Cum subminează promovarea SLM alăptarea:

    Promovarea subminează alăptarea în câteva moduri: imaginile frecvente, cuvintele, numele şi asocierile cu anumite produse fac ca alimentaţia artificială să pară normală, sigură şi echivalentă cu alăptarea.Dacă un produs este uşor accesibil, i se face publicitate şi este frecvent promovat, atunci el va fi cumpărat şi folosit; dacă o companie distribuie mostre gratuite, acestea vor fi folosite.Orice aliment sau lichid, altul decât laptele matern, chiar şi apa creşte riscul de infecţie, ceea ce în sine duce la pierderea apetitului. În această situaţie copilul ia mai puţin lapte, ceea ce duce la malnutriţie, care conduce la creşterea vulnerabilităţii la infecţii. Astfel se stabileşte un cerc vicios între infecţie şi malnutriţie.

Invităm jurnaliștii să devină monitori ai Codului pentru două luni și să se înscrie în concurs prin intermediul paginii de internet, www.handsacross.ro, acolo unde vor găsi informații atât despre concurs cât și despre Codul Internațional de Marketing al Substituenților de Lapte Matern.

Asociația Hands Across Romania, în parteneriat cu Asociația de Educație Prenatală România (AEP) implementează în perioada mai – august 2012, proiectul ZOOM pe lapte.

Scopul acestui proiect este crearea unui sistem viabil de facilitare a adoptării PL-x nr. 734/2011 - Proiect de Lege privind reglementarea marketingului substituenților de lapte matern şi vizează elaborarea normelor metodologice pentru legislația privind reglementarea marketingului substituenților de lapte matern. Reprezentanța UNICEF în România a acordat asistență tehnică în elaborarea proiectului de lege inițiat de către 46 de parlamentari.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Petrom şi Raiffeisen Bank, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. 

Despre Asociatia Hands Across Romania

Asociaţia Hands Across Romania este o organizaţie non-guvernamentală care acționează ca un “hub” între societatea civilă și instituțiile guvernamentale și/sau sectorul privat. Contribuie la dezvoltarea durabilă a comunității prin aportul la proiectele din sectoarele social, medical și cultural. Asociația Hands Across Romania este membră a Alianței pentru Sănătate din România.

Permalink: https://www.comunicatedepresa.ro/asociatia-hands-across-romania/zoom-pe-lapte-concurs-pentru-jurnaliti